Interrail 2012 deel 3: van Istanbul naar Nederland (62 foto)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Interrail 2012 deel 3: van Istanbul naar Nederland (62 foto)

Bericht door Timon91 »

Deel 3, het laatste deel alweer! Dit is wel het langste deel en bestaat uit 62 foto's. Logisch ook, dit was immers het langste stuk van de reis. Vanuit Istanbul zijn we "tegen de klok in" om voormalig Joegoslavië heen gereisd om vervolgens in Italië uit te komen. Vanuit Italië zijn we weer teruggereisd naar Nederland.

1. We beginnen echter nog gewoon in Turkije. Om half 10 's avonds staat de treinvervangende bus naar Kapıkule klaar op Istanbul Sirkeci.

Afbeelding
Bus Istanbul-Kapıkule by Timon91, on Flickr

2. Na een rit van 3,5 uur zijn we dan in het altijd gezellige Kapıkule. Eerst moeten we weer met z'n allen langs één loketje om een stempel te halen, daarna is het wachten op het perron. Er waren ook genoeg smokkelvrouwtjes te vinden die allerlei waar de EU in willen smokkelen.

Afbeelding
Kapıkule railway station by Timon91, on Flickr

3. Ditmaal gingen we niet naar Sofia, maar naar Bucureşti. Helaas zijn er in Bulgarije nog meer werkzaamheden, dus konden we ook hier nog niet onze couchette in. Eerst moesten we nog een paar uur in een oud zitrijtuig zitten, tot Dimitrovgrad. Slapen konden we dus wel vergeten. Hier een onscherpe en scheve foto van het interieur, wat opzich nog best intact was. De buitenkant van het rijtuig was er een stuk slechter aan toe.

Afbeelding
Seater in the Balkan Express by Timon91, on Flickr

Na een paar uur waren we dan in Dimitrovgrad. De Bulgaarse grenscontrole in Svilengrad liep om wat voor reden dan ook een uur uit dus vertraging hadden we ook al te pakken. Vanaf Dimitrovgrad moesten we met de bus naar Stara Zagora, zo'n 50 km verderop. Vanaf Stara Zagora konden we weer verder met de trein en konden we ook eindelijk onze couchette in.

4. Het interieur van onze couchette. Excuses voor de scheve foto.

Afbeelding
Turkish couchette by Timon91, on Flickr

5. Station Stara Zagora in het ochtendlicht.

Afbeelding
Stara Zagora railway station by Timon91, on Flickr

6. Stationsbordje. Het voordeel van het busritje was dat de vertraging weer helemaal goedgemaakt was, aangezien de bus in dit deel van Europa meestal een stuk sneller is dan de trein. Op tijd reden we weg uit Stara Zagora.

Afbeelding
Stara Zagora railway station by Timon91, on Flickr

7. Na een paar uur slapen waren we al iets bijgekomen en werd het weer ouderwets raamhangen :) Hier rijden we Veliko Tarnovo binnen.

Afbeelding
The Bosphor Express in Bulgaria by Timon91, on Flickr

8. Na nog een uurtje rijden waren we in Gorna Orjahovitsa, waar de trein een planmatige stop van bijna 2 uur maakt. Tijd genoeg voor wat plaatjes! Hier het koersbordje van de Bosphor Express.

Afbeelding
The Bosphor Express in Bulgaria by Timon91, on Flickr

9. Het Roemeense slaaprijtuig reed achteraan. In het couchetterijtuig waren wij de enige reizigers, het slaaprijtuig was volgens mij helemaal leeg. In het zitrijtuig, wat meereed tot Gorna Orjahovica, zaten een stuk of tien mensen. Daarvan kwamen er echter maar een paar uit Istanbul, de rest waren lokale reizigers. Wij hadden de reservering al vanuit Nederland gemaakt, anders hadden we misschien voor het zitrijtuig gekozen omdat je alleen overdag in je couchette kon. Die paar uur slaap waren echter wel heel fijn, dus die 9 euro voor de reservering was zeker geen weggegooid geld. Bovendien is het best apart om een keer zo'n couchetterijtuig helemaal voor jezelf te hebben :) Het toont echter wel aan hoe goed het met deze trein gaat :(

Afbeelding
The Bosphor Express in Gorna Orjahovica by Timon91, on Flickr

10. De trein naar Varna staat al op het bord. Je kan bij het couchetterijtuig (het middelste rijtuig) goed zien dat er maar één coupétje bezet was. Het andere geopende raam was het coupétje wat door de rijtuigbegeleider bezet werd.

Afbeelding
The Bosphor Express in Gorna Orjahovica by Timon91, on Flickr

11. De trein van de andere kant gezien.

Afbeelding
The Bosphor Express in Gorna Orjahovica by Timon91, on Flickr

12. Het stationsgebouw. Niet veel bijzonders verder, wel lekker rustig. De lange stop werkte heel erg rustgevend voor mij. De melodie van het nummer "Serenity" van Godsmack paste heel goed bij de setting vond ik (de songtekst gaat wel over vrij serieuze zaken).

Afbeelding
Gorna Orjahovica train station by Timon91, on Flickr

13. De reden van de lange stop is dat de Bosphor vanaf Gorna Orjahovica aan de trein Sofia-Bucureşti gehangen wordt. Het zitrijtuig blijft achter, het couchetterijtuig en het slaaprijtuig worden achteraan gekoppeld. Hier komt de trein Sofia-Bucureşti (op tijd) station Gorna Orjahovica binnengereden.

Afbeelding
Train Sofia-Bucureşti in Gorna Orjahovica by Timon91, on Flickr

14. Dus toen stonden we opeens aan de andere kant van het perron.

Afbeelding
Gorna Orjahovica train station by Timon91, on Flickr

15. Een stop onderweg.

Afbeelding
Railway station in Bulgaria by Timon91, on Flickr

16. De trein vervolgt rustig zijn weg, tussen Ivanovo en Ruse.

Afbeelding
Railway in Bulgaria by Timon91, on Flickr

17. Om kwart over 3 waren we in Ruse, waar de Bulgaarse grenscontrole plaatsvindt. Veel geluk hadden we niet, ook deze liep een uur uit.

Afbeelding
Ruse train station by Timon91, on Flickr

18. Vanaf station Ruse is het nog een kilometer of tien tot je bij de grensbrug over de Donau bent. Onderweg veel rangeerterreinen, zoals hier.

Afbeelding
Leaving Ruse by Timon91, on Flickr

19. De grensbrug zelf is een dubbeldeksbrug: boven wegverkeer, onder het spoor. Hier kun je mooi zien dat de trein onder de weg komt te rijden.

Afbeelding
The Danube bridge near Ruse by Timon91, on Flickr

20. De trein op de brug.

Afbeelding
The Bosphor Express on the bridge near Ruse by Timon91, on Flickr

21. De Donau is breeeeeeeed hier.

Afbeelding
The Danube seen from the train by Timon91, on Flickr

In Giurgiu Nord, net over de grens, vindt de Roemeense grenscontrole plaats. De eerste indruk van Roemenië was niet heel best: in Giurgiu werden we door zigeunerkinderen begroet met middelvingers en "f*ck you"s, station Giurgiu Nord was vergeven van straathonden. Ook de Roemeense controle liep wat uit, zodat we met anderhalf uur vertraging verder reden. Het eerste stuk, naar Videle toe, was erg mooi. Er was noodweer op komst dus de wind trok hard aan en overal in de verte kon je stortbuien zien. De struiken staan heel dicht langs het spoor soms, dus het was oppassen om geen tak in je gezicht te krijgen als je door de gang liep. Wel zijn ze weer mooi gesnoeid, al waaiden er overal blaadjes door het rijtuig heen.

22. Hier zie je een paar van die stortbuien in de verte. De conducteur zei dat hij heel erg blij was met die regenbuien, aangezien het hier al een paar maanden kurkdroog was geweest.

Afbeelding
Rain storms in southern Romania by Timon91, on Flickr

Met bijna twee uur vertraging kwamen we aan op Bucureşti Nord. Bucureşti voelde opeens weer heel "gewoon" aan. Een station wat veel gebruikt wordt, mooie treinen die er vrij verzorgd uitzien en een metro om je naar de hostel te brengen. Bucureşti doet ook al een stuk Europeser aan dan Istanbul. In Bucureşti zijn we twee nachten gebleven. Graag zou ik hier nog eens terugkomen, ik vond het een hele fijne stad.

23. Station Bucureşti Nord, wachtend op onze volgende trein.

Afbeelding
Bucureşti Nord train station by Timon91, on Flickr

24. Ik vond het een mooi station. Lekker levendig, goeie faciliteiten en genoeg te doen. Het is een kopstation, zoals je hier kunt zien.

Afbeelding
Bucureşti Nord train station by Timon91, on Flickr

25. Onze volgende trein staat er al op: de EN naar Wien Westbahnhof. We waren vroeg aanwezig, we moesten nog lunchen.

Afbeelding
Bucureşti Nord train station by Timon91, on Flickr

26. Onze trein wordt het station binnengesleept.

Afbeelding
EuroNight Dacia in Bucureşti Nord by Timon91, on Flickr

27. Het interieur van ons rijtuig, het Roemeense couchetterijtuig. Prachtig rijtuig, met zowel airco als ramen die open kunnen. Kun je tenminste toch nog fatsoenlijk foto's nemen vanuit de trein.

Afbeelding
EuroNight Dacia interior by Timon91, on Flickr

28. Beetje donker fotootje van een coupétje.

Afbeelding
EuroNight Dacia interior by Timon91, on Flickr

29. Een probleem voor menig treinreiziger: hoe houd je je bier koud? Vaak gaat dat niet, maar met airco is er altijd wel iets te bedenken. Dit werkte verbazingwekkend goed!

Afbeelding
Beer fridge in the train by Timon91, on Flickr

30. We gaan de bergen in.

Afbeelding
EuroNight Dacia in Romania by Timon91, on Flickr

31. Stop in Sinaia.

Afbeelding
Sinaia railway station by Timon91, on Flickr

32. In een bocht.

Afbeelding
EuroNight Dacia in Romania by Timon91, on Flickr

33. Een paar uur na Bucureşti volgt Braşov.

Afbeelding
Braşov railway station by Timon91, on Flickr

34. Na Braşov gaat de snelheid terug naar 40-50 km/h. Mooie snelheid om een akker/bermbrandje op de foto te zetten. Je ziet in dit deel van Europa nog vrij vaak dat akkers in brand worden gestoken om de grond vruchtbaar te maken.

Afbeelding
Fire near the railway, Romania by Timon91, on Flickr

35. Transsylvanië is schitterend! Hier het glooiende landschap met avondlicht.

Afbeelding
Transsylvania in the evening by Timon91, on Flickr

36. In een bocht, niet ver voor Sighişoara.

Afbeelding
EuroNight Dacia in Romania by Timon91, on Flickr

37. En de stop in Sighişoara.

Afbeelding
Sighişoara railway station by Timon91, on Flickr

We hadden een volle coupé en we hebben leuke gesprekken gevoerd 's avonds. De avond werd afgesloten met Ice Age 4, die iemand op z'n laptop had staan. Deze hebben we met de hele coupé bekeken, leuke film! Vlak voor het slapen gaan heb ik nog mijn kettingslot gebruikt om de deur extra op slot te doen. Er was namelijk maar één slotje wat van buitenaf open gemaakt kan worden, niet heel veilig. Ik had m'n kettingslot heel strak vastgemaakt, de deur kon in ieder geval niet meer open. 's Nachts moest hij nog los voor de grenscontrole. Later in de nacht, tussen Lőkösháza en Budapest, hoorde ik wat gemorrel aan de deur. Toen ik in Budapest de deur open maakte om iemand eruit te laten bleek inderdaad dat het bovenste slotje los was. De Hongaarse treinbendes zijn schijnbaar nog steeds actief, ik was in ieder geval erg blij dat ik het op tijd gelezen had op het World On Rails forum en mijn fietsslot had meegenomen.

38. Na een lange rit zijn we dan weer in Oostenrijk. Dit is nog in Hongarije, slechts een paar honderd meter voor de grens.

Afbeelding
Austria seen from Hungary by Timon91, on Flickr

39. En dan ben je opeens in Wien. De trein was keurig op tijd.

Afbeelding
EuroNight Dacia at Wien Westbahnhof by Timon91, on Flickr

40. CTA.

Afbeelding
EuroNight Dacia at Wien Westbahnhof by Timon91, on Flickr

41. In plaats van verkrotte Bulgaarse treinen zie je opeens weer ICE's.

Afbeelding
EuroNight Dacia and a ICE at Wien Westbahnhof by Timon91, on Flickr

42. En ook de stationshal is strak, schoon, glanzend en zeer netjes: het moge duidelijk zijn, het was voor ons wel weer een overgang na die ruime twee weken in Zuidoost-Europa.

Afbeelding
Wien Westbahnhof train station by Timon91, on Flickr
Laatst gewijzigd door Timon91 op vr 10 aug 2012, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn Flickr account.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Interrail 2012 deel 3: van Istanbul naar Nederland (62 f

Bericht door Timon91 »

43. In Wien hadden we één dag. Bij een kop koffie in het Westbahnhof hebben we eens bedacht wat we gingen doen: laten we naar Bratislava gaan! Wien ken ik al, Bratislava ben ik nog nooit geweest (Slowakije al wel overigens). Eerst hebben we een snel rondje in het centrum gelopen, daarna zijn we met de tram naar het Südbahnhof gegaan. Daar is het momenteel een gigantische bouwput i.v.m. de bouw van het nieuwe Wien Hauptbahnhof, maar Wien Südbahnhof (Ostbahn) is nog wel open als tijdelijk station. Wien Südbahnhof is gesloopt om plaats te maken voor het nieuwe Hauptbahnhof. Hier Wien Südbahnhof (Ostbahn).

Afbeelding
Wien Südbahnhof (Ostbahn) railway station by Timon91, on Flickr

44. Wien Hauptbahnhof in aanbouw.

Afbeelding
Wien Hauptbahnhof under construction by Timon91, on Flickr

Na een uurtje waren we in Bratislava-Petržalka, waar we de bus naar het centrum genomen hebben. Hier hebben we de "Bratislava-tactiek" toegepast: de meute achterna lopen, zoveel mogelijk zien in korte tijd (zonder stadskaart uiteraard) en als je er genoeg van hebt weer vertrekken. Om 12:46, zo'n 1h45 na aankomst in Bratislava-Petržalka, zaten we alweer in de trein terug :mrgreen: Bratislava is een langer bezoek waard, maar in de anderhalf uur die we hadden hebben we toch het grootste deel van het oude centrum en de burcht gezien.

45. De terugweg ging vanaf het hoofdstation van Bratislava, Bratislava hlavná stanica. Dit is niet ver na Bratislava hlavná stanica.

Afbeelding
Railway in Slovakia by Timon91, on Flickr

46. Station Marchegg, net over de grens. Ik vond het maar een on-Oostenrijks station, maar daarom wel een zeer leuk stationnetje!

Afbeelding
Marchegg train station by Timon91, on Flickr

47. Vijf op een rij.

Afbeelding
Marchegg train station by Timon91, on Flickr

48. Het stationsgebouwtje en een stoptrein naar Wien.

Afbeelding
Marchegg train station by Timon91, on Flickr

49. Nieuw stationsbordje.

Afbeelding
Marchegg train station by Timon91, on Flickr

In Wien hebben we vervolgens nog aardig wat gezien, o.a. de Karlsplatz, Schloß Belvedere, Schloß Schönbrunn en nog wat van het centrum. Daarna hebben we wat gegeten op het Westbahnhof en inkopen gedaan bij een supermarkt een paar straatjes verderop die ik nog kende van een eerder bezoek aan de stad. Om 20:40 vertrok onze volgende trein.

50. Onze volgende trein: de IC naar Salzburg, met een treindeel als EN naar Venezia.

Afbeelding
Wien Westbahnhof train station by Timon91, on Flickr

51. Koersbordje.

Afbeelding
EuroNight Wien-Venezia by Timon91, on Flickr

52. Ons coupétje. Ook deze trein zat goed vol.

Afbeelding
EuroNight Wien-Venezia interior by Timon91, on Flickr

53. Ons rijtuig.

Afbeelding
EuroNight Wien-Venezia at Wien Westbahnhof by Timon91, on Flickr

's Avonds in Linz Hbf zagen we de Sziget-trein uit Nederland nog staan, deze zat zo te zien tjokvol. Daarna werden er nog een paar dronken Britten uit de trein geschopt in Wels. Onze rijtuigbegeleidster was een forse Italiaanse, daar kun je maar beter geen ruzie mee maken! Verder was de rit heerlijk rustig, ditmaal geen grenscontroles, treinvervangende bussen of voedselvergiftigingen onderweg :) 's Ochtends werden we wakker gemaakt met ontbijt door de rijtuigbegeleidster en stipt op tijd waren we in Venezia Santa Lucia. Daar hebben we onze rugzakken gedropt bij de bagageservice, daarna hebben we reserveringen gemaakt voor de trein naar Milano en zijn toen de stad in gegaan. De reden dat we Venezia er ook nog achteraan geplakt hebben is dat we eigenlijk wel eens grootschalig massatoerisme wilden zien. Dat is goed gelukt! We waren er dan ook niet rouwig om dat we maar een paar uur hadden hier.

54. Onze Frecciabianca richting Milano Centrale, vertrek om 12:50.

Afbeelding
Frecciabianca to Milano Centrale in Venezia by Timon91, on Flickr

Na een snelle rit waren we in Milano, waar we overstapten op een stoptrein naar Como. Daar hebben we overnacht om de volgende dag terug te reizen naar Nederland. Dat was tevens onze laatste reisdag en de laatste dag dat onze Interrail geldig was, dus die planning kwam mooi uit.

55. Station Como San Giovanni, zondagochtend.

Afbeelding
Como San Giovanni railway station by Timon91, on Flickr

56. Links een stoptreintje, met zo'n trein waren we de dag ervoor ook al vanuit Milano gekomen.

Afbeelding
Como San Giovanni railway station by Timon91, on Flickr

Onze EC naar Zürich werd gereden met een Pendolino, een ETR 470. Deze treinen hebben te maken met veel problemen wat de punctualiteit niet ten goede komt. Inderdaad liepen we onderweg om onduidelijke redenen wat vertraging op, 9 minuten om precies te zijn. Helaas hadden we ook 9 minuten overstaptijd in Zürich HB. Een lange sprint op Zürich HB zorgde er gelukkig nog wel voor dat we onze aansluiting haalden. De rit over de Gotthardroute was overigens prachtig.

57. Het interieur van de volgende EC, de EC Chur-Kiel. Hier zouden we tot Köln Hbf in zitten.

Afbeelding
Swiss EuroCity interior by Timon91, on Flickr

58. Te Basel SBB maakt de trein nog een lange stop, dus als we hem gemist hadden hadden we hem nog kunnen halen door een gewone trein van Zürich naar Basel te namen. Gelukkig was dat uiteindelijk niet nodig. Hier de buitenkant van ons rijtuig.

Afbeelding
EuroCity Chur-Kiel at Basel SBB by Timon91, on Flickr

59. De andere kant op gekeken.

Afbeelding
EuroCity Chur-Kiel at Basel SBB by Timon91, on Flickr

60. Koersbordje. Alleen op zondag rijdt de trein vanuit Hamburg door naar Kiel, wat deze dag dus het geval was.

Afbeelding
EuroCity Chur-Kiel at Basel SBB by Timon91, on Flickr

61. Een ICE verlaat Basel SBB. Rechts rijdt onze lok weg. Aangezien de trein hier kopmaakt, wordt de Duitse lok aan de andere kant aangekoppeld.

Afbeelding
ICE leaving Basel SBB by Timon91, on Flickr

62. In Duitsland stroomde de trein steeds verder vol, maar gelukkig hoefde er niemand te staan. Verder liepen we nog om allerlei verschillende redenen 20 minuten vertraging op. In Köln hadden we gelukkig tijd genoeg, te meer omdat onze ICE ook wat vertraging had. Tijd genoeg voor een frietje! Hier de CTA van de laatste trein van de vakantie.

Afbeelding
ICE to Amsterdam Centraal at Köln Hbf by Timon91, on Flickr

Na een vlot ritje waren we met 10 minuten vertraging in Utrecht Centraal. Mijn reisgenoot moest nog rennen voor de aansluitende stoptrein, ik werd gelukkig opgehaald. Het was een mooie vakantie waarin we bijna 7000 km per trein hebben afgelegd en heel erg veel hebben gezien. Ik kan iedereen aanraden om het zuidoosten van Europa eens te verkennen.

Dit was het laatste deel van het verslag, hopelijk vonden jullie het niet téveel leeswerk. Reacties zijn altijd welkom!
Mijn Flickr account.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Interrail 2012 deel 3: van Istanbul naar Nederland (62 f

Bericht door deadlock »

Echt supergave verslagen zeg :D (y)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Interrail 2012 deel 3: van Istanbul naar Nederland (62 f

Bericht door Caspar »

Wauw een feest om te zien je foto's. Ruse is ook echt een leuke stad om een middagje rond te lopen, je mening over Boekarest beaam ik ook, en ook plaatsen als Brasov en Sighisoara zijn zeker de moeite waard om je reis te onderbreken.
Leuk ook om dat Turkse rijtuig te zien, paar maandjes geleden hadden Dexter en ik ons daar ook al in begeven. Toen waren er overigens wel wat meer reizigers die in Boekarest uitstapten en vanuit Turkije kwamen.
En het station van Boekarest is zeker levendig, vooral ook vanwege de vele rangeer bewegingen aldaar :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Interrail 2012 deel 3: van Istanbul naar Nederland (62 f

Bericht door Meltrain »

Opnieuw een mooi verslag.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Interrail 2012 deel 3: van Istanbul naar Nederland (62 f

Bericht door isadora »

Boeiend, fraai, petje af. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Interrail 2012 deel 3: van Istanbul naar Nederland (62 f

Bericht door Thom91 »

Heel gaaf om het allemaal te lezen, zeer boeiend leesvoer!
Komt wel goed schatje.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Interrail 2012 deel 3: van Istanbul naar Nederland (62 f

Bericht door Justin »

Leuke plaatjes, leuke, korte en bondige teksten. Leuk om te lezen :pos: *O*
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Pallice
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 17:46

Re: Interrail 2012 deel 3: van Istanbul naar Nederland (62 f

Bericht door Pallice »

Bestaat de nachttrein Munchen - Boekarest nog? Of rijdt hij niet meer verder dan Wenen? Mooie reis trouwens, ben jaloers dat ik de treinreis naar bar vanaf belgrado destijds gemist heb, anderzijds maakte bosnie heel veel goed!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Interrail 2012 deel 3: van Istanbul naar Nederland (62 f

Bericht door Suus »

Is dat niet een koerswagen van de EuroNight München - Boedapest?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Pallice
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 17:46

Re: Interrail 2012 deel 3: van Istanbul naar Nederland (62 f

Bericht door Pallice »

Ja volgens mij is dat hem. Trein vertrok rond middernacht en kwam om 9 uur aan in budapest keleti. Daarna reed het door naar boekarest (geen idee met welke trein deze werd gecombineerd). Deze bestaat nog?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Interrail 2012 deel 3: van Istanbul naar Nederland (62 f

Bericht door Caspar »

Er bestaat alleen een EN Boekarest- Wenen. Niet naar München.
Pallice
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 27 okt 2010, 17:46

Re: Interrail 2012 deel 3: van Istanbul naar Nederland (62 f

Bericht door Pallice »

Ik zal mijn reservering binnenkort uploaden, hij heeft wel bestaan, misschien als enkel wagon, dat weet ik niet meer precies..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Interrail 2012 deel 3: van Istanbul naar Nederland (62 f

Bericht door Suus »

De Duitse Wikipedia maakt er gewag van, maar het is altijd lastig om koerswagens uit een reisplanner op te hengelen dus ik kan daarmee niet bevestigen of hij wel of niet bestaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten