Impulsieve actie: Persconferentie AnsaldoBreda

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Impulsieve actie: Persconferentie AnsaldoBreda

Bericht door Fles »

Goed. Het Verhaal. Het begon allemaal nog geen 72 uur geleden, naar aanleiding van deze post van James.

Afbeelding

Ik had al wat biertjes op natuurlijk, maar hey, ik had al zo lang thuis gezeten, het leek me wel weer eens tijd om een aardig staaltje Power Play neer te zetten. Enfin, uurtje later had ik 2 vluchten en 2 hotelletjes bijeen geklikt, en diep in de nacht ben ik gaan slapen. Ik werd woensdag rond een uur of 11 wakker en dacht "What have I done?" :') Maar toen was het al te laat: Geen woorden maar daden. Kwart voor vier in Deventer de trein naar Den Bosch genomen, waar het lastig genoeg bleek om naar Eindhoven te komen.

Afbeelding

Uiteindelijk werd met 20 minuten vertraging station Eindhoven bereikt, waarna een flinke taxirit me bij het hotel bracht. Aangekomen bij het hotel: Bier in het rotstuintje en een woest grote schnitzel.

Afbeelding

Afbeelding

Ondanks alle goede bedoelingen om vroeg te gaan slapen werd het nog een lange avond met 2 nogal aantrekkelijke serveerdames en wat stamgasten. Uiteindelijk lag ik om half één in bed. Niet veel later, om tien over 6, stond de taxi voor.

Afbeelding

Op het vliegveld stond onze Transavia Boeing 737-700 al klaar.

Afbeelding

Slashme enigszins verknetterd in het vliegtuig (hierna gelukkig nog 2 uur kunnen pitten).

Afbeelding

Nog meer mooie blonde dames: "Mijn collega demonstreert u nu de werking van het zwemvest".

Afbeelding

Uiteindelijk, na 2 uur slapen, wordt de daling ingezet boven Napoli. Hier zien we de schaduw van het vliegtuig in het Zuid-Italiaanse platteland.

Afbeelding

Precies een half uurtje later reed ik ineens in een taxi door Napels, op weg naar mijn hotelletje.

Afbeelding

Ik sliep in het magere 2-sterren-onderkomen "Albergo Vittorio Veneto". Met 2-sterren uitzicht dus ook.

Afbeelding

Afbeelding

Na het inchecken liep ik even de stad in. Hier zien we het Piazza Garibaldi, een groot plein vlak achter het Centraal Station. Helaas overal schermen omheen vanwege bouw-activiteiten.

Afbeelding

Dus doorlopen maar naar het Centraal Station. In Italië is fotograferen op stations streng verboden, maar ik heb stiekem toch wat plaatjes kunnen maken. Die komen later nog.

Afbeelding

Ondertussen was het bijna 2 uur geworden, tijd om naar het kantoor van AnsaldoBreda te verkassen. Uiteraard is ook de taxibranche voorzien van maffia-sausje, dus een ritje kost 25 euro (op de terugweg had ik een taxi met een meter, daar stond 12,65 op :') ) Anyway: tegen een schraal muurtje hangen de bedrijfsnaamborden.

Afbeelding

Eerst nog even gedoe omdat ik geen uitnodiging had en mijn naam niet op de lijst stond etc. Gelukkig kwam ik ook wat mensen van de NOS en BNR Nieuwsradio tegen, die hebben een goed woordje voor me gedaan en ik mocht erin *O* Allereerst mochten we een kijkje nemen in een werkplaats. Hier staat de verzamelde pers wat beelden te maken van stellen voor de metro van Milaan.

Afbeelding

Ook hoog op de bokken: Een stel voor de metro van het Braziliaanse Fortaleza.

Afbeelding

Een goed kwartiertje later: tijd voor het hoofdgerecht. De persconferentie begon een ruim kwartier later dan gepland, er was blijkbaar nog iets met de webserver :') Hier zit ik aandachtig te luisteren met een Nederlandse vertaalster op mijn hoofd. Haar stem dan.

Afbeelding

Baas Manfellotto en zijn secondanten testen de microfoon.

Afbeelding

Even lekker amateuristisch rondklikken in Adobe Reader op een XP bakkie :9

Afbeelding

Eén van de sheets uit de presentatie: De line-up van geweldige AnsaldoBreda Hogesnelheidstreinen.

Afbeelding

Overzichtsplaatje van het geheel.

Afbeelding

Na afloop ging ik met een iets betaalbaardere taxi terug naar het Piazza Garibaldi. Een van de zijstraatjes is de Via Milano waar mijn hotelletje aan ligt (rechts verstopt onder die bouwsteiger :') )

Afbeelding

Daarna maar eens eten. Aan de overkant van de straat was een goed restaurant volgens de hotelbaas. Dus daar ben ik maar gaan zitten. Het was er buitengewoon gezellig zoals u ziet.

Afbeelding

Ach, wat kon mij het ook schelen. Een mooie handgemaakte pizza met mozzarella, salsicchia (verse worst) en spinazie (of iets wat erop leek). En een koel glas Italiaans bier.

Afbeelding

Hoe dan ook, voordat ik het bier op had lag de rekening al op tafel. Ik voelde me niet echt welkom, en ben dus maar weggegaan op zoek naar een ander barretje of kroegje of iets dergelijks. Dat bleek er niet te zijn. Ik maakte nog wel een aardige foto van de Vesuvius, gezien vanaf het Piazza Garibaldi.

Afbeelding

Daarna ben ik nog een uurtje gaan internetten in het hotelletje. En een keertje op tijd naar bed kon ook geen kwaad, ik moest er vanochtend immers ook om half zeven weer uit. Nog even een laatste blik in mijn hotelkamer.

Afbeelding

Na het uitchecken ben ik via het plein naar het Centraal Station gelopen voor een taxi naar het vliegveld. Hier nog een laatste blik op het plein en op de Vesuvius.

Afbeelding

Afbeelding

Ruim op tijd stond ik op het vliegveld. Dus nog maar even gaan zitten. Het optreden van Legofles is een beetje in het water gevallen deze keer. Helaas.

Afbeelding

Tijd om het vliegtuig in te gaan dus.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het vliegtuig was een Boeing 737-800, iets groter en moderner dan op de heenweg. Deze keer waren er in totaal 22 infoschermen beschikbaar, waarop behalve eoa gare film ook flight info te zien was. Altijd erg leuk natuurlijk :)

Afbeelding

Afbeelding

Hoe het ook zij, ik had best goed geslapen, dus in het vliegtuig had ik mooi tijd voor een ontbijtje.

Afbeelding

Keurig op tijd op Schiphol geland. Eerst even zitten met een bakkie koffie. Oh ja, de persmap die ik meekreeg.

Afbeelding

Dan nog het rollend materieel, ook wel leuk om even te zien. Hier een Frecciarossa en een e-loc, een treinstel en een AGV of iets wat er op lijkt. Maar het mocht dus niet dus ik ben er snel mee gestopt O-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook leuk: In Napoli rijden trolleybussen (van AnsaldoBreda) en trams (van AnsaldoBreda) op dezelfde lijn. Ze hebben wel aparte bovenleidingssystemen.

Afbeelding

Afbeelding

Tot slot nog dit apparaat. Een Cobus 3000 (details moet ik nog opzoeken) die op het vliegveld (trouwens op veel meer vliegvelden) gebruikt wordt om mensen van de gate naar het toestel te brengen. 6 stoelen breed, en deuren aan beide kanten.

Afbeelding

Het was weer eens een wat andere manier om van woensdagmiddag naar vrijdagmiddag te komen, zullen we maar zeggen ;)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Impulsieve actie: Persconferentie AnsaldoBreda

Bericht door Vinny »

Schitterend. Fles, gefeliciteerd met je eind-bazen actie *O*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Impulsieve actie: Persconferentie AnsaldoBreda

Bericht door webguy »

Geweldig!
Klopt de verslaglegging in Nederland een beetje?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Impulsieve actie: Persconferentie AnsaldoBreda

Bericht door Karl »

Hahaha. Prachtig. Was het een promopraatje van AB of ging men ook nog in op de aantijgingen van NMBS en ns?
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Impulsieve actie: Persconferentie AnsaldoBreda

Bericht door Fles »

Het was hoofdzakelijk "aan ons ligt het niet". Moet wel bijgezegd worden dat:

1. Er totaal niet gesproken is over zelfontbrandende batterijen
2. Er totaal niet gesproken is over dat alle 19 stellen op een verschillende manier in elkaar gezet zijn
3. Alle foto's weggewuifd werden met "Foto's ja ik heb ook foto's boeiend. In een discussie gaat het om argumenten. Foto's WHOOSH van tafel"
4. Deurproblemen: Ja met sneeuw ertussen kunnen deuren blokkeren. Ramen ook. Heb je weleens. (ja dat van die ramen is letterlijk gezegd)
5. Na afloop konden er vragen gesteld worden. Er zijn ongeveer 4 of 5 vragen gesteld, die allemaal afgewimpeld werden met "kunnen we niks over zeggen, juridische positie beschermen ditdat alles jwz"
6. Tweederde van de zaal heeft überhaupt niet de gelegenheid gekregen om vragen te stellen want "de tijd was om" (lang leve die webserver dan he :') )

Dus ja. Veel geblaat en niet al te veel wol.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Impulsieve actie: Persconferentie AnsaldoBreda

Bericht door Fles »

Vinny schreef:Schitterend. Fles, gefeliciteerd met je eind-bazen actie *O*
Dank je :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Impulsieve actie: Persconferentie AnsaldoBreda

Bericht door Caspar »

Mooie reis zo te zien, ik wist niet dat fotograferen in Italië niet mag op stations? Ik heb op grote stations als Torino, Milano, Brescia en Verona toch een hele hoop foto's gemaakt zonder dat iemand zich daarmee bemoeide...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Impulsieve actie: Persconferentie AnsaldoBreda

Bericht door Fles »

http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=13&t=4274
Italië: Bij het Italiaanse spoorbedrijf FS is het ten strengste verboden om op stations te fotograferen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Impulsieve actie: Persconferentie AnsaldoBreda

Bericht door Caspar »

Nouja dat lijkt me ook niet echt een betrouwbare bron als ik dat zo lees maargoed :lol:
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Impulsieve actie: Persconferentie AnsaldoBreda

Bericht door Ronald »

Zo, knappe actie :Y .
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Impulsieve actie: Persconferentie AnsaldoBreda

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Nouja dat lijkt me ook niet echt een betrouwbare bron als ik dat zo lees maargoed :lol:
Neem jij lekker het risico dan ;)
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Impulsieve actie: Persconferentie AnsaldoBreda

Bericht door marvinkok »

Nice!
Zie ik daar nu een Man Bijt Hond petje? :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Impulsieve actie: Persconferentie AnsaldoBreda

Bericht door Fles »

marvinkok schreef:Nice!
Zie ik daar nu een Man Bijt Hond petje? :P
Nee. Dat is de Flaming Dog van mijn bedrijf. OGD. Kun je ook zien op die pizzafoto :Y
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Impulsieve actie: Persconferentie AnsaldoBreda

Bericht door marvinkok »

Zie het nu ja :')
Die hebben hun eigen logo als eens gesponsord op onze teamshirts :P
Extra kosten van het logo's drukken was bijna net zo veel als het sponsorbedrag :')
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Impulsieve actie: Persconferentie AnsaldoBreda

Bericht door tsov »

Held! *O*
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Impulsieve actie: Persconferentie AnsaldoBreda

Bericht door Justin »

Damn top actie!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Impulsieve actie: Persconferentie AnsaldoBreda

Bericht door Caspar »

Die luchthavenbussen worden in Duitsland gebouwd; http://www.contrac-cobus.de/
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Impulsieve actie: Persconferentie AnsaldoBreda

Bericht door Citaro »

Mooie actie en leuk verslag
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Impulsieve actie: Persconferentie AnsaldoBreda

Bericht door robert55 »

Leuk, vooral datt je nog een echte zwemvest demo kreeg. Vooral als ze aan die touwtjes trekken makes my day

Cobus [of althans vergelijkbare apron bussen] bestaan zelfs in tweerichtinsuitvoeringen
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Impulsieve actie: Persconferentie AnsaldoBreda

Bericht door ODRAIL »

Puike actie Fles :pos: . En een mooie reportage :wink: .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Impulsieve actie: Persconferentie AnsaldoBreda

Bericht door Meltrain »

Leuke actie en dito reportage.
Die metro voor Milaan lijkt wel erg op de metro van Kopenhagen. Het lijkt er bijna op dat dat het enige is wat AnsaldoBreda kan: metro's maken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Impulsieve actie: Persconferentie AnsaldoBreda

Bericht door Geert »

Strakke actie! *O*
Typisch trouwens om maar vijf vragen te beantwoorden en dan zeggen dat de tijd om is :')

Ik heb twee jaar geleden rustig wat foto's gemaakt op Roma Termini, zonder enige problemen, dus wellicht dat de regels niet zo strak worden nageleefd?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Impulsieve actie: Persconferentie AnsaldoBreda

Bericht door fogeltje »

Strakke actie, leuke reportage :pos:
"Een touringcar is geen bus"
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Impulsieve actie: Persconferentie AnsaldoBreda

Bericht door Jef400 »

Goed werk.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
spoorstaaf
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 10 okt 2012, 02:54

Re: Impulsieve actie: Persconferentie AnsaldoBreda

Bericht door spoorstaaf »

Ik heb toen ik in Italie was een hoop foto''s gemaakt niemand heeft er problemen van gemaakt dat ik aan het fotograferen was. Dit jaar ook weer naar Italie en wederom foto''s maken, van de treinen die ik neem en de CTA''s
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten