Ddrs on tour #19: Van Leyenburg tot Waalsdorp
Geplaatst: do 01 mei 2008, 23:21
Afgelopen dinsdag weereens on tour geweest, dit keer naar en door de Hofstad. Het begon na aankomst op Den Haag Centraal met een ritje lijn 24, lang geleden dat ik in 'n gelede Den Oudsten had gezeten, die me aan de Balsemienlaan bracht...
Een klein stukje doorsteken langs de route van lijn 23...
...bracht me bij RandstadRail 3 in Loosduinen (* zwaait terug naar de trambestuurder *)
Met die lijn 3 even naar Leidschendam geweest, waar bij de werkplaats weinig bijzonders stond. Dus maar weer teruggekeerd met lijn 4 naar de Uithof. Onderweg begon 't nog even flink te regenen, maar bij aankomst op Leyenburg was't weer droog. Kwam dus mooi uit.
Zoals nog net door de voorruit van de bus heen te zien is, zitten de stickers met lijnnummer- en route hier niet op 't haltebord, maar op de ruiten van de abri.
De 190/20 hing er wel erg lekker in de bocht...
En een verdwaalde Lelybus...
Daarna werd het tijd eens wat bijzonderder materieel op te zoeken, dus zat er maar een ding op... niet dat ik 't erg vond hoor, een ritje met de ex-Dordtse 121 op lijn 20 (voor Den Haag nieuw, maar bij 'n Dordtse bus past 't wel :) ). Dat deed me uiteindelijk in een nat Oostduin belanden. Zoek de verschillen met de banner van dit forum...
En tja, het was nog slechts een kwestie van even de Wassenaarseweg volgen om bij de Van Alkemadelaan te belanden, waar spitslijn 28 eerst met een doodgewoon busje passeerde...
De weg volgend kwam ook lijn 23 nog langs...
Maar uiteindelijk kwamen we uit bij de Oude Waalsdorperweg, en daar was 't gelijk raak met de eerste de beste bus die passeerde. De ex-Arriva 5583, waarvan alleen de ooit groene delen wit gespoten zijn. Raar gezicht...
Inmiddels begon het me iets te hard te regenen, dus maar snel richting een halte gelopen en enkele minuten later lijn 22 naar het Centraal Station genomen. De bus die ik even eerder nog op de foto zette haalden we op het eerste de beste kruispunt alweer in, hoezo verkeersinfarct
Op 't station stond nog de ex-GVB Amsterdam 1204, exex-Connexxion 1204 te niksen...
En daarna maar snel richting het perron, waarvandaan geheel toevallig met een welbekende trein (genummerd 1963) de reis naar Dordrecht begonnen kon worden
Een klein stukje doorsteken langs de route van lijn 23...
...bracht me bij RandstadRail 3 in Loosduinen (* zwaait terug naar de trambestuurder *)
Met die lijn 3 even naar Leidschendam geweest, waar bij de werkplaats weinig bijzonders stond. Dus maar weer teruggekeerd met lijn 4 naar de Uithof. Onderweg begon 't nog even flink te regenen, maar bij aankomst op Leyenburg was't weer droog. Kwam dus mooi uit.
Zoals nog net door de voorruit van de bus heen te zien is, zitten de stickers met lijnnummer- en route hier niet op 't haltebord, maar op de ruiten van de abri.
De 190/20 hing er wel erg lekker in de bocht...
En een verdwaalde Lelybus...
Daarna werd het tijd eens wat bijzonderder materieel op te zoeken, dus zat er maar een ding op... niet dat ik 't erg vond hoor, een ritje met de ex-Dordtse 121 op lijn 20 (voor Den Haag nieuw, maar bij 'n Dordtse bus past 't wel :) ). Dat deed me uiteindelijk in een nat Oostduin belanden. Zoek de verschillen met de banner van dit forum...
En tja, het was nog slechts een kwestie van even de Wassenaarseweg volgen om bij de Van Alkemadelaan te belanden, waar spitslijn 28 eerst met een doodgewoon busje passeerde...
De weg volgend kwam ook lijn 23 nog langs...
Maar uiteindelijk kwamen we uit bij de Oude Waalsdorperweg, en daar was 't gelijk raak met de eerste de beste bus die passeerde. De ex-Arriva 5583, waarvan alleen de ooit groene delen wit gespoten zijn. Raar gezicht...
Inmiddels begon het me iets te hard te regenen, dus maar snel richting een halte gelopen en enkele minuten later lijn 22 naar het Centraal Station genomen. De bus die ik even eerder nog op de foto zette haalden we op het eerste de beste kruispunt alweer in, hoezo verkeersinfarct
Op 't station stond nog de ex-GVB Amsterdam 1204, exex-Connexxion 1204 te niksen...
En daarna maar snel richting het perron, waarvandaan geheel toevallig met een welbekende trein (genummerd 1963) de reis naar Dordrecht begonnen kon worden