Daniel on tour #58: Veendam en meer

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #58: Veendam en meer

Bericht door Daniel »

Vandaag maar eens een reisje gemaakt om voorlopig weer de laatste twee stukjes spoor die ik nog niet gehad had van het lijstje kunnen afstrepen...
Heel erg vroeg opstaan daar had ik deze morgen geen zin in, dus ging het tegen half negen maar eens richting station Amersfoort om aldaar de 700525 naar Assen te pakken. Was verre van de enige die die kant op wilde, 't treintje was toch wel heel erg goed gevuld. Na Wezep volgde het eerste missende stukje spoor: de nieuwe IJsselbrug over. Mooi uitzicht bieden die hoge bruggen altijd. Een kleine anderhalf uur later was ik dan in Assen waar de perrontunnel toch wel wat moeite had met de immense stroom reizigers die nu naar het busstation moest, maargoed, de vier minuten die ik had voor m'n overstap op lijn 303 waren ruim voldoende.
Wat volgde was een rustig ritje in een bus met slechts vier passagiers. Via het knooppunt Gieten met z'n handgeschreven borden en een wel heel oude abri kwam ik in Veendam terecht om aldaar een paar haltes voor het eindpunt de bus te verlaten. Al snel kwam daar dit kleurrijke servicebusje aangereden...
Afbeelding

Gevolgd door de bus waar ik uit kwam op de terugweg...
Afbeelding

Vervolgens onderlangs het centrum richting station gewandeld en lekker op 'n bankje aan het Oosterdiep in het zonnetje m'n lunch op zitten eten. Aldaar komt nu nog lijn 13 langs...
Afbeelding

Met diezelfde lijn 13 ging het even later richting halte Meeden, Driesprong gelegen vlakbij de spoorlijn Zuidbroek - Veendam. Een halte waar je dwars door het gras vandaan moet lopen trouwens, 'n voetpad ernaartoe werd kennelijk overbodig gevonden. Had 't nog wel zo mooi uitgemikt daar: met lijn 13 heen en na de foto met de eerstvolgdende terug kwam precies uit. Mits ik niet aan de schaduwkant was gaan staan :oops: Dus toch maar even de polder ingelopen en een leuk plekje bij een onbewaakte overweg gevonden. Door de combinatie van droogte en een flink windje werd ik er zowat gezandstraald, maargoed...
Afbeelding

Iemand nog een sein nodig?
Afbeelding

Met datzelfde windje in de rug ging het vervolgens richting de weg van Zuidbroek naar Veendam waar ik mooi op tijd was voor lijn 174 terug naar Veendam. Overigens nu vertrekkende vanaf een nog wat kariger halte waar je gewoon in 't gras staat. Net als in 't vorige ritje was ik overigens ook nu de enige passagier.

In Veendam nog een paar plaatjes gemaakt alvorens en tijdens de wandeling richting station...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De trein was inmiddels aangekomen...
Afbeelding

Bordje...
Afbeelding

Op de vertrekstaat hangt een briefje met aantallen strippen naar diverse stations, maar de foto laat ook gelijk zien wat er nog mist om daar iets aan te hebben...
Afbeelding

...juist, een stempelautomaat :P

Afbeelding

Eenmaal in Groningen aangekomen nog de CTA met juiste bestemming vast kunnen leggen...
Afbeelding

Nog twee plaatjes uit Groningen. Als eerste een busje waarbij de achtergrondkleur uitgevallen is...
Afbeelding

Afbeelding

Daarna met lijn 11 teruggekeerd naar het station en vervolgens weer per NS-bus door naar Assen. Op dat laatste ritje trof ik een van de Drenthe Tours MAN's uit de serie van Qbuzz Rotterdam, let ook op 't NS-logo op de film...
Afbeelding

Z'n broertje reed er direct achteraan...
Afbeelding

Vervolgens met de 700562 weer terug naar Amersfoort gereisd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Daniel on tour #58: Veendam en meer

Bericht door MdJ »

700553 rijdt vanuit Utrecht richting Assen he;)
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #58: Veendam en meer

Bericht door Daniel »

Ehm oeps, aankomende nummer genomen... 700562 was 't dus :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Daniel on tour #58: Veendam en meer

Bericht door Thomas »

Daniel schreef:Heel erg vroeg opstaan daar had ik deze morgen geen zin in, dus ging het tegen half negen maar eens richting station Amersfoort om aldaar de 700525 naar Assen te pakken. [knip] Een kleine anderhalf uur later was ik dan in Assen waar de perrontunnel toch wel wat moeite had met de immense stroom reizigers die nu naar het busstation moest, maargoed, de vier minuten die ik had voor m'n overstap op lijn 303 waren ruim voldoende. Wat volgde was een rustig ritje in een bus met slechts vier passagiers.
Haha, we hadden bijna in dezelfde trein+bus gezeten, had eerst ook het idee om deze trein+bus te nemen, want ook ik vond het gisteren een schitterende dag om de IJsselbrug en Zuidbroek-Veendam af te strepen :mrgreen:. Ik vond die vier minuten overstap in Assen uiteindelijk toch te krap en ben daarom in het achterstel treinstel van trein 700525 gaan zitten om via Leeuwarden en Groningen naar Veendam te gaan. Tot Zwolle was het erg rustig in het treinstel, vanaf Zwolle moesten er een paar mensen staan. De automatische omroep van Arriva deed het in de trein Lw - Gn helemaal niet, en van Gn naar Vdm werd hij bij Europapark door de machinist uitgezet omdat er werd omgeroepen dat het volgende station Veendam was.

Vervolgens vanuit Veendam de 303 naar Assen (ook slechts vier passagiers, hoewel er in Gieten en Rolde een paar mensen bij kwamen) en de trein terug naar Utrecht (2-minutenoverstap in Assen, met gemak gehaald omdat de bus drie minuten te vroeg aankwam). Omdat ik nog wat tijd over had, daarna nog even de omgeleide IC naar Den Haag genomen voordat ik naar Amsterdam teruggekeerd ben.

Overigens maar liefst 2x gecontroleerd: tussen Amsterdam Amstel en Duivendrecht (door een S&V-team, op zaterdag om 8 uur 's ochtends... Als ze dat nou door de week eens deden in die trein...) en ergens tussen Assen en Zwolle op de terugweg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten