Interrail Duitsland en Oostenrijk
Geplaatst: zo 26 aug 2012, 00:09
Afgelopen dagen zijn mijn vriendin en ik gaan Interrailen richting Duitsland en Oostenrijk.
We overnachten in München en gingen de dag erna richting Innsbruck.
Hierbij een korte verslag van de reis.
De reis begon om 08.26 met de IC naar Nijmegen.
IC naar Zwolle in Nijmegen.
In Nijmegen hadden we een vrij ruime overstap op de stoptrein naar Venlo. Die vertrok om 09:08.
Omdat de scholen al waren begonnen reed Veolia extra ritten naar Nijmegen.
Een van de spitstreinen uit Cuijk of verder.
Eenmaal in Venlo aangekomen, hadden we een mooie overstap op de trein naar Düsseldorf van de Eurobahn.
In Monchengladbach werd gesplitst en bleef er een achter aldaar.
De RE13 Maas-Wupper-Express in Venlo.
Eenmaal in Dusseldorf aangekomen even wat broodjes ingeslagen. Lekker ruim assortiment daar altijd.
Vervolgens namen de eerste beste trein richting Frankfurt. Omdat reserveren niet meer mogelijk was vanaf Dusseldorf namen we een RE naar Köln en daar de ICE. We gingen een beetje op de bonnefooi richting München.
Ook nog even een foto van een Baureihe 628.
Eenmaal in Köln een overstap van 15 minuten. Uiteindelijk 7 minuten overgehouden omdat we onderweg wat vertraging opliepen.
Binnenkomst ICE 627.
Deze ICE stopte onderweg ook o.a. in Limburg Süd.
Aankomst in Frankfurt.
Het was wel wat warmer dan in Nederland heb ik het vermoeden, het was echt mooi weer.
We besloten om maar richting Darmstadt te gaan en daar even lekker te genieten van het weer.
Nog even wat foto's gemaakt en toen de RB 15359 genomen.
Onze trein richting Darmstadt.
Vanuit de trein gefotografeerd. Lekker dat die ramen daar nog ruim open kunnen.
Mislukt.
Bij aankomst in Darmstadt, jammer van het zonlicht.
Eigenlijk was er niet zo veel aan in Darmstadt. We hebben even in het park voor het station gelegen.
We besloten we besloten om toen toch maar weer terug te gaan naar Frankfurt. Daar hadden we ook meer mogelijkheden om naar München te gaan.
Wel heb ik nog even wat foto's gemaakt van het lokale bus- en tramvervoer aldaar.
HEAG Mobilo GmbH
Verkehrsgesellschaft Werner GmbH & Co. KG (Abellio)
Winzenhöler GmbH & Co. KG
Vias GmbH
RE naar Frankfurt.
In Frankfurt even lekker gewandeld en een ijsje genomen. En nog wat foto's gemaakt.
traffiQ bussen.
ICE 1.
DB Regio naar Bad Soden.
Onze EC naar München was helaas vertraagd en miste ook nog twee rijtuigen.
We hadden zitplaatsreservering in wagen 268. Maar dat was een van de 2 wagons waarvan de airco niet werkte.
Als compensatie bood DB gratis pakken water uit. In Stuttgart werden de 2 wagons vervolgens gesloten voor reizigers.
Iedereen werd naar de overige 4 wagons doorverwezen.
Tijdens zo'n rit ga je naar verloop van tijd een beetje lopen door de trein. Enkele foto's van binnen de trein en de omgeving.
Uiteindelijk om 20:35 aangekomen in Munchen ipv 20:11.
Dit was het 1e deel van de reis. Binnenkort volgt het deel richting Innsbruck.
We overnachten in München en gingen de dag erna richting Innsbruck.
Hierbij een korte verslag van de reis.
De reis begon om 08.26 met de IC naar Nijmegen.
IC naar Zwolle in Nijmegen.
In Nijmegen hadden we een vrij ruime overstap op de stoptrein naar Venlo. Die vertrok om 09:08.
Omdat de scholen al waren begonnen reed Veolia extra ritten naar Nijmegen.
Een van de spitstreinen uit Cuijk of verder.
Eenmaal in Venlo aangekomen, hadden we een mooie overstap op de trein naar Düsseldorf van de Eurobahn.
In Monchengladbach werd gesplitst en bleef er een achter aldaar.
De RE13 Maas-Wupper-Express in Venlo.
Eenmaal in Dusseldorf aangekomen even wat broodjes ingeslagen. Lekker ruim assortiment daar altijd.
Vervolgens namen de eerste beste trein richting Frankfurt. Omdat reserveren niet meer mogelijk was vanaf Dusseldorf namen we een RE naar Köln en daar de ICE. We gingen een beetje op de bonnefooi richting München.
Ook nog even een foto van een Baureihe 628.
Eenmaal in Köln een overstap van 15 minuten. Uiteindelijk 7 minuten overgehouden omdat we onderweg wat vertraging opliepen.
Binnenkomst ICE 627.
Deze ICE stopte onderweg ook o.a. in Limburg Süd.
Aankomst in Frankfurt.
Het was wel wat warmer dan in Nederland heb ik het vermoeden, het was echt mooi weer.
We besloten om maar richting Darmstadt te gaan en daar even lekker te genieten van het weer.
Nog even wat foto's gemaakt en toen de RB 15359 genomen.
Onze trein richting Darmstadt.
Vanuit de trein gefotografeerd. Lekker dat die ramen daar nog ruim open kunnen.
Mislukt.
Bij aankomst in Darmstadt, jammer van het zonlicht.
Eigenlijk was er niet zo veel aan in Darmstadt. We hebben even in het park voor het station gelegen.
We besloten we besloten om toen toch maar weer terug te gaan naar Frankfurt. Daar hadden we ook meer mogelijkheden om naar München te gaan.
Wel heb ik nog even wat foto's gemaakt van het lokale bus- en tramvervoer aldaar.
HEAG Mobilo GmbH
Verkehrsgesellschaft Werner GmbH & Co. KG (Abellio)
Winzenhöler GmbH & Co. KG
Vias GmbH
RE naar Frankfurt.
In Frankfurt even lekker gewandeld en een ijsje genomen. En nog wat foto's gemaakt.
traffiQ bussen.
ICE 1.
DB Regio naar Bad Soden.
Onze EC naar München was helaas vertraagd en miste ook nog twee rijtuigen.
We hadden zitplaatsreservering in wagen 268. Maar dat was een van de 2 wagons waarvan de airco niet werkte.
Als compensatie bood DB gratis pakken water uit. In Stuttgart werden de 2 wagons vervolgens gesloten voor reizigers.
Iedereen werd naar de overige 4 wagons doorverwezen.
Tijdens zo'n rit ga je naar verloop van tijd een beetje lopen door de trein. Enkele foto's van binnen de trein en de omgeving.
Uiteindelijk om 20:35 aangekomen in Munchen ipv 20:11.
Dit was het 1e deel van de reis. Binnenkort volgt het deel richting Innsbruck.