Fietstochtje langs Betuwelijn

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Fietstochtje langs Betuwelijn

Bericht door Cookie »

Aangezien het vandaag een heerlijke dag was en ik overdag geen Koninginnedagplannen had, besloten om maar eens een fietstochtje over de Betuwe te maken. Daarbij ben ik een aantal keren langs de Betuwelijn (Tiel - Arnhem) gefietst, waar vanwege Koninginnedag overdag een halfuursdienst i.p.v. uursdienst was. De treinen reden daar overigens wel met opvallend veel vertraging, meerdere treinen met +10 / +15 gezien.

Afbeelding
Eerst heb ik met de veerpont de oversteek gemaakt vanuit de Blauwe Kamer naar Opheusden. In het rivieroeverreservaat staan ook nog de restanten van een oude steenfabriek.

Afbeelding
Vanaf de veerpont over de Nederrijn heb je uitzicht op de kerktoren van Rhenen en de Grebbeberg. Bovenin vliegen een helikopter en een zweefvliegtuigje.

Afbeelding
In Kesteren DM'90 3435 op de foto gezet die zonet het station heeft verlaten en een rijtje huizen passeert

Afbeelding
Daarna doorgefietst naar Echteld, waar rond half 4 treinstel 54 langs kwam rijden. Links staat een ezeltje te grazen :P

Afbeelding
Nabij Echteld heb je uitzicht op de snelweg A15 en de Betuweroute. Toen er een goederentrein langskwam even snel de camera gepakt en het tafereel vastgelegd. Niet een ideale locatie, maar ach ;) .

Afbeelding
Hoewel in de middag zon en wolken elkaar al enigszins afwisselden, trok het op een bepaald moment helaas helemaal dicht. Desondanks deze Buffel nog wel even vastgelegd, die zonet de Betuweroute/A15 heeft overgestoken

Uiteindelijk weer via de Rijnbrug bij Rhenen teruggegaan, waarna er circa 45 kilometers opzaten. Geslaagde invulling van de middag :D .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Fietstochtje langs Betuwelijn

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's. :D :pos:
Vooral de derde foto vind ik zeer geslaagd (zonder de overige fotto's tekort willen doen :wink: ).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten