Overal en nergens

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Overal en nergens

Bericht door tsov »

Afgelopen maandag een reisje gemaakt omdat ik wilde reizen :lol: Ik had toen ik vertrok maar twee doelen en daarna zou ik wel zien. De doelen waren het nieuwe busstation op het Jaarbeursplein en oude busjes in Eindhoven.
Omdat ik eerst nog wat anders moest regelen in het centrum begon mijn reisje op het
Afbeelding
Afbeelding
Daar trof ik op de brug in het Rhijnspoorplein over de Singelgracht (dus op de plek waar vroeger Station Weesperpoort heeft gelegen) deze mooie ornamenten aan.
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben daar al talloze keren langs gekomen en het viel me nu pas op... :roll:
Met de metro ging ik naar het Amstelstation waar ik in de IC naar Nijmegen sprong. In Utrecht stapte ik uit en liep ik eerst naar het 'oude' busstation. Dat was wat leger dan normaal, maar ik zag wel een leuk busje :wink:
Afbeelding
Daar vlak achter zat een busje waarvan de chauffeur blijkbaar in een jolige bui was, getuige de filmtekst
Afbeelding
Voor degenen die zich afvragen waar dat ligt: Platvoet is een wijk van Deventer :wink:
Aan de Jaarbeurszijde is tegenwoordig dus ook een busstation vanwege de werkzaamheden in het Utrechtse stationsgebied.
Afbeelding
Afbeelding
Heel spannend was het allemaal niet, dus ik vervolgde mijn reis richting Eindhoven. Onderweg stopte mijn trein wél in Best, nadat ik net op de radio in het nieuws had gehoord dat dat station "weer eens" gemist was door de IC.
Onderwijl bedacht ik me dat ik onderweg was naar oude busjes in Eindhoven, maar dat er een dikke kans was dat die niet zouden rijden vanwege de meivakantie :| Nouja, er komen heus wel meer leuke busjes in Eindhoven :)
Zo zag ik meteen toen ik buitenstapte een ex-Connexxion Duvedec staan, daarmee ging ik dus op pad en maakte onderweg nog foto's (in de stromende regen :P)
Afbeelding
Afbeelding
Vanuit Veldhoven Centrum (dampend en stampend daarzo :lol:) ging ik met een spitsbus binnendoor naar het MMC (Máxima Medisch Centrum)
Afbeelding
Met de achterste bus ging ik terug naar station Eindhoven, waar ik een mooi oud stadsbusje zag staan:
Afbeelding
Ik had inmiddels bedacht om met lijn 121 naar Uden te gaan en daar over te stappen naar Nijmegen. De rit naar Uden verliep vrijwel vlekkeloos. Onderweg zag ik nog een mooie oude halte van de Interliner die vroeger Nijmegen - Eindhoven via Uden deed met een mooi bordje "opgeheven per 13-08-01" :lol: Stipt op tijd kwamen we aan in het immer bruisende Uden (zeker op maandagavond om 19 uur :P). De aansluitende lijn 99 naar Nijmegen stond al te wachten en ik stapte dus snel over van een Arriva-Amba in een Hermes-Amba.
In Nijmegen stapte ik uit bij de Brabantse Poort/Station Dukenburg. Daar stapte ik in een ex-GVU Van Hool op lijn 7 naar Brakken- via L'holt-W+O... Infoxx :roll:
Afbeelding
Alhoewel de rit een stuk langer duurde dan ik dacht heb ik geen moment spijt gehad dat ik ben ingestapt. Op het busstation viel me al een junkie op die vaag bezig was. Toen de bus de halte op kwam rijden zag ik 'm weer, nu stond-ie achter me in de rij om in te stappen. Bij het instappen was hij enorm aan het stuntelen met oude kaartjes en diepte hij uiteindelijk nog wat kleingeld op. Hij wilde het wisselgeld niet aannemen maar de chauffeuse drong het hem op met de legendarische woorden "Neem nou maar jongen, want zo breed heb je het volgens mij niet" :lol:
Eenmaal ingestapt ging onze junk (ik zal 'm hierna J noemen) zitten bellen (met een best duur model telefoon :mrgreen:) en volgde een gesprek dat ik niet snel zal vergeten. J bleek namelijk op tijd thuis te moeten zijn omdat hij 'wat shit geregeld' had, de dealer zou 'bruin en wit' meenemen. Ik zat rechtsvoorin en de chauffeuse keek me aan met een veelzeggende grijs en zei: "Dat is toch echt typisch Nederlands hè, dat je dat even in de bus gaat zitten bespreken :mrgreen: "
Na het telefoongesprek viel J in slaap en toen de bus ineens moest uitwijken schrok hij wakker. Hij keek om zich heen en vroeg aan zijn medereizigers "waar zijn we? Ik herken het hier helemaal niet". Na wat heen en weer geklets was hij gerustgesteld en viel hij weer in slaap. Na een rotonde werd-ie weer wakker en vroeg hij hetzelfde. Nu liep hij naar voren waar hij aan een inmiddels ingestapte passagierende chauffeur vroeg wanneer we bij het Radboud Ziekenhuis zouden zijn (toen hij de eerste keer wakker werd noemde hij een hele andere bestemming :lol:). Daar kwamen we dus niet langs, dus hij kreeg het advies mee te gaan tot het station en daar op lijn 6 te stappen. Bij het station aangekomen greep de chauffeuse hem nog vast toen hij uitstapte en zei nog eens duidelijk dat hij lijn 6 moest hebben en waar deze zou stoppen. Vervolgens zag ik 'm met z'n stonede harses in lijn 3 richting Wijchen stappen :lol: Ik ben benieuwd hoeveel chauffeurs hem nog tegen zijn gekomen die avond :P
Intussen was ik dus op station Nijmegen aangekomen en ik had geen zin om weer via Utrecht te reizen, dus stapte ik in de gereedstaande 3700 richting Zwolle. Ik twijfelde heel erg of ik Zutphen of Deventer over zou stappen, want ik mijn herinnering was in één van beide plaatsen de aansluiting belabberd. Uiteindelijk ben ik in Zutphen uitgestapt en heb ik voor het eerst sinds Rondje NL weer eens Zutphen - Apeldoorn gedaan :shock: Ik stopte dus voor het eerst op die nieuwe stations :lol: In Apeldoorn bleek dus de aansluiting heel slecht te zijn, want ik had een comfortabele overstap van 27 minuten... Dus maar even rondgebanjerd, busjes gefotografeerd en thee gehaald.
Afbeelding
Eindelijk kwam de trein en tot mijn grote vreugde bleek het de laatste pimpel van de dag te zijn :D
Duitse rijtuigen, Duitse omroepen, een kaart van Duitsland: dit alles deed mijn verlangen naar vakantie enorm oplaaien :pos:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Was weer even tof 8-)
In Duivendrecht stapte ik uit en besloot ik te kijken hoe laat lijn 41 zou gaan, die bleek over 25 minuten te gaan, dus stapte ik maar in de metro. Op Amstel stapte ik uit en maakte ik wat avondplaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Hierna stapte ik in lijn 37 en was ik na een goed half uurtje in een best volle bus voor zo'n late maandagavond weer thuis :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Overal en nergens

Bericht door WSM »

En die laatste foto is dus de mooiste :mrgreen: :pos:
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Overal en nergens

Bericht door tsov »

Zo zie je maar dat parkeermeters zelfs voor OV-fotografen zonder rijbewijs nuttig kunnen zijn :wink: Als statief :mrgreen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Overal en nergens

Bericht door Fles »

gaaf die ornamenten :pos:

Al die bussenzooi mag je verder houden van me :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten