Vrijdag 27 juli 2012 | Tußling | Fotoreportage InterRail

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Vrijdag 27 juli 2012 | Tußling | Fotoreportage InterRail

Bericht door TheKnitter »

Vrijdag 27 juli 2012; Tußling Bahnhof (D)
Hierbij alvast één fotoreportage van een dagbesteding in Tußling, Duitsland, tijdens mijn InterRail trip. Deze dag reisde ik met het Bayern-ticket. Gezien de hoeveelheid foto's op één locatie, een apart topic. Een reportage volgt nog wel van de trip.

Afbeelding
Tussling Bahnhof Stellwerk
Rondom Tussling nog veel armseinen. Dit zijn de uitrijseinen ri Muhldorf. Linksachter is het inrijsein te zien. De bediening word uit het huisje gedaan. Aan de andere kant van het station is eenzelfde situatie, met ook een apart huisje.

Afbeelding
ECR 247 057 + Wackerwerk-keteltrein+ ECR 247 050 by theknittur
Vlak nadat ik aangekomen was, kwam de eerste keteltrein voor mij al langs richting Wackerwerk. Hier passeert de 247 057 met een sleep ketels en achterop de 247 050. De loc achterop werkt ook mee.

Afbeelding
ECR 247 045-8 + Wackerwerk-keteltrein
Even later kwam een andere keteltrein naar Wackerwerk langs Tußling

Afbeelding
LTE 2016 904-1
Helaas met tegenlicht, maar toch vind ik hem aardig gelukt.LTE liep in Tußling binnen met een sleep wagens, en deed hier kopmaken. Dit gebeurt hier weinig, want de treinen van- en naar Wackerwerk rijden via Muhldorf. Deze trein had achterop ook een locomotief hangen. Bijna alle treinen op dit traject rijden met 2 locomotieven, 1 achter en 1 voor. Dit komt doordat er in Muhldorf meestal weer de andere kant uit gereden moet worden (je kan van 4 kanten binnen komen) voor de meeste treinen van- en naar Wackerweg in Burghausen. De achterste locomotief is meestal niet dood mee, hier zit veelal ook een machinist op. Wanneer de trein er aan moet trekken, kan hij ook even duwen.
Een andere reden van de achteroplopende locomotief is dat er bij incidenten de trein snel gesplitst kan worden, en grotere incidenten voorkomen kan worden.

Afbeelding
ECR 247 055 + Wackerwerk-keteltrein
Het hoog frequent vervoer voor Wackerwerk is goed te merken hier, want het is niet altijd meer dan 30 minuten stil. Zo ook hier, komt ECR met een sleep Zaes met daarin ENVIRONMENTALLY HAZARDOUS SUBSTANCE langs naar Wackerwerk.

Afbeelding
DBS 294 904-8 en ECR 247 057 ontmoeten elkaar
DB Schenker rijdt erg actief rondom Muhldorf en Wackerwerk. Hier komt DB Schenker met de 294 904-8 het station binnenlopen, terwijl de 247 057, ook in dienst voor DBS (maar van EuroCargoRail, een dochteronderneming van DBS), al eventjes rust heeft. Hij moet wachten op 4 treinen vanuit de richting Muhldorf. Er is namelijk buiten de stations niet dubbelspoor aangelegd.
De 294+aanhang mocht hier ook enige tijd wachten om 2 reizigerstreinen voor te laten, en 2 treinen vanuit Wackerwerk door te laten.

Afbeelding
DB BR628'en
Komen het station binnenrijden vanuit Muhldorf

Afbeelding
ECR 247 049+Wackerwerk-keteltrein+247 044
Een andere trein die langs kwam was de ECR 247 049 met een sleep Zacens met Acetic Acid. Na stilstand had de Mcn hier een kwartier om treinen te passeren laten.

Afbeelding
DB 218 356-4 met Dosto's
Zijn net vertrokken uit Tußling in de richting van Muhldorf

Afbeelding
ECR 247 055+Wackerwerk-keteltrein+247 046
Komt langs Tußling opweg naar Wackerwerk met een sleep ketelwagens

Afbeelding
2 Treinen ontmoeten
De 247 056 komt Tußling binnenrijden met een trein naar Wackerwerk terwij; de 247 057 staat te wachten

Oja, voor degenen die hier nog willen, volgens de lokaal goed geïnformeerde hobbyisten (die de mensen op de beide Posten goed kennen, en het personeel aan de lokalo's doorgeeft als er een extra trein komt) is het armseinstelsel binnen 2 tot 4 jaar verdwenen. Dus niet te lang wachten :)
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Vrijdag 27 juli 2012 | Tußling | Fotoreportage InterRail

Bericht door mijack1985 »

leuke reportage. :pos:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Vrijdag 27 juli 2012 | Tußling | Fotoreportage InterRail

Bericht door Dagren »

Wat gaaf, die armseinen!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Vrijdag 27 juli 2012 | Tußling | Fotoreportage InterRail

Bericht door Caspar »

Mooie foto's, al lijkt het me vreselijk saai om hier langer dan een uur te moeten verblijven op dit station?
Lijkt me echt iets in ''the middle of nowhere''?
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Vrijdag 27 juli 2012 | Tußling | Fotoreportage InterRail

Bericht door Cookie »

Leuke verslagje! BR 218 + Dostos blijven een aparte verschijning 8-) . Ben je ook nog verder richting Burghausen gereisd? Er zijn een behoorlijk aantal fotopunten daar (o.a. Pirach en Altötting), toen ik er in 2008 was stonden daar ook nog armseinen. Vernieuwing schijnt daar intussen wel al plaatsgevonden te hebben, er staan nu lichtseinen.

Er zijn ook plannen om de lijn naar Burghausen te verdubbelen en elektrificeren (TEN 17), maar dit nog niet zeker. Werkzaamheden starten waarschijnlijk niet voor 2015. Het zou het einde van het Dieselparadies Mühldorf betekenen in ieder geval :( .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vrijdag 27 juli 2012 | Tußling | Fotoreportage InterRail

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Vrijdag 27 juli 2012 | Tußling | Fotoreportage InterRail

Bericht door TheKnitter »

Caspar schreef:Mooie foto's, al lijkt het me vreselijk saai om hier langer dan een uur te moeten verblijven op dit station?
Lijkt me echt iets in ''the middle of nowhere''?
Zeker in de "middle of nowhere". Maar ik had gezelschap van een paar Duitse hobbyisten. Mij ging het dan ook om de goederentreinen op deze lijn. En gezien dat intensief daar is, heb ik mij goed vermaakt. In 37 graden :shock: Gelukkig konden wij veel in de schaduw staan!

Bedankt allen!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten