Debrecen, Oradea, Cluj Napoca (Hongarijë/Roemenië)+Wadlopers

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Debrecen, Oradea, Cluj Napoca (Hongarijë/Roemenië)+Wadlo

Bericht door Caspar »

Klopt Timon91, Wizzair is onze hofleverancier voor dit soort reisjes :D
Andrei
Berichten: 115
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 13:28
Locatie: Arnhem/Cluj-Napoca

Re: Debrecen, Oradea, Cluj Napoca (Hongarijë/Roemenië)+Wadlo

Bericht door Andrei »

Hoi Capser!

Prachtige verslag. Zelf kom ik uit Cluj en heb ik familie in Oradea. Het is dus even lekker sentimenteel om de foto's te bekijken. Zelf ga ik heel erg vaak met de InterRegio van Cluj naar Oradea en vice versa. Het hotel waar je zat ken ik, mijn huis aldaar ligt op twintig meter lopen van Piata Avram Ianca. Mijn grootvader is zelfs nog priester geweest in de kathedraal waar je op uitkeek.
Het Roemeense openbaar vervoer zit geweldige in elkaar, elke keer als ik weer in Roemenië ben kijk ik mijn ogen uit naar al het moois dat er nog rijdt! Heel erg mooi verslag nogmaals!

EDIT: De oude trein van de TVG is trouwens de goedkoopste manier om van Oradea naar Cluj te gaan. Ik ben daar één keer mee geweest en betaalde over de rit van 152 kilometer zo'n 14 lei tegenover de +/- 60 die ik betaal in de Eerste Klasse.
Constantia et labore.
Andrei
Berichten: 115
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 13:28
Locatie: Arnhem/Cluj-Napoca

Re: Debrecen, Oradea, Cluj Napoca (Hongarijë/Roemenië)+Wadlo

Bericht door Andrei »

julsteren schreef:
Caspar schreef:
Fles schreef:Hoezo hebben die laatste trams een kentekenplaat??
Ik heb geen idee, maar ik neem aan dat CJ-N-101 staat voor Cluj Napoca 101, en dat is ook de lijn waar ie op rijdt. Dus of het echt een kenteken is?
Het is gebruikelijk in het voormalige oostblok dat de trams koersborden hebben,
In Roemenië is het verplicht om als voertuig een registratieplaat te hebben, bij een verkeersovertreding of bijna een ongeval. Ook voor voertuigen die gebonden zijn aan spoor of lijntjes. De trolleybussen hebben ook een kentekenplaat, trams ook.
Constantia et labore.
koosmat64
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 10 sep 2014, 17:21

Re: Debrecen, Oradea, Cluj Napoca (Hongarijë/Roemenië)+Wadlo

Bericht door koosmat64 »

Prachtige reportage! :pos:
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Debrecen, Oradea, Cluj Napoca (Hongarijë/Roemenië)+Wadlo

Bericht door BrengMe »

Andrei schreef:In Roemenië is het verplicht om als voertuig een registratieplaat te hebben, bij een verkeersovertreding of bijna een ongeval. Ook voor voertuigen die gebonden zijn aan spoor of lijntjes. De trolleybussen hebben ook een kentekenplaat, trams ook.
Dat de trolleybussen een kentekenplaat hebben is niet zo bijzonder. Het is en blijft een bus en bovendien hebben ze hier in Arnhem ook gewoon kentekenplaten.
Andrei
Berichten: 115
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 13:28
Locatie: Arnhem/Cluj-Napoca

Re: Debrecen, Oradea, Cluj Napoca (Hongarijë/Roemenië)+Wadlo

Bericht door Andrei »

BrengMe schreef:
Andrei schreef:In Roemenië is het verplicht om als voertuig een registratieplaat te hebben, bij een verkeersovertreding of bijna een ongeval. Ook voor voertuigen die gebonden zijn aan spoor of lijntjes. De trolleybussen hebben ook een kentekenplaat, trams ook.
Dat de trolleybussen een kentekenplaat hebben is niet zo bijzonder. Het is en blijft een bus en bovendien hebben ze hier in Arnhem ook gewoon kentekenplaten.
Klopt, ik zit regelmatig in de Lijn 5 naar Presikhaaf.
OT: In Roemenië valt de Trolleybus in de wet onder bijzondere voertuigen. Ze krijgen dus alleen een kentekenplaat voor de gemeente waar ze rijden.
Constantia et labore.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Debrecen, Oradea, Cluj Napoca (Hongarijë/Roemenië)+Wadlo

Bericht door Ardan »

Kijk, dit was nou eens een nuttige topickick voor de verandering :pos: Weer wat geleerd :)
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Debrecen, Oradea, Cluj Napoca (Hongarijë/Roemenië)+Wadlo

Bericht door Stefan »

En desondanks wordt de reportage er niet minder leuk om.. :) Ben zelf in april en mei in Roemenië geweest, nu ik dit zo weer zie... Heb ik gelijk weer zin om te gaan! :D

Ik was overigens ook positief verrast over Cluj, erg leuke stad. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Andrei
Berichten: 115
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 13:28
Locatie: Arnhem/Cluj-Napoca

Re: Debrecen, Oradea, Cluj Napoca (Hongarijë/Roemenië)+Wadlo

Bericht door Andrei »

Stefan schreef:En desondanks wordt de reportage er niet minder leuk om.. :) Ben zelf in april en mei in Roemenië geweest, nu ik dit zo weer zie... Heb ik gelijk weer zin om te gaan! :D

Ik was overigens ook positief verrast over Cluj, erg leuke stad. :)
Is gigantisch veel te zien, bovenop de heuvel "Belvedere" is het prachtig. Ga je richting Oradea de stad uit via DN1 kan je via Floresti naar de bergen, prachtig stuwmeer. Ga via het zuiden, richting Turda heb je een prachtige zoutmijn. In Cluj zelf heb je in het centrum alleen al iets van 20 musea. En vergeet de eindeloze terrasjes en heerlijke eten niet!
Constantia et labore.
Andrei
Berichten: 115
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 13:28
Locatie: Arnhem/Cluj-Napoca

Re: Debrecen, Oradea, Cluj Napoca (Hongarijë/Roemenië)+Wadlo

Bericht door Andrei »

Stefan schreef:En desondanks wordt de reportage er niet minder leuk om.. :) Ben zelf in april en mei in Roemenië geweest, nu ik dit zo weer zie... Heb ik gelijk weer zin om te gaan! :D

Ik was overigens ook positief verrast over Cluj, erg leuke stad. :)
Toch benieuwd naar meer dan een jaartje, ben je nog naar Roemenië geweest?
Constantia et labore.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten