Daniel on tour #51: Nieuwe vervoerders en andere wijzigingen

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #51: Nieuwe vervoerders en andere wijzigingen

Bericht door Daniel »

Met twee concessies met nieuwe vervoerder redelijk in de buurt vandaag maar eens een flink tourtje gemaakt. Voor de eerste wijziging hoefde ik echter slechts de trap af, twee deuren door en luttele meters te lopen: sinds vandaag heb ik ook op zondag 'n bus voor de deur, de nieuwe lijn 8 in Amersfoort waarin in één klap (delen van) vier lijnen (9, 10, 11 en 12) zijn opgegaan...
Afbeelding

Nu ik dan toch aan het lopen was maar gelijk doorgewandeld naar halte De Kei. Aldaar zou na een paar minuten lijn 102 richting Apeldoorn vertrekken. Het duurde even, hij was wat vertraagd, maar toen kwam er iets niet-blauws aangereden: een geel/witte Syntus-bus dus. Onderweg kwamen ook alleen maar geel/witte bussen tegemoet en zelfs de Wittenberg stond er vol mee, nouja, toen ik er aankwam. Niet veel later zou ik de eerste blauwe bus tegenkomen.
In Apeldoorn aangekomen nog even een plaatje van de bus geschoten...
Afbeelding

De stadsbussen reden dus met wat hoge lijnnummers...
Afbeelding

Tenminste, wanneer ze onder de 10 waren...
Afbeelding

Nog maar even 'n klein wandelingetje het centrum in gemaakt...
Afbeelding

Afbeelding

Vanaf de Hofstraat ging het met lijn 6 (of 706) weer terug naar het station. En owja, Overijssel heeft een stukje Gelderland geannexxeerd...
Afbeelding

Na een plaatje van een gelede Citaro voor de Veluwelijn...
Afbeelding

...ging het per trein naar Zutphen. Daar is 't op een zondag nogal rustig qua OV, maar trof er toch nog één Arriva-busje...
Afbeelding

Via Arnhem ben ik vervolgens per trein naar Ede-Wageningen doorgereisd. Niet veel later kwam daar de bus binnen die ik later op lijn 107 zou hebben...
Afbeelding

En naast de Citaro van 't voorproefje kwam ik ook deze nog tegen...
Afbeelding

Met lijn 107 ging het daarna richting de Wittenberg. Onderweg werd nog een paar keer lang gestopt maar nadat dat de tweede keer gebeurde ging de chauffeur ineens doorrijden. Hoorde 'm later nog tegen een collega daarover: hij dacht dat een rood blokje op de boordcomputer betekende dat 'ie te vroeg was, maar in werkelijkheid betekend het dat de bus vertraagd is. Maargoed, met slechts +1 kwam hij uiteindelijk op de Wittenberg aan waar m'n overstap naar Harderwijk er een bleek die ik niet kon missen: de chauffeur moest 'm ook maken :P
Lijn 107 de andere kant op...
Afbeelding

En de eerste nieuwe streekwagen waarin ik mocht plaatsnemen...
Afbeelding

Toen begon dus de reis op een lijn waarmee de chauffeur niet echt bekend was, maar het ging goed... tot we Harderwijk binnenreden. Keurig werden de pijlen gevolgd maar de chauffeur vond 't ook al vreemd dat de haltes langs de route afgeplakt waren, op de boordcomputer was ondertussen ook "van route" verschenen en pijltjes hingen er ineens niet meer. Later nog bij een halte gestopt waar iets over een routewijziging van lijn 111 en 112 te lezen was en niet lang daarna kwamen we weer pijlen tegen. Tot slot ook nog een halte die de boordcomputer weer herkende en dan toch nog op station Harderwijk beland.
Aldaar bleek ik een mooie aansluiting op de stoptrein naar Amersfoort te hebben. Bij station Schothorst maar uitgestapt om uiteindelijk lijn 5 richting huis te nemen, maakte 't weer net wat korter lopen dan vanaf het centraal station.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Daniel on tour #51: Nieuwe vervoerders en andere wijzigi

Bericht door STF »

Leuke foto's en de nieuwe dienstregeling is op een redelijk knappe dag qua weertype begonnen zo te zien.

Hoe betrouwbaar is dat "van route" eigenlijk bij andere vervoerders dan GVB? Daar weet het systeem het te presteren om het met enige regelmaat precies verkeerd om aan te geven. (Dus "van route" als je goed rijdt en totaal geen melding als je kilometers van je route af bent. :lol: )
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Daniel on tour #51: Nieuwe vervoerders en andere wijzigi

Bericht door Joshua »

erg leuke fotos. Ik zie nu pas voor het eerst de groene Syntus Gelderland bussen. En ik vind het een betere kleur groen als van Connexxion.
Moet echt eens tijd vrij maken om zelf een rondje te doen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten