Vanmiddag eens wat plaatjes gemaakt langs het meest landelijke buslijntje in de concessie DAV: lijn 75 Sliedrecht - Leerdam v.v. En op weg daar naartoe natuurlijk ook de andere lijnen niet overgeslagen. Om te beginnen de 6229 als lijn 19 naar Dordrecht CS op de Provincialeweg N214 bij Oud Alblas...
Qliner 388 rijdt, in afwachting van de aanleg van haltes langs de Provincialeweg die er na anderhalf jaar nogsteeds niet zijn, nu tijdelijk via tijdelijke haltes aan een weggetje waar je in eerste instantie toch geen Qliner zou verwachten. De Arriva 6156 passeert, helaas tegen de zon in, op de Kweldamweg bij Bleskensgraaf...
En de 6151 ging er even later de andere kant op...
Niet veel later was ik langs lijn 75 beland. De 6039 verliet net Bleskensgraaf...
Verder de route volgend kwam ik in Ottoland terecht, waar ik wachtend op het passeren van de bus gelukkig net op tijd omkeek en deze ex-BBA'er zag aankomen...
Wederom de 6039, nu op weg naar Leerdam, passeerde niet veel later over de A in Ottoland (zal vast de kortste straatnaam van Nederland zijn)...
Verderop langs de route komen we terecht in Noordeloos, waar de 6035 passeert over de Botersloot...
En de 6038 passeerde er over een wel erg smal bruggetje...
Over de Provincialeweg N214 bij Noordeloos passeerde de 6155/388...
En tot slot de 6240/81 op de Bazeldijk in Hoogblokland...
Landelijk DAV
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Landelijk DAV
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Landelijk DAV
Lekker fotogenieke omgeving Waren die QLiners verdwaald :?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Landelijk DAV
Nee, die waren niet verdwaald... lijn 388 rijdt al sinds 1-1-2007 via de N214 van Papendrecht naar de oprit van de A27 bij Meerkerk.
Heeft waarschijnlijk te maken met de ontsluitingseis in de concessie: alle kleine kernen met minstens 800 inwoners moeten minimaal 1x per uur per bus bereikbaar zijn, waarbij die bus naar tenminste één belangrijke bestemming danwel een overstappunt gaat en hogere frequenties gewenst zijn.
De 388 rijdt tegenwoordig ook alleen maar ma-vr overdag en biedt Bleskensgraaf, Molenaarsgraaf/Vuilendam en Noordeloos een extra rechtstreekse verbinding met Utrecht (in de brede spits 2x per uur en in het dal elk uur). Lijn 75 komt weliswaar ook in die kernen, maar biedt slechts 1x per uur een verbinding met overstap.
Heeft waarschijnlijk te maken met de ontsluitingseis in de concessie: alle kleine kernen met minstens 800 inwoners moeten minimaal 1x per uur per bus bereikbaar zijn, waarbij die bus naar tenminste één belangrijke bestemming danwel een overstappunt gaat en hogere frequenties gewenst zijn.
De 388 rijdt tegenwoordig ook alleen maar ma-vr overdag en biedt Bleskensgraaf, Molenaarsgraaf/Vuilendam en Noordeloos een extra rechtstreekse verbinding met Utrecht (in de brede spits 2x per uur en in het dal elk uur). Lijn 75 komt weliswaar ook in die kernen, maar biedt slechts 1x per uur een verbinding met overstap.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Landelijk DAV
Hmmm...dan hebben die dorpen een fatsoenlijke ontsluiting op het OV en een verbinding met zowel Dordrecht als Utrecht
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten