Met de bus door Belgisch Limburg [31 foto's]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Met de bus door Belgisch Limburg [31 foto's]

Bericht door Etienne »

Op 30 juli ging ik met de bus een tourtje door Belgisch Limburg maken.

Vanaf Pijnacker Centrum nam ik de metro van 06.18 om zo om 06.34 op Rotterdam Centraal aan te komen met de bedoeling om de t1921 van 06.48 te nemen. Op de vertrekstaat was niks bijzonders te zien, alleen de t2608 die met +7 reed. Ik verwachte geen bijzonderheden, omdat deze op spoor 6 binnen genomen werd, toen kwam ook de t5021 met +7 op de borden, de t1921 volgde met +4, wat uiteindelijk +9 werd.

De overstap in Tilburg op de bus naar Turnhout werd hierdoor wel krapper, gelukkig werd de t5021 vastgehouden en konden we de t2608 op Blaak inhalen. Helaas zaten we na Dordrecht achter een goederentrein (die in Lage Zwaluwe opzij ging) en was in Breda de t13622 ook al weggestuurd, waardoor we vanaf Tilburg Reeshof langzaam reden en voor Tilburg zelfs geheel stil stonden. Door deze vertraging resteerde nog slechts een kleine 11 minuten voordat de 450 vertrok, weliswaar nog ruim voldoende.

In Tilburg kon ik nog de (van oorsprong Maastrichtse) 3867 fotograferen.
Afbeelding

De rit naar Turnhout verliep lekker rustig in een gelede bus. In Turnhout maakte ik enkele foto's op en rond het station.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna ging ik met bus 490 in een MB-Citaro naar de Werft in Geel. Ietsje vanaf de Werft maakte ik vervolgens ook weer enkele foto's, maar eerst vertrok mijn bus nog naar het AZ Sint-Dimpna.
Afbeelding

Op de Werft had ik iets meer als één uur overstaptijd, dit omdat praktisch alle bussen tegelijk vertrekken vanaf station Geel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens ben ik weer teruggelopen naar de halte, waar de Hybride 5442 aan kwam rijden om mij als lijn 299 naar Diest te brengen. Op een omleidingsroute in het Laakdal kon ik de 5251 als tegenbus fotograferen.
Afbeelding

In Diest had ik 21 minuten overstaptijd op lijn 7 richting Beringen, daarom kon ik slechts mijn bus en de tegenbus (weer) fotograferen in Diest. In lijn 7 had ik de hele bus voor mezelf. :)
Afbeelding

Op het Busstation in Beringen heb ik ook weer diverse foto's gemaakt....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

...alvorens met lijn 90 naar de Fredericxstraat in Lummen te reizen. Op deze halte komen alle bussen van de lijnen 90, 91 en 92 tegelijk aan en vertrekken ook weer tegelijk, waardoor aansluitingen in alle richtingen geboden worden.
Afbeelding
Afbeelding

Ik reisde verder met lijn 90 naar het Klooster in Herk-de-Stad, waar ik hoopte wat foto's te kunnen maken, maar dit viel vies tegen. De bus van lijn 299 vertrekt enkele minuten voor de 90 naar Hasselt. Daarom resteerde niets anders dan bijna een vol uur te wachten. Ondertussen kwam wel de bus van lijn 90 weer langs op de terugweg naar Lummen/Beringen.
Afbeelding

Vervolgens kwam wederom een Transit aanrijden voor de rit naar Hasselt, het plan was om iets meer richting het centrum te lopen, maar door de regen ben ik maar op en rond het station gebleven.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even later kwam deze oude O405 aanrijden voor lijn 5 richting Sint-Truiden.
Afbeelding

Vlak daarna kwam eveneens deze oude 2619 aanrijden die vervolgens als leeg materieel richting de stalling ging.
Afbeelding

Van oud gaat het weer naar gloednieuw, helaas vertrok deze Citea op de korte rit van lijn 20a naar Rekem en niet (zo hoopte ik) op de lange rit naar Maastricht.
Afbeelding

Ik ging met een Van Hool New A600 naar Maastricht. In Maastricht bleek de Boschstraat echter afgesloten waardoor de bus buitenom over de Ring naar station Maastricht reed. Ik liep van het station weer terug richting de Wilhelminasingel om daar een Subway te halen als avondeten in de trein. Onderweg fotografeerde ik nog enkele bussen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens nam ik de t868 en t1968 weer terug naar Rotterdam, wat (in tegenstelling tot de heenweg) geheel probleemloos verliep.

Enjoy!
Laatst gewijzigd door Etienne op za 17 aug 2013, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Met de bus door Belgisch Limburg [31 foto's]

Bericht door julsteren »

Hee wat leuk, die 450 heb ik wel eens genomen als ik na mijn pa ging, tof verslag :D
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Met de bus door Belgisch Limburg [31 foto's]

Bericht door Milco »

Leuk verslag, ongeveer dezelfde ronde als die van mij een tijd geleden.
Al vind ik het persoonlijk wat jammer dat de foto’s echt op de bus zelf zijn gericht.

En moeten de derde en de vierde foto niet andersom? Eerst een foto van de vertrekkende Volvo 7700A op lijn 450 naar Tilburg en op de volgende foto is deze bus op de achtergrond nog op de halte te zien…
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Met de bus door Belgisch Limburg [31 foto's]

Bericht door Etienne »

Milco schreef:Leuk verslag, ongeveer dezelfde ronde als die van mij een tijd geleden.
Al vind ik het persoonlijk wat jammer dat de foto’s echt op de bus zelf zijn gericht.
Anders dan jou ben ik niet heel erg van de omgeving, de bus is voor mij meer de hoofdzaak, hoewel ik ook wel frequent met omgeving fotografeer.
Milco schreef:En moeten de derde en de vierde foto niet andersom? Eerst een foto van de vertrekkende Volvo 7700A op lijn 450 naar Tilburg en op de volgende foto is deze bus op de achtergrond nog op de halte te zien…
Klopt, zal ze even omdraaien.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Met de bus door Belgisch Limburg [31 foto's]

Bericht door Daniel »

Inderdaad erg jammer dat je dusdanige close-up foto's maakt dat ze in feite overal gemaakt zouden kunnen zijn. Verder wel fraaie plaatjes hoor, al zou ik als ik jou was iets meer op de verkeersborden letten: d'r zitten er nogal een aantal tussen waarbij je vrij eenvoudig had kunnen voorkomen dat er een afgesneden bord in beeld staat. Dat maakt de compositie toch net weer wat fraaier.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Met de bus door Belgisch Limburg [31 foto's]

Bericht door Geert »

Die eerste foto is wel erg donker uitgevallen...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Met de bus door Belgisch Limburg [31 foto's]

Bericht door Meltrain »

Leuk verslag, alleen vind ik het ook soms jammer dat de bus een iets te groot deel van de foto inneemt.
Foto 12 vind ik by far het mooist: mooie bus, een mooie achtergrond, goed licht en een goede verdeling tussen bus en achtergrond. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Met de bus door Belgisch Limburg [31 foto's]

Bericht door isadora »

Dank je wel Etienne. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten