Daniel on tour #52: Rondje Rivierenland

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #52: Rondje Rivierenland

Bericht door Daniel »

Na een aantal dagen met andere bezigheden en verplichtingen was het vandaag dan zover... de eerste echt vrije dag van m'n kerstvakantie. Hoewel ik me nog zo had voorgenomen niet al te lang in bed te blijven liggen bleek dat toch weer erg lekker te liggen, maargoed, uiteindelijk toch maar eens eruit gekomen. Na de boodschappen voor komende week ingeslagen te hebben nog even snel wat gegeten en toen zo snel mogelijk richting station, viel niet mee met de glibberboel op straat.

Net op tijd sprong ik nog in de NoordOost naar Utrecht, nog onwetend dat ik net zogoed de volgende trein had kunnen nemen. Daar trof ik de volgende CTA aan met een nogal knullig afgekort station, hadden ze Geldermalsen nou niet een flapje verder kunnen zetten...
Afbeelding

Op spoor 19b stond al een SLT, maar dat bleek niet de Sprinter naar Tiel te zijn. Daarvoor kwam even later een andere SLT binnen die echter maar niet vertrok: het ontbrak aan een machinist. Met +10 werd uiteindelijk vertrokken en reden we naast loc 1739 met IRM-IV 9403 op sleeptouw het station uit, maar nog voor Lunetten kwamen we weer tot stilstand om dat leeg materieeltreintje voor te laten. In Tiel met net zoveel vertraging aangekomen waardoor daar alleen dit kleine busje op lijn 44 naar Rhenen nog bij de halte stond...
Afbeelding

Om de wachttijd te bekorten maar een stukje richting centrum gelopen, daar kwam de bus die ik later zou hebben me al tegemoet...
Afbeelding

Na nog een plaatje op het station...
Afbeelding

...ging het dus met lijn 42 richting Druten. Een vrij rustig ritje werd dat: na het verlaten van Tiel hebben we bij geenenkele halte meer hoeven stoppen. Op het busstation van Druten kon ik nog een plaatje maken van lijn 42 de andere kant op...
Afbeelding

Zelf ging ik verder met lijn 165 richting 's-Hertogenbosch...
Afbeelding

Ook in deze bus was 't erg rustig. Na een stukje route dat gemeenschappelijk is met lijn 42 kwamen we in het dorpje Wamel waar de enige twee passagiers naast mij uitstapten. Omdat de chauffeur het overige verkeer op de provinciale weg niet wilde hinderen begonnen we steeds meer op schema voor te lopen, dus werd onderweg nog even een tussenstop ingelast in Heerewaarden...
Afbeelding

Dat we die tussenstop maakten was maar goed ook: lijn 165 de andere kant op kruiste ons nu vlak daarna en dat was maar goed ook. Even verderop rijdt de bus namelijk het dorpje Rossum in waar niet voor niets een bord "Let op, tegemoetkomende lijnbussen" staat: passeren in dat straatje is namelijk echt niet mogelijk. Slingerend door de fraai besneeuwde weilanden en kleine dorpjes kwam uiteindelijk de Maasbrug bij Hedel in zicht en reden we dus niet veel later 's-Hertogenbosch in. Pas daar zouden er weer passagiers instappen, was daarmee zo'n beetje op driekwart van de rit de enige passagier.
Per trein ging het uiteindelijk weer via Utrecht naar Amersfoort
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Daniel on tour #52: Rondje Rivierenland

Bericht door Stefan »

Leuke platen! En ik blijf er bij, die 165 blijft (ondanks het zo rustig is, maar dat heeft ook wel wat) een mooi lijntje. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #52: Rondje Rivierenland

Bericht door Daniel »

Inderdaad een prachtig uitzicht vanuit die lijn 165 ja, zeker als 't allemaal onder een laagje sneeuw ligt en het een beetje begint te schemeren :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten