Daniel on tour #67: Smurfen, Koningen en Kanaries

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #67: Smurfen, Koningen en Kanaries

Bericht door Daniel »

Het langzaam maar zeker doorbrekende zonnetje en een aangenamer gevoelstemperatuur dan verwacht lokten me vanmiddag toch nog maar even naar buiten. En tja, nog ergens ver heen gaan reizen schiet niet echt op als het al bijna middag is, dus zochten we het deze zaterdag maar eens in de buurt.

Doordeweeks komt het er nooit zo erg van 'm op te zoeken en aangezien inmiddels toch wel een beetje de laatste dagen aanbreken voor het smurfen-V'tje moest het er toch maar weer eens van komen. Op Somda was 'ie al gemeld, dus resteerde slechts het volgen van de dienstregeling tot aan het actuele tijdstip. Per Protos ging het naar Barneveld Noord, vervolgens even een stukje doorwandelen en daar was 'ie dan...
Afbeelding

Terug op Barneveld Noord kon ik nog mooi even een ritje met diezelfde 919 terug naar Amersfoort maken, waarvandaan het door naar Utrecht ging op zoek naar de plaatselijke koningstrams. Precies op tijd was ik voor de tram naar Nieuwegein Zuid en onderweg werd het dan maar goed uit het raam kijken om vast te stellen hoe lang het wachten zo worden. Niet lang zo bleek, in de eerste de beste tegentram zat al zo'n bestickerd stel. Tussen haltes Merwestein en Fokkesteeg bleek de zon mooi te staan bij een plekje met vrij zicht op de baan, dus daar stapten we dan maar eens uit om vervolgens 'n stukje terug langs de baan te lopen.

Vanwege werkzaamheden reden de trams naar IJsselstein vandaag door naar Nieuwegein Zuid. Iets wat overigens pas na het stadscentrum ook op de koersdisplays kwam te staan. Allereerst passeerde dus zo'n extra tram, waarbij de grappige combi van plaats- en straatnaam van de fotolocatie me pas thuis opviel...
Afbeelding

Als volgende kwam 'ie dan langs: "Koningstram" 5012...
Afbeelding

Resteren nog de kanaries, de bijnaam voor de kanariegele busjes uit de BRU-concessie. Die verzorgden de tramvervangende pendeldienst naar IJsselstein. In theorie in dezelfde kwartiersdienst als de tram, maar de praktijk was behoorlijk anders. In IJsselstein kon in tegenstelling tot bij voorgaande verbussingen de trambaan niet zo makkelijk gevolgd worden, de werkzaamheden betroffen namelijk het vervangen van het spoor bij een overweg op de gebruikelijke route voor de pendelbussen. Zodoende moest een flinke omweg gereden worden via een deel van IJsselstein waar normaal nooit een bus komt. De 3203 is onderweg naar Nieuwegein op de Edelstenenbaan...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten