OV langs het Wolderwijd

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

OV langs het Wolderwijd

Bericht door bjorn keith »

Hallo allemaal!

Vandaag had ik een middagje vrij en die tijd heb ik besteed aan het Openbaar Vervoer in Harderwijk en Zeewolde, oftewel langs het Wolderwijd.

Als aller eerste ben ik naar het station van Harderwijk gegaan om daar het een en ander aan treintjes op de foto te zetten.
Ik had gehoopt dat er nog DD-AR in de 5600 zou rijden maar dat was helaas niet zo. (gisteren was voor DD-AR de laatste dag)
Wel werd een stoptrein met de mDDM gereden:
Afbeelding
Harderwijk, mDDM by NSM Bjorn, on Flickr

Vervolgens kwam de IC met stel 4055 langs:
Afbeelding
Harderwijk, ICMm III 4055 by NSM Bjorn, on Flickr

En daarna weer de stoptrein, dit maal met een DDZ:
Afbeelding
Harderwijk, DDZ 7533 by NSM Bjorn, on Flickr

Toen maar naar het busstation gelopen waar de Syntus 5133 stond te wachten:
Afbeelding
Harderwijk, Syntus 5133 by NSM Bjorn, on Flickr

Voor de rest stond er vrij wel niks op het busstation en ben ik door gelopen langs de busroute. waar gelijk al een aangename verassing langs kwam.
Namelijk de Connexxion 8536, ik had al een aardig poosje geen Ambassadors meer zien rijden in IJsselmond maar op lijn 147 reed er vandaag dus eentje:
Afbeelding
Harderwijk, Connexxion 8536 by NSM Bjorn, on Flickr

Verder op kwam de voormalig Hanzeliner 5697 langs rijden:
Afbeelding
Harderwijk, Connexxion 5697 by NSM Bjorn, on Flickr

En ter hoogte van het ziekenhuis de Syntus 5116:
Afbeelding
Harderwijk, Syntus 5116 by NSM Bjorn, on Flickr

Ietsjes verder op nog de Syntus 5325 en de 5133:
Afbeelding
Harderwijk, Syntus 5325 by NSM Bjorn, on FlickrAfbeelding
Harderwijk, Syntus 5133 by NSM Bjorn, on Flickr

En alles wat heen gaat komt ook weer terug, dat geld ook voor de Connexxion Ambassador:
Afbeelding
Harderwijk, Connexxion 8536 by NSM Bjorn, on Flickr

Op halte Centrum passeerde de 5691 die mij even later ook naar Zeewolde zou brengen:
Afbeelding
Harderwijk, Connexxion 5691 by NSM Bjorn, on Flickr

Toen ben ik dus met de 5691 meegereden naar Zeewolde en uitgestapt op halte Horsterweg.
Daar kwamen 2 ex Qbuzz (Toch?) en ex Breng Volvo's langs:
Afbeelding
Zeewolde, Connexxion 5729 by NSM Bjorn, on Flickr
Afbeelding
Zeewolde, Connexxion 5737 by NSM Bjorn, on Flickr

Verder op ook nog de 5689, foto niet echt mooi geworden maar ik plaats hem toch omdat de grote ''XX'' stickers zijn verwijderd. Weet iemand waarom dat is gedaan en gaat dat ook bij de andere voormalig Hanzeliners gebeuren?
Afbeelding
Zeewolde, Connexxion 5689 by NSM Bjorn, on Flickr

Toen ben ik met de bus een paar haltes verder gereden in Zeewolde en kwam ik bij halte Klein Hoefblad.
Daar kwam deze 5684 langs:
Afbeelding
Zeewolde, Connexxion 5684 by NSM Bjorn, on Flickr

Toen begon het heel zachtjes te regenen en ben ik dus weer naar huis gegaan.

Tot zover mijn reportage! :D
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OV langs het Wolderwijd

Bericht door Michael »

Leuke reportage :P Die ex Breng Volvo's hebben inderdaad ook bij Qbuzz gereden.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: OV langs het Wolderwijd

Bericht door mijack1985 »

leuke reportage :mrgreen: :pos:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OV langs het Wolderwijd

Bericht door Daniel »

Leuke plaatjes! Vooral diegene langs de route, daar ben ik toch altijd wel een fan van. Zie d'r een stel leuke plekjes tussen zitten, zo dichtbij en toch nog nooit geweest (Wel in Harderwijk, maar niet op die plekjes).

Trouwens wel een :pos: voor je foto-kunsten :) Als tipje: probeer eens wat meer naar het totaalplaatje te kijken. De bus staat er steeds goed op, maar hoe je hem in z'n omgeving in beeld brengt maakt de foto. Die van de 5691 in Harderwijk vindt ik wat dat betreft een toppertje!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: OV langs het Wolderwijd

Bericht door Michael 1988 »

Leuke repo. Ik dacht trouwens dat alle Volvo's omgestickerd zouden worden naar hoe dat de Ex-Breng Volvo's er nu uit zien. Tenminste, ik vind dat een stuk mooier dan die andere kleurstellingen. Echter heb je wel weer een hele mooie bonte was aan bussen daar in IJsselmond.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OV langs het Wolderwijd

Bericht door Caspar »

Ik ben het met Daniël eens dat je wat meer op je achtergrond kan letten. Nu zie ik alleen maar suffe jaren 80 rijtjeshuizen of grauwe kantoorpanden. Als je in een leuk oud stadscentrum of ergens in de natuur dezelfde bussen fotografeert kan je jezelf onderscheiden van de 80.000 vergelijkbare andere foto's die al op deze site staan.
Dat maakt voor mij deze reportage dodelijk saai.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: OV langs het Wolderwijd

Bericht door bjorn keith »

Bedankt allemaal!
Daniel schreef:Leuke plaatjes! Vooral diegene langs de route, daar ben ik toch altijd wel een fan van. Zie d'r een stel leuke plekjes tussen zitten, zo dichtbij en toch nog nooit geweest (Wel in Harderwijk, maar niet op die plekjes).

Trouwens wel een :pos: voor je foto-kunsten :) Als tipje: probeer eens wat meer naar het totaalplaatje te kijken. De bus staat er steeds goed op, maar hoe je hem in z'n omgeving in beeld brengt maakt de foto. Die van de 5691 in Harderwijk vindt ik wat dat betreft een toppertje!
Bedankt! Het idee om gewoon even langs de route te lopen is ook eigenlijk afkomstig van jouw reportages. :oops: Jouw foto's zien er ook altijd erg mooi uit! Echte ''complete'' foto's maak je.
En ik zal met de tip aan de gang gaan.
Caspar schreef:Ik ben het met Daniël eens dat je wat meer op je achtergrond kan letten. Nu zie ik alleen maar suffe jaren 80 rijtjeshuizen of grauwe kantoorpanden. Als je in een leuk oud stadscentrum of ergens in de natuur dezelfde bussen fotografeert kan je jezelf onderscheiden van de 80.000 vergelijkbare andere foto's die al op deze site staan.
Dat maakt voor mij deze reportage dodelijk saai.
Ik snap wat je bedoelt maarja in Zeewolde is er niet heel veel anders als die ''suffe jaren 80 rijtjeshuizen''.
In Harderwijk was ik ook eigenlijk van plan om in het oude centrum te gaan staan (waar die 5691 langs kwam) maar ik had het lopen daar naar toe ''iets'' onderschat. :P
Dus vandaar de meeste plaatjes langs de route.
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OV langs het Wolderwijd

Bericht door Milco »

Mooie foto's hoor :pos:

En best wel vreemd eigenlijk dat ik vrijwel nooit in die hoek (Zeewolde/Harderwijk) kom, terwijl het voor mij best dichtbij is... Maar ja, meestal verlaat in bij een tour Almere via lijn 156 (Hilversum) of 328 (Amsterdam) :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OV langs het Wolderwijd

Bericht door Klaasje »

Voor mij geldt hetzelfde. Ik heb lijn 159 alleen nog maar tussen de Veluwsekant en Bunnuellaan gebruikt.. :')
Maar goed, wat heb ik in Harderwijk te zoeken? Wel heb ik lijn 160 meerdere malen gebruikt.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OV langs het Wolderwijd

Bericht door Milco »

Ik had vorig jaar één keer lijn 159 vanaf Walt Disneyplantsoen naar Harderwijk om daarna naar Arnhem te gaan. Het enige dat ik leuk vond waren die smalle straatjes in Zeewolde. Maar ja, dat vind ik altijd wel leuk! :Y

Edit: en o ja, een paar jaar geleden een keer met school heen-en-weer naar De Kemphaan met de 159 :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten