Michael & Mijack on tour in Zeeland

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Michael & Mijack on tour in Zeeland

Bericht door mijack1985 »

Vandaag had ik met Michael afgesproken om te gaan touren door het land. We hadden het weer niet echt mee, maar dat mocht de pret niet drukken en had er al vrij voor gevraagd. :mrgreen:

Michael kwam met het idee om richting Zeeland te gaan en ik vond het goed. Leek me een interessante gebied.
We hadden om 09:00u afgesproken op station Den Bosch. We zouden met de trein van 09:19 eerst richting Roosendaal gaan.

Dit ding vond ik wel grappig.
Afbeelding

De trein van 09:19 was een ICRm. En een kleine drie kwartier later waren in Roosendaal.
We besloten om daar maar wat foto's te maken van het OV aldaar en dan de Sprinter van 10:49 richting Zeeland te pakken.
Hier een kleine impressie.

Afbeelding
Plan V als Sprinter naar Vlissingen.

Afbeelding
Twee SLTjes "geen dienst."

Afbeelding
Vertraagde IC naar Vlissingen.

Afbeelding
Ehm??? Control Alt Delete maar proberen. :mrgreen:

Afbeelding
Extra stoptrein naar Antwerpen.

Afbeelding
Binnenkomst van de InterCity Brussel. Misschien na 9 december ook vergane glorie. Who knows.....

Afbeelding
Vertrek van de InterCity Brussel. Mooi op tijd.

Afbeelding
Dit vond ik wel wat hebben :mrgreen:

Afbeelding
Veolia stadsdienst.

Om 10:49 vertrok onze trein richting Zeeland. Het was wel leuk om weer eens in een Plan V te zitten. Maar helaas raakte hij in Bergen op Zoom defect. Er werd in eerste instantie geprobeerd de trein weer aan de praat te krijgen. Helaas lukte dat niet en zou hij in Bergen op Zoom achterblijven. Dus iedereen moest er uit en de volgende trein pakken. Dat was eigenlijk de IC, maar die zou verder gaan als Sprinter. Dat gaf ons mooi de tijd om wat foto's aldaar te maken.

Afbeelding
Veolia streekdienst.

Afbeelding
Veolia stalling.

Afbeelding
Van Oeveren op lijn 107 voor Connexxion.

Afbeelding
De defecte trein.

Om 11:28 vertrok dan de SprinterCity naar Vlissingen. In Goes zouden we dan uitstappen en richting Zierikzee en Rotterdam gaan. Maar dat deden we maar niet en gingen daarna door richting Vlissingen.
Best mooi om te zien wat daar allemaal rijdt qua materieel en qua livrei. Connexxion wit is toch echt mooi mooier dan het groene.
De foto's uit Goes.

Afbeelding
Twee M.A.N's CGN's.

Afbeelding

Afbeelding
2 maal M.A.N gelede.

Afbeelding
Van Oeveren op lijn 132.

Afbeelding
Weer een M.A.N CGN.

Afbeelding
Michael die de bus wilde "lenen." :mrgreen:

Afbeelding
nee toch maar niet :mrgreen:

Afbeelding
DBS 1618 met cargo.

Afbeelding
Twee 1100'tjes.

Afbeelding
M.A.N Lions City T.

Afbeelding
Plan V als Sprinter naar Vlissingen.

Nou dus hierna gingen we door naar Vlissingen. Even lekker uitwaaien en wat foto's maken.
Was niet echt veel busverkeer, maar de zee en de omgeving maakte veel goed.
Ik weet niet of er veel gebruik wordt gemaakt van de trein in Zeeland, maar 2 keer per uur een trein lijkt maar weinig.

Afbeelding

Afbeelding
Weer Plan V.

Hierna gingen we terug richting Middelburg en nog een paar foto's gemaakt.

Afbeelding
Mooie plafond in de stationshal.

Afbeelding

Afbeelding

Vanaf Middelburg namen we lijn 133 richting Zierikzee. Die rit duurde langer dan ik dacht, toch bijna meer dan een uur.
En het was ook erg druk, en toen was het ook echt gaan stormen en regenen. Eenmaal in Zierikzee aangekomen heb ik geen foto's kunnen maken. Ze waren heel goed mislukt allemaal. Die van Michael waren wel goed.

Met de 132 gingen we weer terug richting Goes. Vooral op de Zeelandbrug werd met aangepaste snelheid gereden. Wel mooi om dat woeste water te zien.

In Goes dan de laatste foto's van de dag.

Afbeelding

Afbeelding

Al met al een zeer geslaagde dag met vooral later in de middag veel regen en wind, maar dat gaf niks. Dus voor herhaling vatbaar. :mrgreen:

Hier de link van Michael reportage.
Laatst gewijzigd door mijack1985 op ma 24 sep 2012, 23:40, 3 keer totaal gewijzigd.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Michael & Mijack on tour in Zeeland

Bericht door Michael 1988 »

Die DBS is een Raillion 1618 ;) en die foto met mij erop is en/of was niet zichtbaar :S. Maar waarom had je dit apart gezet van mijn topic? Voor de rest zeker voor herhaling vatbaar ;).
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Michael & Mijack on tour in Zeeland

Bericht door Karl »

Michael 1988 schreef:Die DBS is een Raillion 1618 ;) (...).
Maar Railion heet tegenwoordig DB Schenker Rail, voor Railion was het DB Cargo.
Het is een spectrum.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Michael & Mijack on tour in Zeeland

Bericht door Michael 1988 »

Wist ik niet, maar er stond Raillion op de zijkant ;).
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Michael & Mijack on tour in Zeeland

Bericht door mijack1985 »

Michael 1988 schreef:Wist ik niet, maar er stond Raillion op de zijkant ;).
haha weer wat geleerd Michael :wink:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten