Metro en Tram in Limburg
Re: Metro en Tram in Limburg
Het is allemaal een beetje hybride, ook de Movia kan met een bovenleiding werken en de Flexity Swift is ondertussen ook al als vierdelig voertuig geleverd aan Frankfurt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Metro en Tram in Limburg
Bovenleiding? Dat argument heb ik vaker gehoord maar het wel of niet hebben van bovenleiding bepaalt niet per se of iets wel of geen metro is.
Frankfurt heeft eigenlijk ook geen échte metro, het is net als in Rotterdam een combinatie van ondergrondse trajecten met bovengrondse sneltramlijnen. Niet zo gek dus dat daar soortgelijk 'sneltram'-materieel rijdt.
Frankfurt heeft eigenlijk ook geen échte metro, het is net als in Rotterdam een combinatie van ondergrondse trajecten met bovengrondse sneltramlijnen. Niet zo gek dus dat daar soortgelijk 'sneltram'-materieel rijdt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Metro en Tram in Limburg
De manier van stroom afnemen zegt weinig over het soort voertuig. Zat systemen in de wereld die met zwaar metromaterieel rijden onder bovenleiding. Zie de Alstom Metropolis voor Sydney bijvoorbeeld. En een (snel)tram kan je op zijn buurt via derde rail van stroom voorzien.Suus schreef:Het is allemaal een beetje hybride, ook de Movia kan met een bovenleiding werken en de Flexity Swift is ondertussen ook al als vierdelig voertuig geleverd aan Frankfurt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten