Daarna volgde wel een groene en dat was Optare 5353:

Dan naar lijn 294 en 294A. Daar waren alle Volvo 7000 op gezet, zoals hier te zien is:

En hier:

Een flink deel van de voormalige 1500-serie Amba’s is nu ook blauw, zoals deze voormalige 1526 die nu als 5126 rondrijdt:

Ook reden er in dit halve uurtje telkens 2 buurtbusjes langs. Een daarvan was deze 555:

Na een half uurtje vond ik het tijd om verder te gaan en daarom ging het met IC 2825 verder naar Deventer. Het voornaamste doel hier waren de ex-Veolia Amba’s die hier rondrijden. Eerst kwam echter de gigantisch lange

Daarna kwam de Syntus 2148 langs oftewel de ex-Veolia 5003 als lijn 56 naar Borculo:

Op lijn 81 reden nog gewoon Volvo’s. Deze Volvo is echter daarbij alsnog een buitenbeentje:

Daarna ging het naar het noorden, naar Friesland. Dit ging via Zwolle naar Heerenveen. Daar was het jammergenoeg nog een stuk grijzer met een waterig zonnetje. In Heerenveen is bij het busstation nog steeds het Arriva-logo te zien, terwijl ze er niet meer met bussen komen..:

Hierna ging ik met Qliner 310 verder naar Drachten om daar wat ex-Groningse en ex-Rotterdamse Friezen te zien. Een ex-Groninger kwam daarna al direct langs in de vorm van de 3303 op lijn 14

De ex-Rotterdammers kwam ik telkens onderweg tegen, dus die zou ik in Drachten voorlopig niet meer kunnen zien. Daarom ben ik na de vorige foto wat rond gaan lopen. Bij het busstation zelf stond deze 2014 op stadslijn 12 met alleen Drachten op de bus. Niet echt duidelijk vind ik:

Naast het busstation is een theater en hier waren allerlei mieren op de grond te vinden. Zo ook hier langs de route van lijn 310 waarop deze 2047 naar Heerenveen rijdt:

Daarna ging het met lijn 14 verder naar Leeuwarden. Daar klaarde het langzaam wat op. In Leeuwarden zijn nog steeds veel Fryskers te zien op de stadsdienst:

Hierna kwam ineens Arriva langs en wel deze Integro 7173 van Touring voor schoolschaatsen opweg naar het Thialf-stadion in Heerenveen:

Voor de stadsdienst van Leeuwarden kwam ik hier vooral om de Citea te zien. Deze kwam echter niet langs in een uur tijd. Wel kwamen er veel bussen langs die tot vorig jaar in de Zaanstreek reden. De geledes bijvoorbeeld op lijn 12 zijn er een aantal van, zoals deze 9170:

De Amba’s zijn ook voor het grootste deel hierheen gekomen, zoals deze 8394:

Er zijn echter ook wat nieuwere bussen, zoals deze 8792:

Daarna ging het met de trein naar Sneek om vanaf daar verder te gaan naar Emmeloord. In Sneek had ik een overstap van 20 minuten, dus er was nog wat fototijd. Hier bijvoorbeeld met de 8268 op lijn 98 vlak voor het station:

Daarna volgde de 8324, de bus waarmee ik als lijn 42 naar Emmeloord zal gaan:

Vanaf het station vertrokken ook bussen, zoals deze 8835 als lijn 47:

Ook vertrok de 3766 als lijn 33 naar Franeker:

Daarna was het tijd voor de rit met lijn 42 naar Emmeloord. Dit was een rit door een mooi rustig Zuid-Fries landschap en daarna door een wat saaier landschap van de NoordOostpolder. Het Friese landschap ziet er zo uit:

Na aankomst in Emmeloord vertrok de andere lijn 42 alweer naar Sneek. Deze liet een vage via bestemming zien, namelijk via Bant,Bant…

In Emmeloord wilde ik nog wat bussen uit de IJsselmond-concessie fotograferen, omdat deze binnenkort afloopt. Op lijn 141 rijden meestal 15 meter of gelede bussen, maar dit keer kwam als eerste deze Amba 8169 langs:

De rest van de bussen waren gelukkig wel wat langer, zoals deze 5670 opweg naar Zwolle:

De gelede bussen kwamen ook genoeg langs, zoals deze 9117:

Op lijn 147 naar Harderwijk kwam er ook een gelede langs en wel deze 9145:

Bij het busstation zelf kwam daarna ineens een Duvedec langs.

Toen had ik het hier wel gezien en ging het weer langzaam terug naar Rotterdam. Dat ging via Lelystad. Het station daar is behoorlijk veranderd. Dat is hier te zien vanaf het nieuwe perron langs de nieuwe sporen 1 en 2:

Daarna ging het om wat te eten naar Almere Buiten. Ook kwamen er daar wat Volvo’s langs die daarvoor een rit op lijn 153 gereden hadden. Daarbij zat o.a. deze 5651:

Toen vond het tijd om terug te gaan naar Rotterdam. Via Schiphol ging het lekker snel met de Fyra naar Rotterdam Centraal. Na het stemmen ging het met de metro naar huis.