Een midweekje in Deurne en ook even in Venlo

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Een midweekje in Deurne en ook even in Venlo

Bericht door mb90 »

Deze week was ik in de buurt van Deurne te vinden. Aangezien daar deze week de ICE's en nog wat omgeleide treinen langs komen ben ik een aantal keer eens bij het spoor gaan kijken. Ook is er nog even een kort uitstapje naar Venlo geweest. De CityNightLine kwam ook langs, maar dit was of in het donker of tijdens slecht weer (regen of verkeerde zonstand).

Het begint met de ICE's en wel op de maandagmiddag met de ICE 134 die aan het eind van de middag met de Hispeed 4652 langskwam met jammergenoeg de koppeling er nog uit:
Afbeelding

Op woensdagochtend kwam er vanaf de andere kant een ICE en wel de Duitse 4607 als ICE 133:
Afbeelding

De laatste ICE-foto komt uit Venlo en wel de 4653 (die als enige nog NS-logo's heeft) die op donderdag aan het begin van de middag als ICE 133 de laatste Nederlandse kilometers maakt:
Afbeelding

Dan weer wat foto's uit Venlo, maar nu van Veolia die hier ook langskomt en die ik meer als tijdvulling vastlegde een klein stukje verderop met de D-GTW 352 naar Roermond:
Afbeelding

Ook te vinden in Venlo zijn de FLIRT's van Eurobahn. Hier komt de ET 6.02 langs als trein 9019 die slechts tot Monchengladbach mag rijden:
Afbeelding

De trein van een uurtje later reed met de zwarte en met RRX-reclame rijdende ET 6.03 gereden. Hier dus de 9021 op het station van Venlo voor de rit naar Duitsland:
Afbeelding

Dan weer terug naar Deurne voor eerst wat foto's de omgeleide goederentreinen die daar ook langs komen. Eerst deze Railion 6463 en 6464 met de omgleide kalktrein vanuit Beverwijk naar Flandersbach die normaal via Arnhem gaat:
Afbeelding

Ook omgeleid was deze korte en leuke keteltrein die getrokken werd door de Railion 6416. Deze is door werkzaamheden tussen Eindhoven en Weert omgeleid voor z'n reis van Geleen naar Emmen:
Afbeelding

Dan wat van de normale treinen zoals de intercity's. Hier een ICRm met achterop een loc als IC 1935 op woensdag:
Afbeelding

Een dag later kon er een loc voorop geplaat worden en wel loc 1765 met 10 bakken ICRm erachter als IC 1962:
Afbeelding

De intercity's worden ook regelmatig door VIRM's gereden. Zo ook door deze opvallend OV-Chiproze 9522 als IC 1937 op de woensdag:
Afbeelding

Er zijn echter wel eens uitzonderingen, zoals op donderdagavond. Toen werd IC 1966 niet door ICRm, maar door 5x Plan V gereden 8-) :
Afbeelding

Als laatste de stoptreinen. Deze rijden over het algemeen met Plan V's. Daarbij zat donderdagavond ook deze ex-Veolia Plan V 843 (te zien aan de donkere hoekramen) die samen met de 873 als Stoptrein t9660 rondreed:
Afbeelding

Maar ook daarin rijdt er soms iets afwijkend, zoals ook op woensdag toen SGMm 2959 als Stoptrein 9637 rondreed:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Een midweekje in Deurne en ook even in Venlo

Bericht door Meltrain »

Leuke foto's. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Een midweekje in Deurne en ook even in Venlo

Bericht door Daan »

Mooie plaatjes inderdaad :)
Rienstertje
Berichten: 85
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 16:09
Locatie: Horst

Re: Een midweekje in Deurne en ook even in Venlo

Bericht door Rienstertje »

Mooie foto's, die plek waar je staat tussen Deurne en Helmond Brouwhuis is een hele sjieke, maar kijk er uit, laatste keer dat ik er stond vond een machinist het nodig zijn complete Virm voor mn neus stil te zetten en me erop te wijzen dat ik op terrein stond waar ik niks te zoeken had, en dat er een melding gemaakt was, de eerste paar treinen daarna kwamen ook allemaal met een slakkengangetje voorbij :| :?
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Een midweekje in Deurne en ook even in Venlo

Bericht door Fles »

Rienstertje schreef:Mooie foto's, die plek waar je staat tussen Deurne en Helmond Brouwhuis is een hele sjieke, maar kijk er uit, laatste keer dat ik er stond vond een machinist het nodig zijn complete Virm voor mn neus stil te zetten en me erop te wijzen dat ik op terrein stond waar ik niks te zoeken had, en dat er een melding gemaakt was, de eerste paar treinen daarna kwamen ook allemaal met een slakkengangetje voorbij :| :?
En was dat ook echt zo?
Rienstertje
Berichten: 85
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 16:09
Locatie: Horst

Re: Een midweekje in Deurne en ook even in Venlo

Bericht door Rienstertje »

Fles schreef:
Rienstertje schreef:Mooie foto's, die plek waar je staat tussen Deurne en Helmond Brouwhuis is een hele sjieke, maar kijk er uit, laatste keer dat ik er stond vond een machinist het nodig zijn complete Virm voor mn neus stil te zetten en me erop te wijzen dat ik op terrein stond waar ik niks te zoeken had, en dat er een melding gemaakt was, de eerste paar treinen daarna kwamen ook allemaal met een slakkengangetje voorbij :| :?
En was dat ook echt zo?
Nee, ik heb t uit m'n duim gezogen, gewoon voor de lol, nu goed? :?
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Een midweekje in Deurne en ook even in Venlo

Bericht door Dexter »

Ik denk dat het volgende is gebeurt: Machinist ziet jou staan en schrikt, maakt een melding bij de treindienstleider van een persoon langs de baan. Treindienstleider ligt de tegemoetkomende en achteropkomende treinen in en geeft ze een aanwijzing Voorzichtig Rijden. De score: 1 geschrokken mcn en X-aantal treinen met vertraging.

Voor de duidelijkheid: Je hebt daar dus inderdaad niks te zoeken. Ik ken die plek ook, maar dan vanaf het spoor gezien. Kan best zijn dat je er mooie plaatjes kan schieten, maar er staat geen hek dus is het off-limits. Overigens hebben veel mensen daar (en op andere plekken waar nog geen hekwerk langs het spoor geplaatst is) de nare eigenschap om zich het spoor maar toe te eigenen omdat er geen hek staat, dus het dient ook als honden-uitlaatstrook en wandel/fietspad.

Sterker nog: Je had er zelfs een proces-verbaal voor kunnen krijgen. Dus de volgende keer doe je er goed aan om een andere spotplek, waar een duidelijke begrenzing is te kiezen. Met andere woorden: Gewoon achter het hekje blijven. En niet klagen dat je last hebt van een mcn die je waarschuwde, terwijl hij en overig treinverkeer juist last hadden van jou.
Vallend blad maakt rails glad.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Een midweekje in Deurne en ook even in Venlo

Bericht door BR628 »

Dexter schreef:Met andere woorden: Gewoon achter het hekje blijven.
Die is er dus niet. :roll:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Een midweekje in Deurne en ook even in Venlo

Bericht door Fles »

Rienstertje schreef:
Fles schreef:En was dat ook echt zo?
Nee, ik heb t uit m'n duim gezogen, gewoon voor de lol, nu goed? :?
Wat ik bedoelde is: Stond je ook echt op een plek waar je niet hoorde te staan? Like DUH :roll:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Een midweekje in Deurne en ook even in Venlo

Bericht door Fles »

Dexter schreef:er staat geen hek dus is het off-limits.
Ja ja. Bij twijfel is het iedereen zijn schuld. OMDAT er geen hek staat. Deze redenering faalt natuurlijk, dat snap je zelf ook wel.

Want dat hek begint en eindigt ergens. En waar geen hek staat, kun je er dus ook niet achter staan. Hoe ver moet iemand dan uit het spoor gaan staan? 2 meter? 5 meter? 30 meter? Wanneer schrikt een machinist niet meer? Schrikken machinisten altijd als er ergens geen hek staat? Waarom staat daar geen hek? Waarom is daar geen duidelijkheid, terwijl daar blijkbaar wel behoefte aan is?
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Een midweekje in Deurne en ook even in Venlo

Bericht door mb90 »

Dit pad waarvandaan de foto's bij Deurne genomen zijn is een bospad dat zonder hek of zonder een bord over een ProRail-terrein o.i.d. te bereiken is. Het loopt vanuit het bos dan ook gewoon door en mensen lopen er hard, laten hun hond uit of wandelen er gewoon. Het ligt een beetje net zo dichtbij het spoor als dat fietspad in Rijen, alleen is daar nu wel een hek geplaatst en hier in Deurne niet.
Rienstertje
Berichten: 85
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 16:09
Locatie: Horst

Re: Een midweekje in Deurne en ook even in Venlo

Bericht door Rienstertje »

Fles schreef:
Rienstertje schreef:
Fles schreef:En was dat ook echt zo?
Nee, ik heb t uit m'n duim gezogen, gewoon voor de lol, nu goed? :?
Wat ik bedoelde is: Stond je ook echt op een plek waar je niet hoorde te staan? Like DUH :roll:
Excuses, verkeerd begrepen.
Er staan inderdaad geen bordjes, helemaal niks, er zitten mensen te vissen in de beek pal erlangs en mensen laten hun hond er uit, het mocht inderdaad wel duidelijker.
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Een midweekje in Deurne en ook even in Venlo

Bericht door Dexter »

Fles schreef:Hoe ver moet iemand dan uit het spoor gaan staan? 2 meter? 5 meter? 30 meter? Wanneer schrikt een machinist niet meer? Schrikken machinisten altijd als er ergens geen hek staat? Waarom staat daar geen hek? Waarom is daar geen duidelijkheid, terwijl daar blijkbaar wel behoefte aan is?
Je moet helemaal niet bij een spoor willen gaan staan als er geen hekwerk, geluidswal, sloot of andere duidelijke afscheiding is. En nee, machinisten schrikken niet van het minste geringste, maar er is een duidelijk onderscheid dat iemand die je met een hond ziet lopen of achter een vishengel ziet zitten geen kwade bijbedoelingen heeft.

Van iemand die langs de baan staat met een niet al te groot fototoestel in de hand op de trein gericht, zie je niet direct wat zijn bedoeling is als je vanaf grote afstand met 140 km/h aan komt denderen en dan lijkt het alsof zo iemand even zo goed voor je trein zou willen springen of een steen zou kunnen gooien. En dan breng je dus een schrikreactie bij zo'n machinist teweeg.

In dit geval moet je bij Prorail zijn, die had hier allang duidelijkheid moeten scheppen en een hek moeten plaatsen. Maar vooral van hobbyisten die doelgericht foto's komen maken, mag je wel een beetje verantwoordelijkheidsgevoel verwachten. Met andere woorden: Dat ze een plek kiezen waar ze zeker weten dat het geen kwaad kan. Dus op een perron, bij een overweg, viaduct of achter een hek. Maar niet pal langs de baan waar geen afscherming is.
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Een midweekje in Deurne en ook even in Venlo

Bericht door Fles »

Nou ja goed, ik weet niet precies hoe ver dinges uit het spoor stond natuurlijk, en zonder voorkennis vind ik het inderdaad te begrijpen dat een machinist schrikt van iemand die daar zo opduikt.

Dat gezegd hebbende, kan misschien ook het volgende in overweging genomen worden. Een hobbyist wordt aangesproken, maakt DUIDELIJK dat hij geen rare bedoelingen heeft, gaat eventueel nog een paar meter naar achteren. Dan kan je toch ook via de trdl (laten) doorgeven van "okee, daar en daar staat iemand, niks aan de hand, het is maar een hobbyist". Dan weet iedereen ervan en kan je gewoon volle por doorkachelen.

Om dan maar meteen als door een wesp gestoken alle treinen in de wijde omtrek een snelheidsbeperking op te leggen is nergens voor nodig. En om dat dan die betreffende hobbyist ook nog te gaan verwijten is ronduit belachelijk.

Bedenk je anders dat iemand die nu een visser lijkt, net zo goed voor de volgende trein kan springen :idea:

Niet dat ik je bang wil maken of zo, ik toon alleen maar aan dat angst een slechte raadgever is.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Een midweekje in Deurne en ook even in Venlo

Bericht door Dexter »

Fles schreef:Bedenk je anders dat iemand die nu een visser lijkt, net zo goed voor de volgende trein kan springen :idea:

Niet dat ik je bang wil maken of zo, ik toon alleen maar aan dat angst een slechte raadgever is.
Mij krijg je niet zomaar bang. :wink: Op 1e kerstdag vorig jaar sprong er bij een collega van me iemand verkleed als kerstman onder de s1900, gehuld in kerstmanpak en compleet met baard. Van een visser schrik ik dus ook niet. Maar Fles, je zou eens een stukje moeten meerijden en zien hoeveel randdebielen zich ophouden op en rond het spoor.

Ik weet verder niet hoe de situatie was. Misschien had de betreffende mcn al een incident meegemaakt op die rit. Misschien heeft hij er niet meer bij stilgestaan om een terugmelding naar de trdl te geven dat het ok was of is hij daarna in een ander trdl-gebied terechtgekomen en is het doormelden bij Prorail misgegaan. Ik weet ook niet wat Rienstertjes rol hierin was, wat hij tegen de mcn gezegd heeft en of hij wel aanstalten heeft gemaakt om weg te gaan.
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Een midweekje in Deurne en ook even in Venlo

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Maar Fles, je zou eens een stukje moeten meerijden en zien hoeveel randdebielen zich ophouden op en rond het spoor.
Graag, maar dat mag niet van de IVW..
Ik weet verder niet hoe de situatie was. Misschien had de betreffende mcn al een incident meegemaakt op die rit. Misschien heeft hij er niet meer bij stilgestaan om een terugmelding naar de trdl te geven dat het ok was of is hij daarna in een ander trdl-gebied terechtgekomen en is het doormelden bij Prorail misgegaan. Ik weet ook niet wat Rienstertjes rol hierin was, wat hij tegen de mcn gezegd heeft en of hij wel aanstalten heeft gemaakt om weg te gaan.
Nee precies, ik dus ook niet. Dan kunnen we verder eigenlijk net zo goed ophouden met speculeren :)
Rienstertje
Berichten: 85
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 16:09
Locatie: Horst

Re: Een midweekje in Deurne en ook even in Venlo

Bericht door Rienstertje »

Dexter schreef:
Fles schreef:Bedenk je anders dat iemand die nu een visser lijkt, net zo goed voor de volgende trein kan springen :idea:

Niet dat ik je bang wil maken of zo, ik toon alleen maar aan dat angst een slechte raadgever is.
Mij krijg je niet zomaar bang. :wink: Op 1e kerstdag vorig jaar sprong er bij een collega van me iemand verkleed als kerstman onder de s1900, gehuld in kerstmanpak en compleet met baard. Van een visser schrik ik dus ook niet. Maar Fles, je zou eens een stukje moeten meerijden en zien hoeveel randdebielen zich ophouden op en rond het spoor.

Ik weet verder niet hoe de situatie was. Misschien had de betreffende mcn al een incident meegemaakt op die rit. Misschien heeft hij er niet meer bij stilgestaan om een terugmelding naar de trdl te geven dat het ok was of is hij daarna in een ander trdl-gebied terechtgekomen en is het doormelden bij Prorail misgegaan. Ik weet ook niet wat Rienstertjes rol hierin was, wat hij tegen de mcn gezegd heeft en of hij wel aanstalten heeft gemaakt om weg te gaan.
De betreffende Mcn zat in de 1900, komende uit Venlo.
Deze stopte voor mn neus, cabinedeur vloog open en daaruit hing naast de Mcn ook nogeens de HC, die me op een heel lieve en zachte ( :roll: ) toon vroeg of ik verdwaald was en of ik even heel gauw me uit te voeten wilde maken, aangezien er een melding binnenkwam van iemand langs het spoor, ik heb gewoon gezegd dat ik niet wist dat dit pad verboden terrein was, dat dit nergens stond aangegeven en dat ik deze reactie zwaar overdreven vond.
De melding zal dus wel van de 9600 naar Deurne die ervoor kwam gekomen zijn, die op zn terugweg naar Eindhoven ook nogeens zn cabinedeur opengooide toen ik terugliep en begon te praten, ik heb toen niks gezegd, ben gewoon doorgelopen. :?
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten