Europese trolleydag Arnhem 2013

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Europese trolleydag Arnhem 2013

Bericht door mijack1985 »

Afgelopen zaterdag was ik naar de Europese Trolleydag in Arnhem geweest. En hier volgt een klein foto verslagje.

Er was daar veel te doen. Standjes met speelgoedbussen, dvd's en boeken e.d. Verder kon je je skills als buschauffeur testen bij een simulator. En voor de kleintjes was er een springkussen en een clownachtig figuur die van ballonnen beestjes e.d kon maken. Ik weet niet hoe je zo'n iemand noemt :mrgreen: Dochterlief heeft nog twee dubbeldekker busjes uitgekozen. Ook een kaart van Europa met daarop de steden die trolley bussen hebben en stond er een mock-up van een nieuwe Hess trolleybus. Die zag er inderdaad net uit als een tram. Ook was het leuk om forumlid Mr-W te hebben ontmoet waar we de rest van de dag ook mee doorbrachten.

Maar hier een kleine impressie van wat er op dat moment daar aanwezig was. Heb er trouwens niet veel foto's gemaakt hoor.

Afbeelding
Hess bus, bij deze was aan de achterkant de motorkap open en kon je een uitleg krijgen over de hulpmotor.

Afbeelding
Oldtimer trolley.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Breng M.A.N bussen.

Afbeelding
Den Oudsten B88.

Afbeelding
Berkhof Premier AT 18.

Zoals je kan zien, best veel diesel materiaal. De trolleys waren beperkt aanwezig. Maar al met al een geslaagde en leerzame dag. En verder nog drie foto's vanaf Arnhem CS op de weg terug.

Afbeelding
NS VIRM.

Afbeelding
Good old Plan V.

Afbeelding
ICMm naar Roosendaal.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Europese trolleydag Arnhem 2013

Bericht door Srananbloke »

Leuke foto's! Je was er met je dochter en je broer? Dan heb ik je waarschijnlijk gezien :) Ik was er zelf vrij kort, maar lang genoeg voor een goede impressie. Was best gezellig en leerzaam...alleen jammer dat er verder geen museummaterieel aanwezig was, los van de 101. De rest van mijn opinie plaats ik nog in het daarvoor bestemde topic. :)
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Europese trolleydag Arnhem 2013

Bericht door Etienne »

Die B88 wordt als ontijzelingsbus gebruikt, maar naar verwachting niet lang meer. Onderstaande video is overigens niet van mij afkomstig.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3ZF14xERZu0[/youtube]
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Europese trolleydag Arnhem 2013

Bericht door mijack1985 »

Srananbloke schreef:Leuke foto's! Je was er met je dochter en je broer? Dan heb ik je waarschijnlijk gezien :) :)
Jij was met je vriendin, misschien dat ik jullie ook gezien heb. Hadden jullie een kinderwagen bij ook?? Of ben ik in de was met iemand anders. Dan dan zag ik "jullie" bij die ballonnen man :mrgreen:

@Etienne, nooit bij stil gestaan dat die bovenleidingdraden ook vorst kan bevatten haha :mrgreen:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Europese trolleydag Arnhem 2013

Bericht door Mr-W »

mijack1985 schreef: Good old Plan V.
Deze V m465 had ik als sprinter naar Nijmegen,hij reed heerlijk en had van die groene banken. De conducteur van de sprinter naar Nm vond het wel grappig dat ik uit het raam fotografeerde :)
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Europese trolleydag Arnhem 2013

Bericht door Michael 1988 »

He Mijack, leuke repo. Maar even een ding, de MAN's rijden op CNG en niet op diesel ;). Overigens die nieuwe HESS is de nieuwste generatie van de Swisstrolley. Is onderhand de 4e generatie, maar zover ik weet heeft alleen TCL van de stad Limoges bussen van dit ontwerp tot nu toe.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Europese trolleydag Arnhem 2013

Bericht door Srananbloke »

mijack1985 schreef:
Jij was met je vriendin, misschien dat ik jullie ook gezien heb. Hadden jullie een kinderwagen bij ook?? Of ben ik in de was met iemand anders. Dan dan zag ik "jullie" bij die ballonnen man :mrgreen:

@Etienne, nooit bij stil gestaan dat die bovenleidingdraden ook vorst kan bevatten haha :mrgreen:
Nope, wij waren zonder kinderwagen. Die fase ligt nog te ver voor ons :mrgreen:

Ontijzelen is hard nodig bij vrieskou. Ik herinner me nog dat ik in de wintermaanden bij de keerleus De Laar West op de bus wachtte in de vroege ochtend en uit centrumrichting een bus met een flinke dosis gevonk op de bovenleiding richting de keerlus zag rijden. Een fascinerend gezicht zo op de vroege ochtend in de vrieskou terwijl het nog pikkedonker is. Maakte me gelijk wakker.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Europese trolleydag Arnhem 2013

Bericht door mijack1985 »

@Michael1988, thanks en ja je hebt gelijk. Zijn CNGtjes foutje van mijn kant.

@Srananbloke, dacht dat jullie het waren. Ze zagen er in ieder geval (half) Sranan uit you know haha. Jammer dat ik jullie niet herkend heb. Maar zo'n vonkenregen ziet er idd indrukwekkend uit dan (vind ik bij de treinen).
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Europese trolleydag Arnhem 2013

Bericht door Michael 1988 »

Het wordt btw tijd dat ik weer vrij heb en/of tijd vrij maak. Ik moet nog steeds een bepaalde repo maken, maar wegens tijdgebrek nog niet aan gekomen. Pas vanaf januari heb ik eindelijk weer een vrije dag op de maandag.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Europese trolleydag Arnhem 2013

Bericht door Meltrain »

Leuk verslag.
Die 3025: is dat een omgebouwde Volvo of is die exact hetzelfde als de 5177 en 5180 enzo?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Europese trolleydag Arnhem 2013

Bericht door mijack1985 »

Meltrain schreef: Die 3025: is dat een omgebouwde Volvo of is die exact hetzelfde als de 5177 en 5180 enzo?
Thanks. Op je vraag, daar kan ik je helaas geen antwoord op geven. Heb alleen begrepen dat hij tijdens vorst wordt ingezet voor ontijzeling.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Europese trolleydag Arnhem 2013

Bericht door Srananbloke »

Volgens mij is het een diesel-Volvo. Dat baseer ik voornamelijk op de configuratie van 2x2 stoelen. Slechts een paar diesel-volvo's met dit type stoelen hadden deze configuratie, de rest was 1x2.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Europese trolleydag Arnhem 2013

Bericht door Etienne »

Van oorsprong is de 3025 als goed is de Dieselwagen 1877.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Europese trolleydag Arnhem 2013

Bericht door Meltrain »

Oke, en daar hebben ze dan later een trolleystang opgezet?
Maar zit er dan ook een elektromotor in, of rijdt hij uitsluitend op diesel?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Europese trolleydag Arnhem 2013

Bericht door htm_tram »

Mogen die gasbussen binnen staan in de garage daar?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten