treinvervangend vervoer 's-Hertogenbosch Oss.

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

treinvervangend vervoer 's-Hertogenbosch Oss.

Bericht door mijack1985 »

Afgelopen zondag met een collega trein stremming gereden tussen Oss en 's-Hertogenbosch (snelbus).

Dat weekend werden de bovenleidingen verlaagd in 's-Hertogenbosch ter hoogte van de nieuwe fly-over. Oorspronkelijk was dit gepland in het weekend van 11 en 12 februari, maar helaas gooide het koude weer roet in het eten. Daardoor was er geen treinverkeer tussen 's-Hertogenbosch en Oss/ Utrecht.

Een klein aanbestedingsnieuwtje nog tussendoor.
In de laatste aanbestedingsronde heeft Munckhof uit Horst een deel van het "treinvervangend vervoer NS" gewonnen. Betreft het vervoer in de provincies Friesland, Groningen, Drenthe, Gelderland, Limburg en een deel van Noord-Brabant, Flevoland en Utrecht. De opdracht loopt van juli 2012 en heeft een looptijd van 4 jaar.

Die dag reed ik mee met de 309 (Berkhof Axial).

Afbeelding
De 309 op de vestiging afgelopen dinsdag.

De eerste slag was om 07.46 vanaf 's-Hertogenbosch naar Oss. Er waren nog geen verkeersregelaars en passagiers, dus werd het een lege rit. De rit terug stond gepland om 08.41, maar we vertrokken 20 minuten eerder. De bus was namelijk al vol en de verkeersregelaars waren ook in Oss nog niet aanwezig. Daarom in overleg met een NS medewerker maar eerder vertrokken.

Eenmaal weer terug in 's-Hertogenbosch weer een kleine 25 minuten wachten tot de volgende slag. Inmiddels waren ook bussen van "boven de rivieren" aanwezig, naast de Brabantse.

En zo ging het de rest van de dag verder. Vertrek rond .45 en aankomst rond .10. Daarna steeds een kleine half uur rust tot de volgende slag. Tussendoor wat plaatjes gemaakt.

Afbeelding
De 309, op de buffer in 's-Hertogenbosch.

Afbeelding
Ook een Berkhof Axial, maar dan van Sabeh Tours uit Berkel Enschot.

Afbeelding
Van Hool T9 van Maaskant Reizen uit Lith en een VDL Bova Futura van Lion Cars uit Zaltbommel.

De Bova van Lion Cars had een reserve dienst. Dat zijn geen leuke diensten. Je wacht gewoon op dingen die komen gaan (of niet). B.v pechgeval van andere bussen, of ineens enorme drukte. Meestal wordt er nog geen meter gereden bij zulke diensten.

Afbeelding
VDL Jonckheere Arrow 70 Volvo. De 315. Snelbus Oss 's-Hertogenbosch.

Afbeelding
De 315 naast een Mercedes Citaro van Arriva, de 769.

Afbeelding
Nogmaals de 769 van Arriva, klaar om als lijn 65 naar Engelen te gaan.

Afbeelding
Weer een Berkhof Axial, maar dan van Fassbender Tourincars uit Schijndel. Deze reed tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht.

Afbeelding
Diverse bussen op een rijtje met o.a. Fassbender, Maaskant Reizen en Lion Cars.

Afbeelding
Veolia Berkhof Ambassador, gereed om als lijn 136 naar Tilburg te gaan.

Afbeelding
Twee VDL Jonckheere Arrow 70 Volvo bussen. Een van ons en de ander van Ruijs Reizen uit Lith. Die trouwens ook verlengd is.

Afbeelding
De 309 met daarachter een Mercedes Integro van Pouw Vervoer uit IJsselstein. Die reed tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht.

Afbeelding
Arriva 770 "geen dienst."

Afbeelding
De 315 in Oss Gasstraat, achterzijde van het station.

Afbeelding
VDL Bova Futura van Lion Cars als snelbus in Oss Gasstraat.

Afbeelding
Van Hool T9 van Dortmans uit Schijndel. Dortmans reed de snelbussen tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht.

Afbeelding
VDL Bova Futura van Dortmans en een Van Hool T9 van Zwaluw Reizen uit Giessen. Beide reden tussen 's-Hertogenbosch en Utrecht.

Afbeelding
Diverse bussen op de buffer in 's-Hertogenbosch. V.l.n.r Van riel, Sabeh Tours, Arriva, Pouw Vervoer en Lion Cars.

Afbeelding
VDL Jonckheere ?? van Dortmans.

Afbeelding
M.A.N Lions Coach (de 324) als stopbus naar Oss.

Afbeelding
En de 328 (verlengd) als snelbus naar 's-Hertogenbosch, te Oss Gasstraat.

Afbeelding
Ook nog een trein geplaat. VIRM als IC naar Zwolle in Oss.

Al met al weer een mooie dag gehad. Weer was goed en passagiers vriendelijk. En lekker staan kletsen tussendoor met de collega chauffeurs.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: treinvervangend vervoer 's-Hertogenbosch Oss.

Bericht door fogeltje »

Die Van Driels zien er bekend uit, reis er de laatste tijd wat vaker mee :) Ik ga ze zelfs waarderen de laatste tijd. Ben niet zo een touringcarfan maar naarmate ik meer ritten met die beesten maak waardeer ik de stoelen toch wel als ik ze vergelijk met de zitplaatsen van een Ambassador of Citaro.
"Een touringcar is geen bus"
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: treinvervangend vervoer 's-Hertogenbosch Oss.

Bericht door mijack1985 »

@ Fogeltje

Oke, met welke lijn ga je dan meestal mee? De 162, 160 of de 90? *bus*
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: treinvervangend vervoer 's-Hertogenbosch Oss.

Bericht door Meltrain »

Leuk om eens zo'n dienst op het treinvervangend vervoer te lezen. :D
Prima foto's ook. :pos:

Die MAN Lion's Coach vind ik wel een mooie bus eigenlijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: treinvervangend vervoer 's-Hertogenbosch Oss.

Bericht door mijack1985 »

@ Meltrain, thanks.. Die M.A.N's vind ik ook onze mooiste bussen. En de fijnste ook
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: treinvervangend vervoer 's-Hertogenbosch Oss.

Bericht door Michael 1988 »

mijack1985 schreef:@ Fogeltje

Oke, met welke lijn ga je dan meestal mee? De 162, 160 of de 90? *bus*
Welke ritten worden er dan gereden met een touringcar? Ik reis vaak met de 160 en heb na de kerstvakantie geen enkele touringcar op die lijn gezien.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: treinvervangend vervoer 's-Hertogenbosch Oss.

Bericht door mijack1985 »

van de 90 (ochtend vertrek 06.37 uit Grave) en 162 (ochtend en middag een aantal slagen, ook met de Procities)weet ik zeker.
Van de 160 dacht ik alleen een middagrit (die van 16.10), maar dat weet ik niet zeker.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten