Elst meets Emmerich incl Stoom
Geplaatst: zo 25 mei 2008, 00:29
Vandaag de hort opgeweest met een aantal zeer fraaie treinen cq platen en een bezoek aan Emmerich....
ITL 150 is met een vol beladen Schkopau-shuttle onderweg van Emmerich naar de Rotterdamse Haven, hier bij de Heinz fabriek te Elst. Vanwege werkzaamheden bij Driebergen-Zeist en Tilburg zal de trein kopmaken in 's Hertogenbosch en via Utrecht het Rotterdamse bereiken.
Vanwege de werkzaamheden bij Driebergen-Zeist moeten de internationale treinen omrijden via Nijmegen-'s Hertogenbosch. Zo ook de ICE treinen Frankfurt(Main) Hbf - Amsterdam Centraal. Treinstel 4604 van de Deutsche Bahn bij Elst.
Het jaarlijkse uitje van de Westfalendampf naar Amsterdam Centraal had dit jaar een speciaal tintje. Vanwege de werkzaamheden bij Driebergen-Zeist werd deze 'Sonderzug' omgeleid via Tiel. Net voordat stoomlok 01 1066 met de uit 14 rijtuigen bestaande trein de Betuwelijn op stoomt, wordt de Heinz fabriek bij Elst gepasseerd.
De omgeleide City Night Line 300 uit Milano en Wien passeert pünktlich Elst op weg naar 's Hertogenbosch en uiteindelijk Amsterdam Centraal. Binnen in de trein zal het 'gemütlich' geweest zijn, want de trein had vanaf Emmerich ook de gestrande reizigers van de Euro Night 346 uit Berlijn/Kopenhagen/Warschau/Moskau bij zich, vanwege een te grote vertraging werd deze trein opgeheven te Emmerich.
RD 189 076 arriveert met de zaterdagse lege Houtafvaltrein in Emmerich en zal na vertrek de Betuweroute oprijden om uiteindelijk aan het eind van de middag door een RN6400 van Kijfhoek naar Roosendaal gebracht te worden.
Tussen Emmerich en Wesel ligt het dorpje Praest, waar zojuist een veld met maiszaad is geplant. Aangezien de droogte is het nog niet gaan groeien als kool. Waardoor dan de ICE 4602 naar 's Hertogenbosch nog mooi in het groene veldje te bewonderen is.
DB 110 209, een van de weinige nog rijvaardige 'Kastenzehner' (BR 110 met platte neus), passeert te Praest bei Emmerich met een Sonderzug / Lourdestrein van de Christophorus Reisedienst. Emmerich is eindbestemming.
Even later is de trein gearriveerd op spoor 2 te Emmerich.
Stapels Bagage en Lourdes..
Vettigheid in Emmerich, eventjes weer met de gedachten van lange reizigerstreinen op grensstation Emmerich... Vet!
Groen Bagagerijtuig van.. de EETC, uit Nederland dus!
Zie maar :--)
SNCF rijtuig
Oplettenden hadden m al gezien, een in TEE-kleuren getooid oud Restauratierijtuig... Hoe VET!!
Nadat de trein geheel geruimd en leeg is, wordt het lege materieel terug de Duitse rijdraad geduwd en zal de lok even later omlopen en zich gereed maken voor vertrek richting Duisburg/Düsseldorf.
Terug in Nederland stoomt de Sonderzug uit Amsterdam terug naar Duitsland, lok 01 1066 heeft er zin in, nadat men uit Utrecht vertrokken is wordt er gelijk vol de vaart in gezet richting Tiel
ITL 150 is met een vol beladen Schkopau-shuttle onderweg van Emmerich naar de Rotterdamse Haven, hier bij de Heinz fabriek te Elst. Vanwege werkzaamheden bij Driebergen-Zeist en Tilburg zal de trein kopmaken in 's Hertogenbosch en via Utrecht het Rotterdamse bereiken.
Vanwege de werkzaamheden bij Driebergen-Zeist moeten de internationale treinen omrijden via Nijmegen-'s Hertogenbosch. Zo ook de ICE treinen Frankfurt(Main) Hbf - Amsterdam Centraal. Treinstel 4604 van de Deutsche Bahn bij Elst.
Het jaarlijkse uitje van de Westfalendampf naar Amsterdam Centraal had dit jaar een speciaal tintje. Vanwege de werkzaamheden bij Driebergen-Zeist werd deze 'Sonderzug' omgeleid via Tiel. Net voordat stoomlok 01 1066 met de uit 14 rijtuigen bestaande trein de Betuwelijn op stoomt, wordt de Heinz fabriek bij Elst gepasseerd.
De omgeleide City Night Line 300 uit Milano en Wien passeert pünktlich Elst op weg naar 's Hertogenbosch en uiteindelijk Amsterdam Centraal. Binnen in de trein zal het 'gemütlich' geweest zijn, want de trein had vanaf Emmerich ook de gestrande reizigers van de Euro Night 346 uit Berlijn/Kopenhagen/Warschau/Moskau bij zich, vanwege een te grote vertraging werd deze trein opgeheven te Emmerich.
RD 189 076 arriveert met de zaterdagse lege Houtafvaltrein in Emmerich en zal na vertrek de Betuweroute oprijden om uiteindelijk aan het eind van de middag door een RN6400 van Kijfhoek naar Roosendaal gebracht te worden.
Tussen Emmerich en Wesel ligt het dorpje Praest, waar zojuist een veld met maiszaad is geplant. Aangezien de droogte is het nog niet gaan groeien als kool. Waardoor dan de ICE 4602 naar 's Hertogenbosch nog mooi in het groene veldje te bewonderen is.
DB 110 209, een van de weinige nog rijvaardige 'Kastenzehner' (BR 110 met platte neus), passeert te Praest bei Emmerich met een Sonderzug / Lourdestrein van de Christophorus Reisedienst. Emmerich is eindbestemming.
Even later is de trein gearriveerd op spoor 2 te Emmerich.
Stapels Bagage en Lourdes..
Vettigheid in Emmerich, eventjes weer met de gedachten van lange reizigerstreinen op grensstation Emmerich... Vet!
Groen Bagagerijtuig van.. de EETC, uit Nederland dus!
Zie maar :--)
SNCF rijtuig
Oplettenden hadden m al gezien, een in TEE-kleuren getooid oud Restauratierijtuig... Hoe VET!!
Nadat de trein geheel geruimd en leeg is, wordt het lege materieel terug de Duitse rijdraad geduwd en zal de lok even later omlopen en zich gereed maken voor vertrek richting Duisburg/Düsseldorf.
Terug in Nederland stoomt de Sonderzug uit Amsterdam terug naar Duitsland, lok 01 1066 heeft er zin in, nadat men uit Utrecht vertrokken is wordt er gelijk vol de vaart in gezet richting Tiel