Ervaringen tijdens de wintertest

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Ervaringen tijdens de wintertest

Bericht door Fles »

Vandaag ben ik, zoals aangekondigd, op pad geweest door het land om eens her en der mee te maken wat het nou allemaal precies inhield. Gewoon om te kijken waar ik tegenaan liep. De test getest zeg maar. Het begon al goed: De IC van Utrecht naar Amersfoort van 10:14 kon, na het aftrappen van een stel met gestoorde deuren, pas om 10:26 vertrekken. Vervolgens was ik, begreep ik later, precies op tijd voorbij Apeldoorn, want eenmaal in Deventer hoorde ik dat het traject Amf - Apd eruit lag. Voorts ging eigenlijk alles wel gesmeerd, goeie aansluitingen, bij wat kleine plusjes (maximaal +4 is een paar keer voorgekomen) werd keurig gewacht, en er was enorm veel servicepersoneel op de been. Iedereen was erg vrolijk en hard zijn best aan het doen voor de reiziger :lol: Op een gegeven moment begon het gewoon op te vallen.

De eersteklas-afdelingen had ik meestal min of meer voor mezelf alleen, behalve de laatste rit van Ht naar Ut daar was het 100% bezet (maar ook niet meer dan dat). Ik vermoed dat het hele conducteursgilde ook op Service ingezet is want behalve vanmorgen bij Barneveld heb ik verder niemand meer gezien.

Voor de volledigheid de afgelegde route: Utrecht - Amersfoort - Deventer - Zwolle - Amersfoort - Amsterdam C - Den Haag C (stoptrein via Haarlem) - Rotterdam C - Breda - Tilburg - 's Hertogenbosch - Utrecht Centraal (444 km).

Even wat foto's.

Argosbord in Utrecht Centraal.
Afbeelding

Op alle stations waar ik langskwam waren de gele vertrekstaten op deze manier overplakt met een velletje info. Dit is in Amersfoort.
Afbeelding

In Zwolle zag het er overigens zo uit.
Afbeelding

Daar stond, net als op veel andere stations, ook een tekstkar.
Afbeelding

Afbeelding

CTA in Amersfoort die correct aangeeft dat de IC ook in Weesp stopt. CTA-fouten heb ik eigenlijk niet gezien vandaag.
Afbeelding

Erwtensoep *O* op Amsterdam Centraal. Later in Den Haag nog een bak genomen. In Utrecht heb ik niks zien staan, maar daar zal het ook wel geweest zijn. In Rotterdam was ook soep. Je kon trouwens ook tomatensoep kiezen :) En het was erg goed te nassen :pos:
Afbeelding

Afbeelding

Enige minpuntje van de dag. Ik begrijp het niet zo goed. Mijn spoorboekje doet dat nooit :N
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ervaringen tijdens de wintertest

Bericht door Ardan »

Ook in Enschede, Hengelo en Deventer hingen dezelfde velletjes papier op de vertrekstaten als in Amersfoort. Prima hoor, maar veel wijzer word ik er niet van. Hadden ze beter overal zoals in Zwolle kunnen doen. Maar goed dat ik de avond ervoor al had opgezocht dat de eerste trein Es-Dv om 7 35 ging :lol: Twee ICMm-drietjes trouwens, als serie 7000 tot Deventer.
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ervaringen tijdens de wintertest

Bericht door Fles »

Oh en laat je horen, dat willen ze graag *O*

https://survey.actiesite-2organize.com/ ... 24&lang=nl
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Ervaringen tijdens de wintertest

Bericht door Joshua »

Ik mocht eerst tot 16:00 uur gratis koffie, thee, cappuccino en gevulde koeken uit delen. 2 collega's zorgde voor de soep. En van het NS personeel kreeg ik zelf ook nog en bonnetje voor gratis friet waar ik in mijn pauze goed gebruik van heb gemaakt.
En aan het einde van me dienst kreeg ik en doos gevulde koeken mee waar ik me ouders nog eens heel blij mee heb gemaakt. En toen mocht ik zelf ook nog de lange reis maken naar Breda waar ik op de overstap stations Tilburg en Den Bosch bij de Kiosk gratis thee ging halen in me kiosk uniform.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten