Een dagje richting Mariënberg, Emmen en Zwolle
Geplaatst: zo 15 jul 2012, 13:29
De rit begon in Zwijndrecht(hele dag 1e klas). Door naar Rotterdam. Te Rotterdam Stadion was het roestrijden, dus een +3. Machinist had te Rotterdam CS de vertraging er al uitgereden *O*
Door naar Amersfoort. In Utrecht kwam een reisgenoot erbij. In Amersfoort een halfuur wachten op de IC-Berlijn. Rijdt dat ding - voor de zoveelste keer - in omgekeerde rijtuigvolgorde zonder enige omroep
In Almelo een krappe 2 minuten overstap naar Mariënberg, dus zijn maar naar het achterste balkon gelopen. Stapten precies goed uit op Almelo hierdoor *O*
NSR 944+962
Verlaten met een kleine vertraging het station van Mariënberg opweg naar Zwolle
Syntus 32
Syntus vertrekt weer als Stoptrein uit Mariënberg naar Almelo als Stoptrein. Afwijkend rijden er momenteel gele Lint'en op deze lijn. De rode Lint'en die hier horen, rijden in de Achterhoek.
2x NS Plan V
Komen langs Mariënberg als Sneltrein naar Emmen.
2x NS Plan V
Passeren het station van Mariënberg als Sneltrein naar Zwolle
Syntus 21
Arriveert te Mariënberg als Stoptrein uit Almelo naar Mariënberg
Boemelend naar Emmen, daar een 40 minuten pauze. OA bezoek aan de Jumbo vlakbij het station voor nieuwe inkopen.
NSR Plan V's
Arriveren te Emmen als Sneltrein
En weer door naar Zwolle.
NS ICM, DDAR en DM90
Een foto die meerdere materieeltypes bevat. Van links naar rechts: ICMm. Tussen de beide ICMm'en zie je een DDAR arriveren. Rechts van de ICMm op het middenspoor vertrekt een DM90 naar Kampen, en daarnaast staat een DM90 op spoor 13(?). Helemaal rechts vooraan staat een ICMm.
NSR 964+955
Zijn weer vertrokken uit Zwolle naar Emmen
HTRS 1621+653-05 met dolimetrein (48640)
Netjes volgens plan komt HTRS met de beladen dolimetrein 48640 om 15:29 door station Zwolle, en heeft als eindpunt Veendam bij Nedmag. De 1621 zal echter tot Onnen de tractieleverancier zijn. De trein heeft aan de haak 24 Tapps van Ermewa. Achter de Class66 hangt een onbekende type wagen.
NSR 951+954
Arriveren te Zwolle, afkomstig uit Emmen als Stoptrein.
Toen met VIRM naar Utrecht, en daar snel bij Charlie Chiu eten gehaald (via de telefoon besteld). En daarna de ICE in naar Amsterdam. Vanaf Amsterdam ging de reisgenoot weer naar Heerhugowaard, en ik met de Benelux naar Rotterdam, IC Venlo naar Dordrecht en stopper naar Zwijndrecht.
Door naar Amersfoort. In Utrecht kwam een reisgenoot erbij. In Amersfoort een halfuur wachten op de IC-Berlijn. Rijdt dat ding - voor de zoveelste keer - in omgekeerde rijtuigvolgorde zonder enige omroep
In Almelo een krappe 2 minuten overstap naar Mariënberg, dus zijn maar naar het achterste balkon gelopen. Stapten precies goed uit op Almelo hierdoor *O*
NSR 944+962
Verlaten met een kleine vertraging het station van Mariënberg opweg naar Zwolle
Syntus 32
Syntus vertrekt weer als Stoptrein uit Mariënberg naar Almelo als Stoptrein. Afwijkend rijden er momenteel gele Lint'en op deze lijn. De rode Lint'en die hier horen, rijden in de Achterhoek.
2x NS Plan V
Komen langs Mariënberg als Sneltrein naar Emmen.
2x NS Plan V
Passeren het station van Mariënberg als Sneltrein naar Zwolle
Syntus 21
Arriveert te Mariënberg als Stoptrein uit Almelo naar Mariënberg
Boemelend naar Emmen, daar een 40 minuten pauze. OA bezoek aan de Jumbo vlakbij het station voor nieuwe inkopen.
NSR Plan V's
Arriveren te Emmen als Sneltrein
En weer door naar Zwolle.
NS ICM, DDAR en DM90
Een foto die meerdere materieeltypes bevat. Van links naar rechts: ICMm. Tussen de beide ICMm'en zie je een DDAR arriveren. Rechts van de ICMm op het middenspoor vertrekt een DM90 naar Kampen, en daarnaast staat een DM90 op spoor 13(?). Helemaal rechts vooraan staat een ICMm.
NSR 964+955
Zijn weer vertrokken uit Zwolle naar Emmen
HTRS 1621+653-05 met dolimetrein (48640)
Netjes volgens plan komt HTRS met de beladen dolimetrein 48640 om 15:29 door station Zwolle, en heeft als eindpunt Veendam bij Nedmag. De 1621 zal echter tot Onnen de tractieleverancier zijn. De trein heeft aan de haak 24 Tapps van Ermewa. Achter de Class66 hangt een onbekende type wagen.
NSR 951+954
Arriveren te Zwolle, afkomstig uit Emmen als Stoptrein.
Toen met VIRM naar Utrecht, en daar snel bij Charlie Chiu eten gehaald (via de telefoon besteld). En daarna de ICE in naar Amsterdam. Vanaf Amsterdam ging de reisgenoot weer naar Heerhugowaard, en ik met de Benelux naar Rotterdam, IC Venlo naar Dordrecht en stopper naar Zwijndrecht.