Het eerste lijkt me niet per se nodig, maar de aansluitingen in Breda zijn nu zo slecht, dat de reistijden overdreven lang zijn.
Volgens mij kan er ook al veel verbeterd worden door de [serie=Sprinter|2018|Eindhoven - Tilburg Universiteit5200[/serie] in plaats van de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] naar Dordrecht te laten rijden. Hiermee krijgt Dordrecht in elk geval weer een rechstreekse verbinding met Eindhoven (en sneller dan in de huidige situatie) en de verbinding met 's-Hertogenbosch blijft ongeveer even snel, maar met een overstap in Tilburg (Universiteit).
Ik dacht altijd dat eerst de personentreinen werden ingepland en in de overblijvende ruimtes de goederenpaden kwamen. Maar dat is dus niet zo?Klaasje schreef:Is het niet zo dat de dienstregeling heel erg vast zit op de goederenpaden? Dat zijn er zeker vier op Kijfhoek-Eindhoven en vier op Kijfhoek-België. Die zitten weer vast op de brugopening bij Dordrecht en dan hou je maar een paar gaatjes over voor sprinters en IC's.
Ik ben voorstander. :pos:Roeland schreef:Volgens mij los je al heel wat op door de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] niet meer te laten stoppen in Lage Zwaluwe en Dordrecht-zuid. Dan kun je hem in Dordrecht (qua tijdligging) meteen laten doorrijden als sprinter naar Den Haag (dus doorgaande sprinter Den Haag - Breda - Arnhem).
Voordelen hiervan zijn:
- Van Dordt naar Breda, Tilburg e.v. wordt ca. 5 min. sneller
- Van Barendrecht / Zwijndrecht naar Breda / Tilburg wordt weer rechtstreeks en wordt 15 min. sneller
- Van Prinsenbeek naar bijv. Lombardijen wordt weer rechtstreeks en wordt 15 min. sneller
- en operationeel: minder kerende sprinter-bewegingen op Dordt
(misschien moet je dan op Dordt - Den Haag de sprinters in avond/weekend met 15 minuten verschuiven; heb je 's avonds laat meteen betere aansluitingen in Rtd (van Ut naar Lombardijen)
Volgens mij heb je dan de belangrijkste Dordtse bezwaren al een eind tegemoetgekomen. Enige "nadeel" is, dat-ie geen IC heet (en niet rechtstreeks naar Ehv gaat).
Als die trein ook in Breda nog goed zou kunnen aansluiten op de trein naar Eindhoven, zou het helemaal mooi zijn.