Pagina 1 van 1

Treinen uit Hongarije

Geplaatst: wo 05 jan 2011, 21:40
door Fles
Treinenplaatjes uit Hongarije:

De Railjet bewijst dat het wel degelijk KAN, wat men met Fyra probeert :')

Afbeelding

Budapest Nyugati, 29 december 2010. Zo moet het er in de klimaatkamer ook ongeveer uitzien. Het vriest op dit moment een graad of 16 daar.

Afbeelding

Balassagyarmat, Bzmot Paradise, 30 december 2010.

Afbeelding

Afbeelding

Szécsény, 30 december 2010. De laatste trein van het jaar op het laatste station van het jaar.

Afbeelding

Hatvan, 2 januari 2011. De eerste trein van het jaar op het eerste station van het jaar. Met de groeten van mijn kameraad Zsolt :)

Afbeelding

Budapest Keleti, 3 januari 2011. Ik was veel te vroeg voor de RailJet terug naar München, dus heb nog even wat staan schaken met een lokale sigarenroker. Deze pot verloor ik, de rematch met wit werd remise. 300 forint verloren en die man had weer een blik bier verdiend :D

Afbeelding

Re: Treinen uit Hongarije

Geplaatst: do 06 jan 2011, 01:17
door JeePee
Laat me raden 20cm sneeuw en alle Bzmot'jes pünktlich aangekomen in Ballasagyármat...

Jammer dat de RJ tegenwoordig zoveel extra stops heeft. Eigenlijk zou het tussen Wien en Budapest gewoon Wien Westbhf - Gyõr - Bp Kelenföld - Bp Keleti moeten zijn. Die andere stops zijn eigenlijk useless. Personeelwissel gebeurt op Hegyeshalom ook al amper. Zowel de Hongaarse als Oostenrijkse machinisten rijden het hele stuk tussen Wien en Budapest aan een stuk door tegenwoordig. Conducteurs weet ik niet zo, geloof 't ook. Tatabánya is nog enigszins te verantwoorden als stop met 90.000 inwoners, maar Wn Weidling, Hegyeshalom en Mosonmagyarovar (10.000inw)?

Leuke plaatjes wel, koud kan het er zijn he. Viel dat de vorige keer wel mee (ok week erna -25 's nachts, maar toch ;))

Re: Treinen uit Hongarije

Geplaatst: do 06 jan 2011, 01:20
door Fles
JeePee schreef:Laat me raden 20cm sneeuw en alle Bzmot'jes pünktlich aangekomen in Ballasagyármat...
Just about. +3 opgelopen wegens enkelspoor en wachten op kruising in Acsa-Erdökürt.

Re: Treinen uit Hongarije

Geplaatst: do 06 jan 2011, 01:23
door Fles
JeePee schreef:Jammer dat de RJ tegenwoordig zoveel extra stops heeft. Eigenlijk zou het tussen Wien en Budapest gewoon Wien Westbhf - Gyõr - Bp Kelenföld - Bp Keleti moeten zijn. Die andere stops zijn eigenlijk useless. Personeelwissel gebeurt op Hegyeshalom ook al amper. Zowel de Hongaarse als Oostenrijkse machinisten rijden het hele stuk tussen Wien en Budapest aan een stuk door tegenwoordig. Conducteurs weet ik niet zo, geloof 't ook. Tatabánya is nog enigszins te verantwoorden als stop met 90.000 inwoners, maar Wn Weidling, Hegyeshalom en Mosonmagyarovar (10.000inw)?

Eens. Hegyeshalom kan nog vanwege Bundesgrenzschutz, mar de rest is eigenlijk onzin, Kelenföld ook. Op de terugweg stopt ie ook niet in St Pölten trouwens. Dat begon er wel op te lijken: Wien - Linz - Salzburg - München. Maar in HU hoeft er wmb alleen maar in Györ gestopt te worden. Zeker sinds er ook goed en hoogfrequent met Flirts geREXt wordt tussen Wien en Györ.

Re: Treinen uit Hongarije

Geplaatst: do 06 jan 2011, 01:45
door JeePee
Kelenföld wordt in de winter niet veel gebruikt nee. Wordt wel meer als Metro4 klaar is. In de zomer erg druk bij bepaalde treinen ivm overstap op Balaton treinen. Die komen vanaf Déli pu namelijk.

Re: Treinen uit Hongarije

Geplaatst: do 06 jan 2011, 01:52
door Fles
JeePee schreef:als Metro4 klaar is.

In the year 2525 :mrgreen:

Re: Treinen uit Hongarije

Geplaatst: do 06 jan 2011, 01:57
door JeePee
Neu 2013. De tunnel is tussen Kelenföld en Keleti al een half jaar klaar... Stuk tot Bonsyák tér volgt in 2014, maar zou sowieso later in dienst komen. Nu nog metrostellen.... De eigenlijke order is gecanceled omdat Alstom niet de benodigde attesten kon verkrijgen. Daarom rijden op M2 ook nog oude treinen.