Maak je eigen lijnennet

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Gebruikersavatar
Yanaike
Berichten: 1480
Lid geworden op: Ma 02 Dec 2013, 22:14

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor Yanaike » Di 14 Nov 2017, 15:48

Waarom kies je ervoor om zoveel buslijnen parallel aan de trein te laten rijden?

Het traject tussen Deurne en Helmond is juist om die reden vervallen. Ik zie de toevoegde waarde van jouw Limburgliner 360 niet zo, ten opzichte van de trein en de huidige lijn 66 die Belfeld en Reuver wel bediend. En waarom lijn 383 die eigenlijk niets anders doet dan treinstations bedienen die de trein ook al bediend?

Kun je dan niet beter investeren in het verbeteren van de treinverbinding?

sven_engelen
Berichten: 162
Lid geworden op: Di 22 Nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo, Stedje van lol en plezeer!

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor sven_engelen » Di 14 Nov 2017, 16:03

De Limburgliners die parallel rijden aan de treinen pakken meteen haltes op die niet meteen bediend worden. Limburgliner 380 bijvoorbeeld verbetert de verbinding tussen Helmond en Venray zonder een overstap nodig te hebben in Deurne. Deze lijn kan ook meteen de missende busverbinding tussen Helmond en Deurne opvangen. Als men nu van Helmond naar Venray wil is men verplicht de trein te nemen. Dat hoeft dan niet meer.

Limburgliner 360 is een snellere verbinding tussen Roermond en Venlo zodat er een extra verbinding is. Er zijn er nu 2 waarvan ze allebei er een uur over doen. Met LL360 moet dat binnen 30 min lukken.

OV-Hobbyist
Berichten: 345
Lid geworden op: Vr 03 Okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor OV-Hobbyist » Di 14 Nov 2017, 19:29

sven_engelen schreef:Lijn 1: Venlo Station --> Kaldenkirchen am Schwimmbad.

De huidige lijn 1 alleen gaat deze ook nog via het station van Kaldenkirchen. De avondvlinder komt te vervallen. Deze bus rijd van 6.00 tot 20.00 naar Kaldenkirchen. Na 20.00 wordt deze lijn beperkt tot de Spechtstraat. De route naar Blerick wordt door een andere lijn gereden vanwege de frequentie.


Waar wil je keren bij station Kaldenkirchen? Wat je hebt ingetekend, tussen de sporen, gaat niet lukken behalve als je met een taxibusje gaat rijden.

Lijn 2: Venlo Station --> Velden Centrum via Océ

Lijn 2 zal van Venlo naar Velden Centrum gaan.


Hetzelfde geldt voor Velden Centrum, waar wil je gaan keren? Een rondje om de winkels gaat 'm niet worden.

Lijn 83: Venlo Station --> Nijmegen station

Reguliere lijn 83 Venlo Station --> Nijmegen station.

Frequentie:
Ma t/m Za: 2x/uur Venlo station --> Nijmegen station
Ma t/m Za: 4x/uur Nijmegen station --> Gennep
Zondag: 1x/uur

1e ritten: 5.00
Laatste ritten 24.00


Enkele vragen en opmerkingen over "jouw" lijn 83:

Waarom via Station Heyendaal en de Spoorkuil? Hier rijden in de spits al meer dan genoeg bussen (op het hoogtepunt rond de 50 per uur)

Waarom via Molenhoek? Lijn 1 wordt niet voor niks opgeheven tussen Malden en Molenhoek, er zit/zat praktisch niemand in de bus.

Waarom via de Langstraat in Milsbeek? Deze straat is niet bepaald geschikt voor een grote bus, en kost meer tijd dan via de Rijksweg

Welke lijn gaat bij jou Ottersum en Gennep Centrum bedienen?

De route door Nieuw-Bergen Centrum die ingetekend is op je kaart is onmogelijk. De Sint Petrusstraat tussen de van Baerlestraat en de Keulerstraat is een parkeerplaats voor het winkelend publiek en is daarom ook uitgevoerd als woonerf. Daardoor niet geschikt om met bussen te rijden.

Wat zijn de frequenties van lijn 83 in de spits?

De laatste rit van Nijmegen naar Gennep kan beter rond 0:30 liggen. De bus was altijd goed bezet rond die tijd, maar Arriva had 'm opgeheven. Zijn ze nu overigens weer op terug gekomen, vsnaf december wordt er dagelijks om 0:24 een rit aangeboden.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.

sven_engelen
Berichten: 162
Lid geworden op: Di 22 Nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo, Stedje van lol en plezeer!

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor sven_engelen » Di 14 Nov 2017, 22:07

ROUTE LIJN 383 AANGEPAST:
LimburgLiner 383: Venray Station --> Nijmegen Station via Maashees/Boxmeer/Cuijck
Deze Limburgliner zorgt voor een snellere verbinding tussen Venray en Nijmegen. Deze bus zal via de stations Boxmeer en Cuijck gaan zodat ook deze bus in de spits en met storingen treinreizigers op kan vangen en de drukte op de maaslijn verminderd kan worden tot er meer treinen kunnen rijden en men niet meer gebonden is aan de dienstregeling. Deze bus heeft een directe aansluiting op trein en Limburgliner 380.

Frequentie:
Ma t/m Za: 1x/uur?
Zondag: 1x/uur

1e ritten: 5.00
Laatste ritten 24.30

https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... 00175&z=11
Laatst gewijzigd door sven_engelen op Di 14 Nov 2017, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

SuperGhost
Berichten: 2568
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor SuperGhost » Di 14 Nov 2017, 22:26

Het lijkt erop dat die lijn vooral de treinstations met elkaar verbind, maar daar heb je de trein al voor. Alleen de relatief kleine dorpjes Wanssum, Maashees, Beugen en Oeffelt worden verder bediend. Lijkt me dus een vrij kansloze lijn.

Dat hij de trein kan ontlichten zie ik niet gebeuren. Veolia heeft dat al eens geprobeerd met spitsbussen Boxmeer-Nijmegen, maar (haast) niemand wilde mee omdat de trein sneller en comfortabeler was.

Deze lijn vervangt verder geloof ik ook niets, dus het is enorm duur en voegt weinig toe. Dan zie ik veel meer potentie is een extra spitstrein Boxmeer-Nijmegen, die in de spitsrichting het aantal treinen op 6 tot 8 brengt, zoals Veolia in de ochtendspits ook altijd deed in het begin van het collegejaar. Dat is veel effectiever.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6367
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor regenmaker » Di 14 Nov 2017, 23:15

Het enige nuttige voorstel vind ik de opwaardering van lijn 929 (Venlo - Duisburg). Enige wat daarvoor hoeft te gebeuren is meer ritten op het traject Vluyn - Venlo. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de bezetting op de ritten van en naar Venlo en eventueel potentieel om deze lijn uit te breiden.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe).

Belangrijke wijzigingen VRR (update 2 september 2018)
Grote wijzigingen en opening centraal busstation Wuppertal 25 november 2018.
WSW Video's

sven_engelen
Berichten: 162
Lid geworden op: Di 22 Nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo, Stedje van lol en plezeer!

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor sven_engelen » Di 14 Nov 2017, 23:50

En wellicht een buslijn tussen Roermond en Mönchengladbach...

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6367
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor regenmaker » Wo 15 Nov 2017, 07:53

Dat staat in de visie van de Kreis Viersen. Ze zijn onderzoek aan het doen of de SB83 door kan rijden vanaf Elmpt naar Roermond.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe).

Belangrijke wijzigingen VRR (update 2 september 2018)
Grote wijzigingen en opening centraal busstation Wuppertal 25 november 2018.
WSW Video's

OV-Hobbyist
Berichten: 345
Lid geworden op: Vr 03 Okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor OV-Hobbyist » Wo 15 Nov 2017, 09:40

regenmaker schreef:Het enige nuttige voorstel vind ik de opwaardering van lijn 929 (Venlo - Duisburg). Enige wat daarvoor hoeft te gebeuren is meer ritten op het traject Vluyn - Venlo. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de bezetting op de ritten van en naar Venlo en eventueel potentieel om deze lijn uit te breiden.


De ritten van lijn 929 naar Venlo zijn naar mijn mening zeer mager bezet. Meestal zit er maar een handjevol mensen in. De rit via Gilde ROC zal wellicht drukker zijn, maar daar kan ik geen uitspraak over doen omdat ik die rit nooit gebruikt heb. Op zaterdagen was ik regelmatig de enige passagier die de grens overging.

Naar Venlo is op dit moment niet aantrekkelijk met 3 ritten door de weeks en 2 op de zaterdagen. Als er dagelijks elk uur naar Venlo gereden wordt, met laatste vertrek rond 18:00 vanaf Venlo, wordt de lijn al een stuk aantrekkelijker. Ook op zondagen naar Venlo rijden zal passagiers genereren van Duitsland naar Venlo. In Venlo zijn de winkels elke zondag geopend en daar komt veel volk uit Duitsland op af.

Daarnaast is de reistijd tussen Venlo en Duisburg met 1:45 te lang. Met de trein kan je met 53 minuten in Duisburg zijn, met overstap in Viersen. Lijn 929 kan vooral aantrekkelijk zijn op de relatie Moers / Neukirchen-Vluyn - Venlo. (reistijd Moers Bf-Venlo 1:08 zonder overstap, met de trein 1:22 en 2 keer overstap)
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6367
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor regenmaker » Wo 15 Nov 2017, 09:59

De halte Gilde ROC is een paar jaar geleden komen te vervallen voor lijn 929, dus zou wel geen storm hebben gelopen.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe).

Belangrijke wijzigingen VRR (update 2 september 2018)
Grote wijzigingen en opening centraal busstation Wuppertal 25 november 2018.
WSW Video's

lijntaxi
Berichten: 230
Lid geworden op: Ma 14 Aug 2017, 20:56

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor lijntaxi » Za 03 Mar 2018, 18:57

sven_engelen schreef:De Limburgliners die parallel rijden aan de treinen pakken meteen haltes op die niet meteen bediend worden. Limburgliner 380 bijvoorbeeld verbetert de verbinding tussen Helmond en Venray zonder een overstap nodig te hebben in Deurne. Deze lijn kan ook meteen de missende busverbinding tussen Helmond en Deurne opvangen. Als men nu van Helmond naar Venray wil is men verplicht de trein te nemen. Dat hoeft dan niet meer.


Zover ik me kan herinneren stond in het gemeenschappelijk busboekje van de BBA/Hermes dienstregeling 1994/1995 een verbinding Helmond - Venray, namelijk lijn 27. Verder ging er in die tijd een sneldienst van Venlo naar Nijmegen, namelijk lijn 75. Al deze lijnen zijn opgeheven.
Zover ik weet zijn er zowel in Venray als in Venlo een MBO-opleiding. In Venlo heb je daarnaast ook nog een hogeschool. Die hogeschool stond vroeger bekend als de vervoersacademie. Wellicht dat een aantal forumleden op dit forum zelf op de vervoersacademie gezeten hebben.

De MBO-opleiding waar ik op doel heet nu Gilde opleidingen:
locatie Venray - https://www.gildeopleidingen.nl/locaties/venray/

locaties Venlo - https://www.gildeopleidingen.nl/locaties/venlo/


sven_engelen
Berichten: 162
Lid geworden op: Di 22 Nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo, Stedje van lol en plezeer!

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor sven_engelen » Wo 07 Mar 2018, 13:42

Ik heb dit lijnennet gevonden op flickr vandaag. Op zich lijkt het me geen slecht plan! (weet niet of hij al eerder gepost is)
AfbeeldingMetro Network 2040 > Map of Metropolitan region Rotterdam - The Hague by David van Keulen [#ExploreTheCity], on Flickr

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 4455
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor ArrivaBas » Wo 07 Mar 2018, 13:58

Allereerst rijst bij mij de vraag of je wel de rechten hebt deze afbeelding te delen.

Ten tweede is een metrolijn dwars door het Westland een verre toekomstdroom. Rhoon en Poortugaal hebben dan wel aansluiting op de metro, maar dat is hun geluk.
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1 en Solaris Urbino III en IV, Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3 en NPZ

Gebruikersavatar
Yanaike
Berichten: 1480
Lid geworden op: Ma 02 Dec 2013, 22:14

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor Yanaike » Wo 07 Mar 2018, 14:22

Topictitel schreef:Maak je eigen lijnennet


:roll:

Gebruikersavatar
luka23
Berichten: 186
Lid geworden op: Do 14 Dec 2017, 15:06
Locatie: Cpc

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor luka23 » Wo 07 Mar 2018, 14:40

2 lijnen door het Westland is zwaar overkill, laat daar een RSR tram rijden. Het nut van lijn G zie ik echt niet. Ik zou eerder lijn E richting Ridderkerk doen, lijn A "omkeren", laten beginnen bij Alexander, richting Binnenhof, door het Lage Land naar Kralingse Zoom, HES, De Esch, Stadion, Zuidplein, door naar Marconiplein via de Stadshavens. Lijn E zou ik door laten gaan richting Den Haag en lijn D afsplitsen naar Zoetermeer, wellicht C verlengen richting Krimpen naar het Oosten en Brielle (of iets anders in die regio) naar het westen. Als iemand mij een tool kan toesturen waarmee je zelf een lijn kan maken, dan teken ik deze wel *O*
PSA: Links gaan, rechts staan

Gebruikersavatar
Yanaike
Berichten: 1480
Lid geworden op: Ma 02 Dec 2013, 22:14

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor Yanaike » Wo 07 Mar 2018, 14:44

https://www.google.nl/maps

Log in met je Google-account, maak een nieuwe kaart en je kunt lijnen tekenen zoveel als je wilt!

Gebruikersavatar
luka23
Berichten: 186
Lid geworden op: Do 14 Dec 2017, 15:06
Locatie: Cpc

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor luka23 » Wo 07 Mar 2018, 16:39

Afbeelding

Niet met alle stations, maar zo zou ik het min of meer doen.
PSA: Links gaan, rechts staan

Gebruikersavatar
Yanaike
Berichten: 1480
Lid geworden op: Ma 02 Dec 2013, 22:14

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor Yanaike » Wo 07 Mar 2018, 17:58

Waarom laat je de D eindigen op Lansingerland-Zoetermeer? Reizigers tussen Zoetermeer en Rotterdam moeten dan als nog overstappen. Dus de reizigers gaan er niet heel erg op vooruit.

Waarom laat je de A eindigen op Marconiplein? Doortrekken naar Schiedam Centrum om zo aansluiting te geven op de trein ligt voor de hand?

Gebruikersavatar
luka23
Berichten: 186
Lid geworden op: Do 14 Dec 2017, 15:06
Locatie: Cpc

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor luka23 » Wo 07 Mar 2018, 19:01

D zou in principe wel verlengd kunnen worden verder Zoetermeer in, heb Lansingerland-Zoetermeer niet specifiek gekozen. Het ging me meer om de verdeling van lijn D en E, niet dat er nog een extra aparte lijn nodig moet zijn.
Wat betreft lijn A, deze kan niet makkelijk worden aangesloten op het huidige metronet met de huidige infrastructuur. Er was ooit een idee om de oude RMO aansluiting t.h.v. te utiliseren en de metro naar Centraal te laten gaan of een aansluiting naar Schiedam, maar deze zijn erg moeilijk in te passen. Is hier terug te lezen.
PSA: Links gaan, rechts staan

TheAgedGamerYt
Berichten: 84
Lid geworden op: Za 27 Jan 2018, 17:48

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor TheAgedGamerYt » Do 08 Mar 2018, 15:33

Link naar de site?

Gebruikersavatar
luka23
Berichten: 186
Lid geworden op: Do 14 Dec 2017, 15:06
Locatie: Cpc

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor luka23 » Do 08 Mar 2018, 16:12

PSA: Links gaan, rechts staan

chemie
Berichten: 671
Lid geworden op: Do 01 Mei 2014, 12:01

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor chemie » Do 08 Mar 2018, 23:30

Dankuzeer Luka! Fancy ding, ga ik zeker eens mee spelen :D

sven_engelen
Berichten: 162
Lid geworden op: Di 22 Nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo, Stedje van lol en plezeer!

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor sven_engelen » Vr 09 Mar 2018, 00:42

Ik heb ermee liggen klooien 10 minuten en ben er gelijk weer mee gekapt. Ik hou het op het mooie inkscape.

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1200
Lid geworden op: Wo 05 Nov 2014, 12:40

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor SLToilet » Vr 09 Mar 2018, 08:08

Ik heb bij dat soort webapplicaties altijd de angst dat ze ooit weer offline gaan en je dan de bestanden niet meer kan bewerken. Daarom doe ik dat ook het liefst met Inkscape (en het is evengoed gratis natuurlijk).
Instructie: als de deurknop groen wordt je een piepje hoort, kun je gaan drukken. Één seconde normaal drukken is echt voldoende. De knop wordt oranje/rood, vervolgens heel eventjes groen. Dan opent de deur voor je. Nog een prettige reis in de FLIRT!


Terug naar “Ideeën OVer OV”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten