Daniel on tour #48: De laatste uren voor station Hofplein

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Daniel
OVNL-beheerder

Daniel on tour #48: De laatste uren voor station Hofplein

Berichtdoor Daniel » Zo 15 Aug 2010, 23:14

Aangezien het vandaag voor mij de laatste mogelijkheid zou zijn om het traject van Melanchtonweg naar Hofplein te bereizen maar eens die kant op gegaan. Dat begon zoals gebruikelijk met een wandeling naar station Amersfoort waar ik ruim op tijd was voor de t1736 die een verrassend klein treindeel voor Den Haag had. Maargoed, in de eerste klas was nog wel een plekje te vinden (toch handig die Spoordeelweken) dus kon ik met het comfort van het oude ICM het eerste stuk van de reis afleggen.

Eenmaal in Den Haag bleek ik het mooi uitgemikt te hebben: lijn E zou er over 10 minuten komen, was ik blij dat ik niet de trein van 'n kwartier eerder gehaald had :P Dus maar ingecheckt en even later plaatsgenomen in metrostel 5521.
Alle reisinformatie die niet dynamisch is is al aangepast aan de nieuwe situatie vanaf dinsdag waardoor deze combinatie van de "oude" bestemming met een nieuwe kaart vastgelegd kon worden...
Afbeelding

Onderweg werd ik nog verrast door een controle-actie, voor mij de eerste keer onderweg in een Rotterdamse metro. Had ze tot op heden alleen nog op stations getroffen. Aangekomen op station Hofplein allereerst het metrostel even vastgelegd...
Afbeelding

Daarna volgde het station, zoals hier de oude overkapping die allang niet meer als beschutting voor reizigers dient...
Afbeelding

Uiteraard een bordje...
Afbeelding

Het spoor op de Hofbogen...
Afbeelding

En met een stukje metro erbij...
Afbeelding

Het allerlaatste bord met de oude situatie, wel heel letterlijk "oud" met Wilgenplas er nog bij...
Afbeelding

En met wat meer locatie-kenmerken erbij...
Afbeelding

Waarna de metro weer naar Den Haag vertrok...
Afbeelding

...zelf vertrok ik vanaf Rotterdam Centraal per t1951 en t36753 naar Dordrecht Stadspolders om gelijk maar eens bij m'n ouders langs te gaan.
Later op de avond in de uitermate comfortabele 1e-klas van de t9245 met Belgische rijtuigen naar Rotterdam gereisd om daarvandaan met de t21771 die t2873 werd, zoals ik bij de reiservaringen al schreef, weer in Amersfoort te belanden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

mb90

Re: Daniel on tour #48: De laatste uren voor station Hofplei

Berichtdoor mb90 » Ma 16 Aug 2010, 12:16

Leuk verslagje. Ik zie dat Wilgenplas nu weer helemaal te zien is op het routebord. Afgelopen woensdag was al deels zo, met nog een klein stukje van Meijersplein wat eroverheen geplakt was. Straks nog even een allerlaatste plaatje maken daar.
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

Terug naar “OV in Beeld”