Daniel on tour #60: Hermes in Eindhoven en Helmond

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #60: Hermes in Eindhoven en Helmond

Bericht door Daniel »

In het kader van de Kruidvatkaartjes die ooit een keer op moeten bracht ik afgelopen zaterdag een bezoekje aan de concessie SRE. Dat begon, na toch maar een beetje uitslapen en het doen van de boodschappen, wat later op de ochtend met de t534 naar Utrecht waar ik een ruime overstap zou hebben op de t3539 richting Eindhoven. Mooie gelegenheid om de bijkomende bon maar eens in te wisselen voor een bak thee met een appelflap, ware het niet dat ik niet de enige met dat idee was: heb De Broodzaak nog nooit zo druk gezien en de appelflappen waren op :P
Dus maar naar spoor 15 gelopen waar niet veel later een ruime 10 bakken binnenkwamen om me verder te vervoeren. Dat was het eerste stuk heerlijk rustig, maar in Den Bosch leek niemand de reisplanner opgevolgd te hebben en kwam dus iedereen vanuit de daar eindigende s800 de s3500 in. In Eindhoven dan maar alsnog de trek gestild alvorens een wandelingetje de stad in te beginnen. Dat begon vrij fotoloos want zo'n beetje overal zou het nog een tijd duren voordat de bus zou komen. Uiteindelijk kwam ik op de Noord-Brabantlaan terecht...

Afbeelding

Weer een aardig eindje verder belandde ik vervolgens op de Boschdijk waar de welbekende lijn "8 Acht" langskomt, al rijdt de bus op deze foto de andere kant op...
Afbeelding

Op de Kloosterdreef trof ik de 3405...
Afbeelding

Lijn 3 werd deels met iets anders dan MAN's gereden, namelijk met deze Ambassador...
Afbeelding

M'n timing is niet altijd helemaal 100%, of juist wel want de auto is net voor de bus weg...
Afbeelding

Weer een eindje verderop trof ik de keurig gestickerde 8800 (of is de kop van die bus gespoten, hij ziet er wel erg netjes uit)...
Afbeelding

De 3409 op hetzelfde plekje...
Afbeelding

Vervolgens was ik al weer vrij snel terug op het station waarvandaan de Sprinter me op Helmond Brandevoort afleverde. Daar even de wijk door gelopen naar De Voort waar stadslijn 52 net de eindhalte gepasseerd is en met de karakteristieke "oude" nieuwbouw van Brandevoort op de achtergrond verder rijdt naar een rotonde zonder kruisende wegen die dienstdoet als keerlus...
Afbeelding

Vervolgens ook daar maar een stuk aan de wandel gegaan. Lijn 24 staat hier op het punt Helmond te verlaten over de Geldropseweg...
Afbeelding

Over diezelfde Geldropseweg, maar dan binnen de bebouwde kom rijdt lijn 52...
Afbeelding

Met het volgen van deze weg zou ik vrij automatisch bij station Helmond 't Hout moeten uitkomen om daar weer een trein te pakken. Dat klopte op zich ook wel, maar bleek net een zijstraatje gemist te hebben om ook de ingang te kunnen vinden. Aangezien het nu toch al krap zou worden om de Sprinter nog te halen volgde ik dan maar het spoor richting station Helmond. Onderweg kwam nog een busje langs...
Afbeelding

Uiteindelijk met de t1961 naar Venlo gereisd en daar even wat te eten gehaald, het zou immers anders wel heel laat worden. Had het net op tijd op om de t32266 waarmee ik de reis vervolgde naast een Eurobahn Flirt vast te leggen...
Afbeelding

Na een nogal druk ritje naar Nijmegen in dit solo tweetje kon ik daar mooi overstappen op een van de laatste 3100'en: de t3172 die zelfs nog maar tot Utrecht rijdt. Werd een lekker rustig ritje tot het eindpunt met deze trein gezien de net-niet aansluiting op Ede-Wageningen. In Utrecht dan maar weer overgestapt op de t2877 naar Amersfoort, waarmee ik toch nog zo'n 10 uur na m'n vertrek weer thuis kwam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Daniel on tour #60: Hermes in Eindhoven en Helmond

Bericht door Michael »

Leuke foto's :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten