ja hoor baas :) Hij maakt het er gewoon zelf naar :)Wubbo schreef:Verzoek om, ook in dit topic, inhoudelijk te reageren en niet op de man. Als het topic je niet aanstaat, reageer dan niet.
Plannen van Bakpapier
Re: Plannen van Bakpapier
Re: Plannen van Bakpapier
Daarbij komt de nodige overstaptijd nog in Leiden zelf waardoor zelf naar Leiden Centraal fietsen sneller is dan naar de trein en vervolgens in Leiden minutenlang wachten..Bee schreef:Vanaf een eventueel station Warmond zullen mensen uit Oegstgeest niet de trein naar Leiden nemen. De bus en fiets naar Leiden Centraal is sneller en daar zijn er betere verbindingen richting het zuiden. Daarmee wordt de winst van het station erg klein.
Komt wel goed schatje.
Re: Plannen van Bakpapier
Vanaf station Leiden Lammenschans nemen mensen ook meestal niet de trein naar Centraal, dat station bestaat vooral ook om naar alphen/gouda/utrecht te reizen zonder dat je eerst helemaal naar centraal moet. Dat geldt voor alle voorstadstations, en dus ook voor mijn plan van een station in Warmond ;)Bee schreef:Vanaf een eventueel station Warmond zullen mensen uit Oegstgeest niet de trein naar Leiden nemen. De bus en fiets naar Leiden Centraal is sneller en daar zijn er betere verbindingen richting het zuiden. Daarmee wordt de winst van het station erg klein.
Re: Plannen van Bakpapier
Alleen heeft Lammenschans een voordeel dat het veel scholieren aantrekt en de bus naar Voorschoten er langskomt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Plannen van Bakpapier
En Voorschoten is zes keer groter dan Warmond, én het logische eindpunt van de stadslijnen 1, 2 en 3.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: De facto sneltreinen en sneltreinstations
Omdat NS in hun oorspronkelijke PHS-plannen Duivendrecht niet als IC-stop ingetekend had, terwijl alle andere IC-stations wel aangegeven werden. (zie pagina's 7 en 8 van het gelinkte document)Bee schreef:Bakpapier, waarom denk je toch elke keer dat de IC-stop op Duivendrecht verdwijnt?
Re: Plannen van Bakpapier
Heel grappig om die naiviteit van Bee terug te lezen want Duivendrecht als IC stop gaat nu dus toch verdwijnen zoals ik al had voorzegd ;)
Re: Plannen van Bakpapier
Zo gek vind ik Duivendrecht als IC station nog niet. Duivendrecht is voor treinen over de zuidas het beste station om Amsterdam Zuidoost aan te doen en het geeft een goede overstap op de metro. Maar als ik zou moeten kiezen tussen Amsterdam Zuid en Duivendrecht lijkt mij Zuid na voltooiing van de Noord-Zuidlijn toch een strategische locatie.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Plannen van Bakpapier
Het zijn de oorspronkelijke PHS plannen, die alweer uit 2008 dateren. Ik kan me niet voorstellen dat er al iets besloten is over wat er met Duivendrecht gebeurenBakpapier schreef:Heel grappig om die naiviteit van Bee terug te lezen want Duivendrecht als IC stop gaat nu dus toch verdwijnen zoals ik al had voorzegd ;)
Re: Plannen van Bakpapier
Voor één trein, niet voor alle treinen.Bakpapier schreef:Heel grappig om die naiviteit van Bee terug te lezen want Duivendrecht als IC stop gaat nu dus toch verdwijnen zoals ik al had voorzegd ;)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Plannen van Bakpapier
Hij leest toch alleen maar wat ie wil lezen ;)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten