Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: vr 06 okt 2017, 12:50
Ik volg niet helemaal wat je nu probeert te zeggen?
Mij lijkt het dan veel logischer om lijn 305 te splitsen ten noorden van Uden. Je krijgt dan:Yanaike schreef:Volgens mij moeten de meeste reizigers in Oost-Brabant naar Eindhoven, Den Bosch of Nijmegen. Helmond en Oss hebben veel meer een lokale functie. Ik ben daarom geen voorstander van lijn 305 (of 25/26) tussen Oss en Helmond te laten rijden. Heel simpel gezegd: reizigers uit Oss, Nistelrode en Heesch hebben veel meer aan een snelle verbinding met Eindhoven dan een snelle verbinding met Helmond.
Krijg je dan niet een overbediening buiten de spits? Nu rijdt de snellijn Eindhoven-Uden buiten de spits immers ook maar 4x p/u.Yanaike schreef:Ik snap al dat geshuffle met lijnen niet. Waarom wil je lijn 25/26 door trekken naar Oss? Wat is daar het nut van? Zoals ik al aangaf in een eerdere post:
Mij lijkt het dan veel logischer om lijn 305 te splitsen ten noorden van Uden. Je krijgt dan:Yanaike schreef:Volgens mij moeten de meeste reizigers in Oost-Brabant naar Eindhoven, Den Bosch of Nijmegen. Helmond en Oss hebben veel meer een lokale functie. Ik ben daarom geen voorstander van lijn 305 (of 25/26) tussen Oss en Helmond te laten rijden. Heel simpel gezegd: reizigers uit Oss, Nistelrode en Heesch hebben veel meer aan een snelle verbinding met Eindhoven dan een snelle verbinding met Helmond.
- Lijn 304 Eindhoven - Veghel - Uden - Grave - Nijmegen, 2x/uur
- Lijn 305 Eindhoven - Veghel - Uden - Oss, 2x/uur
Samen rijden de lijnen dan 4x/uur tussen Eindhoven en Uden. Indien nodig kun je dan lijn 304 in de spits nog verder versterken tussen Nijmegen en Uden.
Kan je deze stelling ook onderbouwen met argumenten? Of ben je maar wat aan het roepen?Western Soldier schreef:En Oss-Uden is gewoon te kort voor een serieuze streekbus.
Ik dacht dat ik het in een eerdere post al aangegeven had, maar in elk geval zijn er naar mijn mening te weinig belangrijke haltes. De sneldienst heeft uit mijn hoofd 6 haltes die hij op die route aandoet.BrengMe schreef:Kan je deze stelling ook onderbouwen met argumenten? Of ben je maar wat aan het roepen?Western Soldier schreef:En Oss-Uden is gewoon te kort voor een serieuze streekbus.
Ze rijden frequenter en hebben bovendien een aantal belangrijkere plekken. Lijn 305 rijdt weliswaar in een minder bevolkt gebied, maar hij doet op het stuk Uden-Oss ook geen belangrijke plekken aan. In de huidige route naar Eindhoven heeft het in elk geval een aantal belangrijke plekken meer. Er wonen minder mensen, dus er zullen minder mensen met de bus gaan. De frequentie hoeft dus niet gelijk te zijn. Dat betekent niet dat je niet wat meer plekken kan aandoen waardoor mensen minder hoeven over te stappen.Yanaike schreef:Wat probeer je precies te illustreren?
Lijn 300, 331 en 352 rijden allemaal een stuk frequenter. Bovendien zijn de routes een stuk langer en rijden de lijnen door een veel dichtbevolkter gebied. Het lijkt mij dan ook logisch dat die lijnen meer belangrijke haltes aan doen?
Noorderbaan kan dan wel een normale bushalte zijn, maar Heesch Stationsplein is een overstaphalte richting Grave en Den Bosch, dus deze heeft nog een redelijke functieWestern Soldier schreef:Stationsplein in Heesch en Noorderbaan zijn gewone bushaltes met geen buitengewone functie ten opzichte van andere haltes.