Toeren in en rondom Flevoland (36 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8668
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Toeren in en rondom Flevoland (36 foto's)

Bericht door Milco »

Op vrijdag 5 juli ben ik weer op pad geweest. Helaas had ik deze week geen laptop of computer tot mijn beschikking, dus vandaar dat het reisverslag nu pas komt. Mijn excuses!

De toer van deze dag ging via Muiden, Blaricum, Eemnes, Baarn, Soest, Amersfoort, Nijkerk, Harderwijk, Dronten en Lelystad.

Als eerste ging ik met lijn 3 naar Almere Centrum om alvast een treinkaartje voor ’s middags te kopen. Had ik dat alvast achter de rug. Als ik mijn treinkaartje twee seconden eerder had, kon ik met dezelfde bus als lijn 3 verder. Ik zag ’m namelijk wegrijden toen ik net de stationshal uitliep. Dus ging ik met de volgende lijn 3 verder naar ’t Oor.
Daar kwam als eerste Connexxion Tours 3515 voorbij:
Afbeelding

Ook de bus waarmee ik naar Almere Centrum reisde, kwam weer voorbij:
Afbeelding

Hierna volgde Connexxion 5716, die ingehaald werd door de 9101, die tegenwoordig ook Maxx-logo’s, een stadsinterieur en plastic stoelen achterin heeft:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder viel het mij al op dat er op en rond het busstation erg veel mensen rond liepen te dwalen, allemaal met koffers bij zich. Toen werd duidelijk waarom: er kwam een Solmar Tours-bus aangereden voor een reis naar Spanje:
Afbeelding

Met de 8223 van enkele foto’s hierboven ging ik naar Muiderberg, alwaar ik lijn 151 in de tegenrichting op de foto kon zetten:
Afbeelding

Hierna ging het met lijn 110 naar Muiden, die via een leuke route rijdt, door de smalle straatjes van Muiderberg. Bij de halte Brandweerkazerne in Muiden stapte ik uit en maakte ik nog een foto van de bus:
Afbeelding

Hierna liep ik naar met P en R terrein, waar ik de lijnen 322 en 328 op de plaat kon zetten:
Afbeelding

Hierna ging ik met lijn 322 een halte naar de Maxisweg om daar enkele foto’s te maken:
Afbeelding

Afbeelding

Hierna ging ik met lijn 320 naar Ziekenhuis Tergooi in Blaricum, alwaar ik nog een foto maakte van de bus…:
Afbeelding

…en van de tegenbus die door Pouw werd uitgevoerd:
Afbeelding

Hierna ging het met lijn 109 naar Eemnes, naar de halte Raadhuislaan om precies te zijn. Hier kon ik alvast mijn volgende bus op de foto zetten. Nou ja, bus... :lol: :
Afbeelding

Hiermee ging ik even later naar Baarn, waarbij ik het aantal passagiers verdubbelde bij het instappen.
Bij station Baarn reed er toevallig een SLT in de s5800:
Afbeelding

En tja, na nieuw volgt natuurlijk oud:
Afbeelding

Ik had ook nog mazzel, want tijdens het wachten op de (vertraagde) lijn 72 naar Soest, zag ik de volgende s5500 binnen komen rollen met SLT.
Ik ging dus naar Soestdijk Noord, alwaar ik een Amersfoortse stadsbus op de foto zette:
Afbeelding

Vanuit de andere richting volgde een tunnelbus op lijn 74:
Afbeelding

Ik ging echter met de volgende 74 naar Amersfoort, naar de Kwekersweg om daar over te stappen op stadslijn 4. En reed er op streeklijn 70 nog een stadsbus, op stadslijn 4 kwam een streekbus aanzetten. Hoezo: streeklijnen aan stadslijnen koppelen is onmogelijk? :roll:

Bij station Schothorst stapte ik uit en ging ik even een kijkje nemen op het perron aldaar. Terwijl de s1500 stond te keren, kwam de s5600 aan en dat zorgde voor deze leuke foto:
Afbeelding

Hierna kwam de bus weer langs die mij hierheen bracht, een streekbus dus:
Afbeelding

Hierna ging ik met lijn 103 naar Nijkerk, alwaar ik nog een foto maakte van de bus:
Afbeelding

Ook daar kwam weer een NID voorbij als s5600 naar Zwolle:
Afbeelding

Ook de buurtbus kwam langs:
Afbeelding

Hierna kwam mijn volgende bus aanzetten:
Afbeelding

Hiermee ging ik naar Harderwijk Centrum, alwaar ik foto’s kon maken, onder andere van de Syntus-Ambassador die mij van Amersfoort Schothorst naar Nijkerk bracht:
Afbeelding

Afbeelding

Toen besloot ik naar het station te lopen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierna ging ik met lijn 147 naar Dronten. Net toen ik in wilde stappen, kwam er wat leuks aan:
Afbeelding

Hierna stapte ik alsnog in lijn 147. Bij busstation Dronten Centrum stapte ik uit en maakte ik nog een foto van de bus:
Afbeelding

Hierna liep ik naar het station. Ik had natuurlijk met lijn 147 naar het station kunnen reizen, maar de overstaptijd daar was bijna veertig minuten. En daarbij, het was prima weer om een stuk te lopen.
Op het station maakte ik een foto van twee Volvo’s:
Afbeelding

Hierna kwam met zo’n zeven minuten vertraging lijn 163, waarmee ik naar Lelystad ging. Hier sprong het bestemmingsdisplay gek genoeg op 999 Geen Dienst, terwijl de bus nog weer terug naar Dronten reed:
Afbeelding

Hierna ging ik naar het perron, alwaar ik twee foto’s maakte van de treinen:
Afbeelding

Afbeelding

Met de laatste trein ging ik vervolgens naar Almere Buiten, en na een vlotte overstap op lijn 1 naar Bouwmeesterbuurt Oost, was ik na een leuke dag weer thuis!

Bedankt voor het kijken en tot de volgende reportage!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Toeren in en rondom Flevoland (36 foto's)

Bericht door julsteren »

Tof verslag :D
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Toeren in en rondom Flevoland (36 foto's)

Bericht door isadora »

Heel fraai, vooral bussen12 en bussen13!!!
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13188
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Toeren in en rondom Flevoland (36 foto's)

Bericht door Z2N »

Fraai fraai hoor! Nog een paar maanden zoveel variatie in IJsselmond, over iets meer dan vijf maanden begint de nieuwe concessie alweer!
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8668
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Toeren in en rondom Flevoland (36 foto's)

Bericht door Milco »

Bedankt allen! En ja, inderdaad, ik ben ook vooral benieuwd wat er met de Volvo 8700's gaat gebeuren. Ik hoop dat ze elders in het land nog in dienst blijven, de Volvo 8700 is mijn favoriete bustype! *bus*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Toeren in en rondom Flevoland (36 foto's)

Bericht door BrengMe »

Stuur ze dan maar naar Almere :lol:
Etienne
Donateur
Berichten: 7943
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Toeren in en rondom Flevoland (36 foto's)

Bericht door Etienne »

Prima foto's voor deze keer. Alleen de foto's op de Maxisweg moet ik ver inzoomen om een beetje bus te zien (d.w.z. dat de omgeving weer heel groot is. Even wachten tot de bus dichterbij was, was ook beter geweest).
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Toeren in en rondom Flevoland (36 foto's)

Bericht door Edwin »

@Milco: Heb je de 151 vanuit Bussum de U-turn zien maken bij P+R Muiderberg of was de dienstregeling toen niet zo dat beide 151's bijna tegelijkertijd bij die halte zijn?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8668
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Toeren in en rondom Flevoland (36 foto's)

Bericht door Milco »

De 151 richting Almere Haven (die dus ook op de foto staat...) keerde inderdaad. Voorsorteren voor linksaf kon echter niet, want dan ging de draai niet meer passen... Sowieso was de ruimte om te keren vrij krap. Naar mijn mening hadden ze beter de halte een klein stukje richting Naarderbos kunnen verplaatsen (dus ook voorbij oprit naar Almere), dan hoeven de bussen niet te keren. Natuurlijk dan ook een voetpad naar het parkeerterrein.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Toeren in en rondom Flevoland (36 foto's)

Bericht door Michael »

Waarom heeft die SLT bij station Baarn een blauwe zak op de koppeling zitten? Koppeling kapot?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Toeren in en rondom Flevoland (36 foto's)

Bericht door deadlock »

Michael schreef:Waarom heeft die SLT bij station Baarn een blauwe zak op de koppeling zitten? Koppeling kapot?
Hij is gloednieuw en nog gedeeltelijk in de verpakking. Als je goed kijkt zie je ook dat er nog beschermende folie op de ramen zit.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten