Vandaag ben ik even samen met Sander14 naar noord frankrijk gegaan.
Sander vertrok s'morgens om breda, ging met de benelux naar antwerpen en nam dan de trein richting gent. Ik sprong er in lokeren bij.
Eerst gingen we met een worst naar gent. Daar aangekomen nog even wat eten gaan halen. En dan wachten op de trein naar De Panne.
Ondertussen passeerde er ook nog een ICT met DMS pakwagen en I10.
Uiteindelijk kwam dan onze trein aan, gelukkig was het een AM96, en geen break :D .
het was maar een worst :o werd dus proppen. direct voor een plaats gevochten en we hadden gelukkig een plaatsje met stopcontact waardoor we op de lange reis tot de panne trein simulator konden spelen :) .
na iets meer als een uur kwamen we aan in de panne, daar stond de bus(krot) naar duinkerke al klaar :D.
ik vond ze wel leuk, maar sander niet
na 40 min in die bus kwamen we aan in duinkerken.
we wouden eerst een kaartje gaan kopen, blijkt dat al die automaten defect zijn dus we moesten wel naar het loket waar er al een lange wachtrij stond
na een tijdje aan te schuiven konden we eindelijk een kaartje naar lille kopen. eerst gingen we met de TGV tot hazebrouck en daarna met een TER naar lille flandres...
buiten stond de TGV al klaar :D het was TGV PSE 98
daarna al even gaan rondkijken in de TGV (had ik eerder ook wel al gedaan, maar toen kon ik geen fotos maken omdat hij erg vol zat :) )
le bar TGV, die gewoon open stond
en de zo comfortabele 1e classe waarin ik ook al eens een halve dag in heb gezeten.
erna gingen we de trein uit lille spotten.
dat was nu eens echt EEN KROT (maar toch wel zalig treintje )
en vanbinnen zijn ze echt aftands maar comfortabel
we moesten weer direct naar buiten, de TGV ging aankomen.
jammer zat het licht op de neus van de TGV :(
een beetje verder stond er ook nog zo'n raar dieseltje (bijnaam: dildo )
en er kwam ook nog zo'n AGC (autorail grande capacité) binnen uit lille. best leuke dingen, ik zou ook wel graag eens zo'n BGC zien, die kan op diesel EN op electriciteit rijden :o :D
en toen moesten we naar de TGV die ging vertrekken...
sander ging al binnen gaan zitten maar ik ging nog even achter een cabineritje vragen :D en het mocht.
zo kon ik eens meerijden in de stuurpost van een TGV tot hazebrouck, we konden 160 rijden, maar zo'n TGV PSE schud nogal :o .
helaas, mooie liedjes duren niet lang, en we waren zo in hazebrouck :( na even de machinist te bedanken ging ik weer naar sander. op het spoor naast ons stond er een dubbeldekker naar duinkerke klaar.
en die naar arras
in hazebrouck passeerde er ook wat cargo :D
ik wou ook nog even een ticket gaan kopen voor de trein van lille naar comines.
eerst even aan het loket vragen, die vroeg 6€ voor dat kaartje terwijl het bij de automaat, die eerst mijn maestro kaart weigerde, maar 4€ kost
dat hebben we vrolijk geweigerd .
na nog eens bij de automaat te proberen wou hij mijn pas opeens wel. en zo hadden we toch een kaartje van lille naar comines :) .
even later kwam dan onze trein naar lille aan
het was ook zo'n dubbeldekker van 2 rijtuigen, dat werd proppen, gelukkig hadden wij een plaatsje :D
een half uurtje later kwamen we in lille aan; we hadden maar een overstap van 5 minuten, er stonden wat worsten naast ons, maar wij gingen gewoon langs comines naar belgie, grenstarief ontweken...
dat was nu nog eens een krotje, met zo'n grote vette dieselloc achteraan :D
eerst gingen we nog even over de gewone lijn, maar daarna kwamen we op zo'n klein lijntje waar maar een paar treinen per dag rijden :o .
zo zag het treintje eruit...
zo zag het lijntje er uit...
en zo zag een station er uit...
na een halfuurtje kwamen we in comines aan. een heel afgelegen station.
WAT BLIJKT; ER IS DAAR EEN LOKET :o :o :o :o :o en er vertrekken op een weekdag daar maar 3 treinen
het station:
het loket is open op zaterdag, maar er komt daar dan geen enkele trein
daarna moesten we te voet van comines FR naar comines BE. de grensbordjes:
en dan nog zo'n zeer amatoristisch dieselstation
en uiteindelijk bereikten we het station van komen... het is daar tweetalig.
voor fles
we zochten een frituur, maar ze waren allemaal gesloten
daarom namen we maar de trein naar ieper, daar was er wel een frituur :D. wel jammer dat die I5 rijtuigen weg zijn...
uiteindelijk moesten we dan terug richting kortrijk.
wat kwam er :o geen break, maar 2 klassiekjes :) .
we zaten een half uurtje in die sauna .
in kortrijk wouden we dan de M4 naar gent nemen.
In gent aangekomen stond er op het TV'tje: STROOMSTORING TUSSEN SINT-NIKLAAS EN ANTWERPEN, treinen vertraagt.
in de trein werdt er dan omgeroepen dat er een bovenleidinsbreuk was in belsele. dat ligt niet tussen sint-niklaas en antwerpen, maar tussen lokeren en sint niklaas
in gent dampoort werden we dan ook nog eens opgehouden voor onbepaalde duur omdat de treinen over enkelspoor gingen.
er kwam ook nog zo'n man met een trekzak muziek spelen in de trein, en daarna centjes vragen
In lokeren aangekomen kon ik uitstappen, maar sander moest nog tot breda.
in lokeren was dit het vertrekbord
toen ik even later met mijn fiets over het stationsplein reed, stond de trein naar antwerpen er nog altijd .
als ik thuis was kreeg ik gelukkig nog een SMS'je dat het probleem was veroorzaakt door een AM75, en dat hij bijna in berchem is. zijn trein wordt wel beperkt tot berchem.
en dat was dan het einde van een leuke dag :D
benelux tourrail: duinkerken-lille-comines
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: za 29 mar 2008, 12:30
- Locatie: Lokeren (belgie)
Re: benelux tourrail: duinkerken-lille-comines
Wat een hoop oude zooi zeg. Noemen ze dat West-Europa?
Re: benelux tourrail: duinkerken-lille-comines
Goh, wel veel worsten en krotten gezien, hè? Je shift-toets is trouwens ergens halverwege je verslag overleden...
Re: benelux tourrail: duinkerken-lille-comines
Het verval heeft wel toegeslagen
En die TGV ziet er wel erg jaren '80 uit qua interieur :)
En die TGV ziet er wel erg jaren '80 uit qua interieur :)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten