Dagje Oldenzaal 1 oktober 2012

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Dagje Oldenzaal 1 oktober 2012

Bericht door Michael 1988 »

Omdat een kennis van mij op de kermis in Oldenzaal stond, dacht ik vorige week laat ik er maandag maar eens langsgaan. Ik had gisteren toch vrij, dus waarom ook niet. Ik vertrok rond 11 uur richting Den Bosch, waar ik onderweg naar de bushalte een foto maakte van lijn 159 Den Bosch - Veghel.

Afbeelding

Eenmaal in Den Bosch moest ik een half uur wachten voor de trein richting Zutphen. Ik besloot daarom maar de sprinter naar Nijmegen te nemen en in Oss uit te stappen om daar een paar foto's van de stadsdienst te nemen. Nou veel bussen stonden er niet, maar toch nog wel een aantal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eenmaal in de Intercity naar Zwolle nam ik in Arnhem nog een aantal foto's en ik moet zeggen, een rijdende trein fotograferen vanuit een rijdende trein was toch aardig goed gelukt. Tenminste de meeste foto's dan.

Afbeelding
Deze stonden trouwens stil.

Afbeelding
Maar deze reed net aan.

Eenmaal in Zutphen aangekomen nam ik gauw een paar foto's van de treinen die daar stonden (m.u.v. de IC waar ik net uitstapte).

Afbeelding

Afbeelding

Onderweg maakte ik vanuit de trein nog een paar foto's van o.a. een aantal Buffels bij station Hengelo. Helaas was die foto mislukt.

Afbeelding
Deze foto was in Lochem gemaakt als ik me niet vergis.

Eenmaal in Oldenzaal gauw nog een paar foto's gemaakt van de bus die daar al stond en de bussen die kwamen aanrijden en op naar de kermis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze buurtbuschauffeur zag mij ineens op de hoek van een kruising terug uitlopen en een camera pakken. Ik weet niet of die het expres deed, maar hij reed ineens heel langzaam de bocht door.

's-avonds net iets voor 7 uur had ik de verkeerde tijdstip uitgekozen om de trein terug te pakken. Of misschien de goede, maar ik moest eigenlijk de trein van een half uur eerder of later pakken, anders kon ik een half uur wachten in Den Bosch. Maar goed ik nam toch die trein en besloot in Zutphen de sprinter naar Nijmegen te pakken (tijdwinst van 10 minuten) en in Nijmegen een foto van de Velios proberen te maken. Maar eerst nog een aantal foto's in Oldenzaal.

Afbeelding

Afbeelding
Terwijl in andere plaatsen de buurtbus na half 7 geen nieuwe ritten meer maakt, reed deze buurtbus nog vrolijk verder met een rit. Het was toen al 5 voor 7.

Afbeelding
Ik wou naar de trein lopen toen ik ineens deze touringcar zag aankomen, die ineens stond te steken voor het station. Gauw maar een foto gemaakt en op naar de trein.

Afbeelding
Die overigens nog niet vertrok. Want na het maken van deze foto had ik nog zo'n 5 minuten voordat de trein vertrok richting Zutphen.

Afbeelding
Laatste foto van de dag. Omdat het donker was had ik niet meer foto's gemaakt omdat ik al van te voren weet dat ze dan mislukken.

Vanwege tijdgebrek heb ik maar een paar foto's geplaatst. Ik was al een paar keer eerder in Oldenzaal geweest, maar ik had nog nooit foto's van de OV daar gemaakt. Ik kwam ook al het materieel voor de Vechtdallijnen en de Achterhoek tegen, maar helaas kon ik daar geen goede foto's van maken en de enige foto die ik had, was niet goed gelukt. Meer foto's zijn hier te vinden.
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dagje Oldenzaal 1 oktober 2012

Bericht door Michael »

Leuke foto's :D
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Dagje Oldenzaal 1 oktober 2012

Bericht door Ronald »

Michael 1988 schreef: Onderweg maakte ik vanuit de trein nog een paar foto's van o.a. een aantal Buffels bij station Hengelo. Helaas was die foto mislukt.

Afbeelding
Deze foto was in Lochem gemaakt als ik me niet vergis.
Die foto is toch ook wel wat mislukt lijkt me zo _O-

Zonder gekheid, leuke plaatjes verder, en je hebt je wel vermaakt lijkt me :Y .
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dagje Oldenzaal 1 oktober 2012

Bericht door Etienne »

Bijna goed, de foto van de bussen op lijn 91 is in Goor :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dagje Oldenzaal 1 oktober 2012

Bericht door Michael 1988 »

Ronald schreef:
Michael 1988 schreef: Onderweg maakte ik vanuit de trein nog een paar foto's van o.a. een aantal Buffels bij station Hengelo. Helaas was die foto mislukt.

Afbeelding
Deze foto was in Lochem gemaakt als ik me niet vergis.
Die foto is toch ook wel wat mislukt lijkt me zo _O-

Zonder gekheid, leuke plaatjes verder, en je hebt je wel vermaakt lijkt me :Y .
Je ziet dat het Syntus is, je ziet dat het 2 amba's zijn, je ziet de lijnnummers, ze zijn niet wazig. Maar je ziet wel halve bussen. Maar hij was beter gelukt dan die buffels en Arrivatreinen die helemaal wazig waren ;). Maar ja, gaat ook best moeilijk een goede foto maken vanuit de trein he.

Overigens, ik maak meestal wel leuke foto's. Heb dat vaak zat op de kermis moeten doen en als je foto's van kinderen (voor klanten) moet gaan vergelijken met foto's van bussen en treinen. Dan zijn foto's van bussen en treinen een eitje (al lukken de foto's daar ook niet altijd). Voor de rest heb ik me wel vermaakt ja, het was alleen even wennen met foto's maken vanuit een rijdende trein. Heb dat 1x eerder gedaan vanuit een net optrekkende bus en toen was het goed gelukt, maar een trein is net wat anders en rijdt soms net wat sneller dan een bus.
Etienne schreef:Bijna goed, de foto van de bussen op lijn 91 is in Goor :wink:
Ik zat al te twijfelen, maar het zijn twee stations die vlak achter elkaar liggen dus zat er niet ver naast ;).
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dagje Oldenzaal 1 oktober 2012

Bericht door deadlock »

Je moet je lens even schoonmaken ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten