Aangezien ik toch zo vaak in Zwolle kom, kan ik er rustig een foto-reportage van gaan maken en de werkzaamheden volgen :D
De stationstunnel is inmiddels afgesloten en de tijdelijke traverse is geopend. Behalve dat de tunnel wordt verbreed van 5 naar 17 meter, komt er ook een nieuw perron. Dat dit perron en de bijbehorende sporen eerder klaar zijn dan de tunnel, blijkt wel.
Stairway to nowhere..
...hoewel deze trap keurig is afgesloten. Perron 9/10 staat al wél overal op de bordjes.
Kijkje door de traverse, waarin op de glaswanden doorzichtige reclame is aangebracht voor een tentoonstelling in museum De Fundatie aan de Blijmarkt.
Deze foto is vanaf de uitgangstrap aan de zuidzijde gemaakt, waar goed te zien is dat het voormalige emplacement van de Werkplaats Zwolle heeft plaatsgemaakt voor een grote leegte.
Het waren niet veel foto's, maar er gaan er nog wel veel volgen!
Infra-reportage: Verbouwing station Zwolle
Infra-reportage: Verbouwing station Zwolle
Ik doe ook maar wat
Re: Infra-reportage: Verbouwing station Zwolle
Wat gaat er op de grote leegte komen? Pas de deux 4 of 5 ofzo?
Re: Infra-reportage: Verbouwing station Zwolle
Spoor 9 en 10 komen daar, plus volgens mij nog wat opstelmogelijkheden.
Re: Infra-reportage: Verbouwing station Zwolle
Busstation.Wubbo schreef:Spoor 9 en 10 komen daar, plus volgens mij nog wat opstelmogelijkheden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Infra-reportage: Verbouwing station Zwolle
Dit weekend waren er werkzaamheden aan de sporen 1, 2 en 3, waardoor de IC's naar Amf en Gn/Lw vanaf spoor 5 resp. 6 vertrokken. Wat ze precies gedaan hebben is mij niet geheel duidelijk.
Enfin, op de plaats waar perron 9/10 moet komen ligt een grote berg ballastgrind. En op de andere sporen wordt begonnen aan de tunnelbouw; aan weerszijden van de huidige tunneltrap wordt naar beneden gegraven zodat die trappen straks een eindje verder kunnen staan. Nu zie je goed hoe breed de nieuwe tunnel gaat worden.
Voor dit werk zijn op perron 6/7 de draagconstructies van de perronkap deels verwijderd en liggen nu te niksen op het toekomstige perron 9/10.
Enfin, op de plaats waar perron 9/10 moet komen ligt een grote berg ballastgrind. En op de andere sporen wordt begonnen aan de tunnelbouw; aan weerszijden van de huidige tunneltrap wordt naar beneden gegraven zodat die trappen straks een eindje verder kunnen staan. Nu zie je goed hoe breed de nieuwe tunnel gaat worden.
Voor dit werk zijn op perron 6/7 de draagconstructies van de perronkap deels verwijderd en liggen nu te niksen op het toekomstige perron 9/10.
Ik doe ook maar wat
Re: Infra-reportage: Verbouwing station Zwolle
Vanochtend op nu.nl; Station Zwolle gaat in 2012 een hele maand dicht. Vervelend maar begrijpelijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Infra-reportage: Verbouwing station Zwolle
Inmiddels zijn alle sporen op toerbeurt buiten dienst gesteld, opgebroken, samen met het bijbehorende perron. Er zijn damwanden in de grond getrild voor de nieuwe tunnel. De sporen zijn herlegd en nu is alles weer in dienst, maar waar de tunnel gaat komen zijn noodperrons gebouwd en nog niet de definitieve. Wanneer je net de traverse oploopt heb je een fraai zicht over de werkzaamheden.
Ik doe ook maar wat
Re: Infra-reportage: Verbouwing station Zwolle
Is het je opgevallen dat op het eerste eilandperron de tunneluitgang moet komen op de plek waar de eerste pijler voor de overkapping staat?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten