Daniel on tour #55+56: Rondje provincie Utrecht

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #55+56: Rondje provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Vandaag eens een flink rondje door de provincie Utrecht gemaakt, vooral op jacht naar BRU-gele busjes in 't wild :P Maar het begon groen... na een ritje van Amersfoort-centrum via het Soesterkwartier naar Soest trof ik daar de 4203 op de Eikenlaan...
Afbeelding

In de andere richting reed de 4205, hier op de Soesterbergsestraat in Soest...
Afbeelding

En als laatste uit Soest nog de 4202 op de Koningsweg...
Afbeelding

Vervolgens dwars door de bossen over hobbelige paadjes richting Lage Vuursche gefietst. Aldaar komt 1x/uur een bus langs, dus wilde net gaan kijken hoe laat deze langs zou komen toen ik wat geels in de verte ontwaarde. Dat was pas timing...
Afbeelding

Nog zo'n geval van mooie timing was deze foto van lijn 58. 'n beetje in de middle of nowhere, maar volgens Google Maps stond ik hier in Bilthoven op de Maartensdijkseweg...
Afbeelding

Aan de andere kant van Maartensdijk groeien aanzienlijk minder bomen...
Afbeelding

Eén dorpje verder: over de Koningin Wilhelminaweg komt lijn 138 door het door twee spoorlijnen en een snelweg in stukken verdeelde dorpje Groenekan...
Afbeelding

Een lijntje waar ik regelmatig in zit, maar dan aan het andere uiteinde: de 3206 op de Melkweg in Bilthoven...
Afbeelding

De 3261 heeft net het rondje door de Centrumwijk erop zitten en legt nu over de Boslaan te Bilthoven het laatste stukje naar de eindbestemming af...
Afbeelding

Tot slot ging het via Den Dolder en Huis ter Heide richting de N237 waarlangs ik het laatste stuk naar Amersfoort aflegde. Hier passeerde de 3269 als lijn 52 naar Utrecht...
Afbeelding

Nogal een toevalstreffer was dat hier drie minuten achteraan lijn 56 reed met daarop een bus precies duizend nummertjes hoger genummerd...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: Daniel on tour #55: Rondje provincie Utrecht

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dat zijn weer een paar mooie platen voor het fotoquiz-topic :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Daniel on tour #55: Rondje provincie Utrecht

Bericht door Geert »

Het feit lijn 56 drie minuten op 52 volgt is helaas geen toevalstreffer, dat is geheel volgens dienstregeling. Ook al rijden ze tussen Amersfoort en Zeist bijna dezelfde route :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #55: Rondje provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Het ging ook niet om de opvolging van 3 minuten zelf... meer dat 't toeval was dat het nummer van beide busjes x269 was, de kans dat die precies achter elkaar rijden is niet zo gek groot natuurlijk :wink:

Maar inderdaad, de route naar Zeist is nogal hetzelfde op het stukje tussen Bergkerk en Stichtse Rotonde in Amersfoort na. (Opvallend eigenlijk dat 52 een extra slingertje door Soesterberg maakt terwijl het daar in feite juist een uitloper uit een andere concessie is, je zou 't eerder van de provincie-lijn (56 dus) verwachten)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #55+56: Rondje provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Gisteren nog een ander rondje door 'tzelfde gebied gemaakt.

De 4272 als lijn 83 naar Woudenberg op de Austerlitzseweg in Austerlitz...
Afbeelding

Lijn 56 met de meest onzinninge scrollende bestemming op de Arnhemse Bovenweg in Zeist...
Afbeelding

Lijn 74 op de Oranje Nassaulaan in Zeist...
Afbeelding

En lijn 50 op de Utrechtseweg...
Afbeelding

Lijn 53 op De Dreef...
Afbeelding

En als laatste (en naar mijn mening ook mooiste) busplaatje de 3225 op lijn 59 in Huis ter Heide...
Afbeelding

Tot slot ter hoogte van Soestduinen nog wat treintjes op de gevoelige plaat vastgelegd...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten