Ddrs on tour #23: GTW'tjes en SGM-II'tjes

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ddrs on tour #23: GTW'tjes en SGM-II'tjes

Bericht door Daniel »

Had vandaag vanwege een afspraak 'n dagje vrij en aangezien die afspraak 's ochtends was hield ik dus nog 'n middag over :P Kwam wel mooi uit eigenlijk, met de instructieritten van de E-GTW's en de laatste dag voor de vakantiedienst van NS, wat me mooi de gelegenheid tot een mogelijk laatste ritje in een onverbouwde SGM-II bood.

Na even wat gegeten te hebben dus maar snel naar de bushalte om naar 't station te reizen. Daar aangekomen was inmiddels 'n enorme stortbui losgebarsten die me een beetje nat op 't perron deed belanden (uiteraard was het toen ik in de trein zat weer droog :P ), waarna nog 'n kort reisje naar Rotterdam Lombardijen resteerde.
Was er nog veel te vroeg voor de GTW dus maar de gok gewaagd en jawel, lijn 663 bleek precies rond die tijd langs te komen...
Afbeelding

Daarna richting perron, waar eerst de IC naar Venlo passeerde...
Afbeelding

Gevolgd door de Benelux. En ook de kolentrein links in beeld trok net op aan het rookpluimpje te zien...
Afbeelding

Vervolgens zag ik in de verte de stoptrein naar Dordrecht stilstaan en ingehaald worden door de IC. En daarna bleef 'ie maar stilstaan. Wat bleek: het GTW'tje mocht er nog even voorlangs...
Afbeelding

En daarna kwam 't stoppertje alsnog binnen...
Afbeelding

Ging zelf maar snel richting spoor 1 om de stoptrein naar Rotterdam Blaak te pakken, waarvandaan om de tijd te vullen en om van het tegoed op m'n "oude" OV-chipkaart af te komen een ritje per metro op het programma stond (tja, NS heeft het principe van de OV-chipkaart kennelijk nog niet helemaal begrepen: kreeg bij 't verlengen van m'n VDU een nieuwe chipkaart thuisgestuurd i.p.v. dat op een of andere manier het nieuwe abonnement in de systemen aan de chipkaart die ik al had gekoppeld wordt)
Maargoed, zo kwam ik dus terecht in Schiedam...
Afbeelding

En daarvandaan ging het weer terug naar Rotterdam Centraal, waar bleek dat ik nu nog 40 eurocent reistegoed over heb. Amper de moeite om het er nog vanaf te halen eigenlijk.
Tijd voor het volgende onderdeel van 't kleine reisje, dus snel naar spoor 1 om aldaar in SGM-II'tje 2003 als spitspendel naar Vlaardingen Centrum te stappen. Daar aangekomen kon ik een kwartier later stel 2005 op de Vlaardingenbrug vastleggen...
Afbeelding

Daarna weer terug naar Vlaardingen Oost, waar ik precies op tijd was om de volgende spitspendel, weer door de 2003 gereden, vast te leggen...
Afbeelding
...was wel 'n beetje jammer dat net de zon achter de wolk vandaan kwam, want erg veel mogelijkheden om een plaatje vanaf de zonkant te maken heb je niet tussen Rotterdam en Vlaardingen in de avondspits.
Maarja, uiteindelijk kon ik dat toch nog voor elkaar krijgen op Rotterdam Centraal...
Afbeelding

Daarna ging 't dan alweer met de gebruikelijke IC 2165 richting Dordrecht en kwam 'n einde aan dit "gratis" reisje...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: GTW'tjes en SGM-II'tjes

Bericht door mb90 »

Leuk verslagje met leuke foto's. 8-)

Het wordt dus ook op de Hoekse Lijn ongezonder. Reden er eerst nog wat Banaatjes tussen, nu rijden er alleen maar Vlaflippen. Lekker gezond. :P :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten