benelux tourrail: duinkerken-lille-comines

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
treinbruno
Berichten: 73
Lid geworden op: za 29 mar 2008, 12:30
Locatie: Lokeren (belgie)

benelux tourrail: duinkerken-lille-comines

Bericht door treinbruno »

Vandaag ben ik even samen met Sander14 naar noord frankrijk gegaan.
Sander vertrok s'morgens om breda, ging met de benelux naar antwerpen en nam dan de trein richting gent. Ik sprong er in lokeren bij.
Eerst gingen we met een worst naar gent. Daar aangekomen nog even wat eten gaan halen. En dan wachten op de trein naar De Panne.
Ondertussen passeerde er ook nog een ICT met DMS pakwagen en I10.
Uiteindelijk kwam dan onze trein aan, gelukkig was het een AM96, en geen break :D .
het was maar een worst :o werd dus proppen. direct voor een plaats gevochten en we hadden gelukkig een plaatsje met stopcontact waardoor we op de lange reis tot de panne trein simulator konden spelen :) .
na iets meer als een uur kwamen we aan in de panne, daar stond de bus(krot) naar duinkerke al klaar :D.
Afbeelding
Afbeelding
ik vond ze wel leuk, maar sander niet :mrgreen:
na 40 min in die bus kwamen we aan in duinkerken.
we wouden eerst een kaartje gaan kopen, blijkt dat al die automaten defect zijn dus we moesten wel naar het loket waar er al een lange wachtrij stond :twisted:
na een tijdje aan te schuiven konden we eindelijk een kaartje naar lille kopen. eerst gingen we met de TGV tot hazebrouck en daarna met een TER naar lille flandres...
buiten stond de TGV al klaar :D het was TGV PSE 98
Afbeelding
daarna al even gaan rondkijken in de TGV :P (had ik eerder ook wel al gedaan, maar toen kon ik geen fotos maken omdat hij erg vol zat :) )
le bar TGV, die gewoon open stond :x
Afbeelding
en de zo comfortabele 1e classe waarin ik ook al eens een halve dag in heb gezeten.
Afbeelding
erna gingen we de trein uit lille spotten.
dat was nu eens echt EEN KROT (maar toch wel zalig treintje 8) )
Afbeelding
Afbeelding
en vanbinnen zijn ze echt aftands maar comfortabel :lol:
Afbeelding
we moesten weer direct naar buiten, de TGV ging aankomen.
jammer zat het licht op de neus van de TGV :(
Afbeelding
een beetje verder stond er ook nog zo'n raar dieseltje (bijnaam: dildo :mrgreen: )
Afbeelding
en er kwam ook nog zo'n AGC (autorail grande capacité) binnen uit lille. best leuke dingen, ik zou ook wel graag eens zo'n BGC zien, die kan op diesel EN op electriciteit rijden :o :D
Afbeelding
en toen moesten we naar de TGV die ging vertrekken...
sander ging al binnen gaan zitten maar ik ging nog even achter een cabineritje vragen :D en het mocht.
zo kon ik eens meerijden in de stuurpost van een TGV tot hazebrouck, we konden 160 rijden, maar zo'n TGV PSE schud nogal :o .
Afbeelding
helaas, mooie liedjes duren niet lang, en we waren zo in hazebrouck :( na even de machinist te bedanken ging ik weer naar sander. op het spoor naast ons stond er een dubbeldekker naar duinkerke klaar.
Afbeelding
en die naar arras
Afbeelding
in hazebrouck passeerde er ook wat cargo :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ik wou ook nog even een ticket gaan kopen voor de trein van lille naar comines.
eerst even aan het loket vragen, die vroeg 6€ voor dat kaartje terwijl het bij de automaat, die eerst mijn maestro kaart weigerde, maar 4€ kost :twisted:
dat hebben we vrolijk geweigerd :mrgreen: .

na nog eens bij de automaat te proberen wou hij mijn pas opeens wel. en zo hadden we toch een kaartje van lille naar comines :) .
even later kwam dan onze trein naar lille aan 8)
het was ook zo'n dubbeldekker van 2 rijtuigen, dat werd proppen, gelukkig hadden wij een plaatsje :D
een half uurtje later kwamen we in lille aan; we hadden maar een overstap van 5 minuten, er stonden wat worsten naast ons, maar wij gingen gewoon langs comines naar belgie, grenstarief ontweken...
dat was nu nog eens een krotje, met zo'n grote vette dieselloc achteraan :D
eerst gingen we nog even over de gewone lijn, maar daarna kwamen we op zo'n klein lijntje waar maar een paar treinen per dag rijden :x :o .
zo zag het treintje eruit...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
zo zag het lijntje er uit...
Afbeelding
Afbeelding
en zo zag een station er uit...
Afbeelding
na een halfuurtje kwamen we in comines aan. een heel afgelegen station.
WAT BLIJKT; ER IS DAAR EEN LOKET :o :o :o :o :o en er vertrekken op een weekdag daar maar 3 treinen :mrgreen:
het station:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
het loket is open op zaterdag, maar er komt daar dan geen enkele trein :mrgreen:
Afbeelding

daarna moesten we te voet van comines FR naar comines BE. de grensbordjes:
Afbeelding
Afbeelding
en dan nog zo'n zeer amatoristisch dieselstation :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
en uiteindelijk bereikten we het station van komen... het is daar tweetalig.
Afbeelding
Afbeelding
voor fles 8)
we zochten een frituur, maar ze waren allemaal gesloten :twisted:
daarom namen we maar de trein naar ieper, daar was er wel een frituur :D. wel jammer dat die I5 rijtuigen weg zijn...

uiteindelijk moesten we dan terug richting kortrijk.
wat kwam er :o geen break, maar 2 klassiekjes :) .
we zaten een half uurtje in die sauna :roll: .

in kortrijk wouden we dan de M4 naar gent nemen.
In gent aangekomen stond er op het TV'tje: STROOMSTORING TUSSEN SINT-NIKLAAS EN ANTWERPEN, treinen vertraagt.
in de trein werdt er dan omgeroepen dat er een bovenleidinsbreuk was in belsele. dat ligt niet tussen sint-niklaas en antwerpen, maar tussen lokeren en sint niklaas :roll: :roll:
in gent dampoort werden we dan ook nog eens opgehouden voor onbepaalde duur omdat de treinen over enkelspoor gingen.
er kwam ook nog zo'n man met een trekzak muziek spelen in de trein, en daarna centjes vragen :mrgreen:

In lokeren aangekomen kon ik uitstappen, maar sander moest nog tot breda.
in lokeren was dit het vertrekbord :mrgreen: :mrgreen: :twisted:
Afbeelding
toen ik even later met mijn fiets over het stationsplein reed, stond de trein naar antwerpen er nog altijd :| .
als ik thuis was kreeg ik gelukkig nog een SMS'je dat het probleem was veroorzaakt door een AM75, en dat hij bijna in berchem is. zijn trein wordt wel beperkt tot berchem.

en dat was dan het einde van een leuke dag :D
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: benelux tourrail: duinkerken-lille-comines

Bericht door Wubbo »

Wat een hoop oude zooi zeg. Noemen ze dat West-Europa? :mrgreen:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: benelux tourrail: duinkerken-lille-comines

Bericht door Jurjen »

Goh, wel veel worsten en krotten gezien, hè? Je shift-toets is trouwens ergens halverwege je verslag overleden...
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: benelux tourrail: duinkerken-lille-comines

Bericht door waldo79 »

Het verval heeft wel toegeslagen :roll:

En die TGV ziet er wel erg jaren '80 uit qua interieur :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten