Pagina 27 van 35

Re: Maak je eigen lijnennet

Geplaatst: za 03 aug 2019, 15:35
door LIJN66
of gebruik deze: http://beno.uk/metromapcreator/
het nadeel is wel dat je het steeds moet opslaan

Re: Maak je eigen lijnennet

Geplaatst: za 03 aug 2019, 15:47
door ArrivaBas
Ik ben zelf geen fan van die tool. Het is behoorlijk ingewikkeld om lijnen naast elkaar te leggen en er is geen mogelijkheid om het font te veranderen. Voor mensen die het liefst gratis willen tekenen raad ik Paint X (voor MacOS) of Paint.net (voor Windows) aan. Met Paint X is het kopiëren van vormen heel makkelijk en bij Paint.net zit een optie om lagen toe te voegen. Zelf heb ik Paint.net alleen nog gebruikt voor mijn repaints in OMSI.

Re: Maak je eigen lijnennet

Geplaatst: zo 04 aug 2019, 11:48
door Jef400
Ik ben als buitengewoon matige tekenaar weer fan van Inkscape. Lagen, tools en heel veel mogelijke diepgang.

Re: Maak je eigen lijnennet

Geplaatst: zo 18 aug 2019, 20:36
door julsteren
Al een tijdje mee druk geweest.. Fictieve spoorkaart van Nederland, gewoon een simpel kladje in MS Paint, alle sprinters in ZH hebben een R-nummer (R-net), in Flevo en NH een S-nummer (S-bahn Amsterdam), en in limbabwe de RE en RS, Zp-Odz is de S-bahn Hengelo. Ook heb ik wat gehusseld in de lijnvoering van de IC's, en dat achterlijke ETMET afgeschaft, zet maar langere treinen in dan.

Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie er van vinden (A) maar wees niet te hard, het zijn maar wat fantasiespinsels en her en der zal het wel helemaal niet reëel zijn.

Re: Maak je eigen lijnennet

Geplaatst: zo 18 aug 2019, 21:24
door MetroRET
IC 12500 en 12700 bestaan al een tijdje niet meer en zijn de [serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] en [serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie].

Waar is de kwartierdienst tussen Amsterdam-Haarlem, Amsterdam-Uitgeest, Rotterdam-Goverwelle, Den Haag-Goverwelle, Arnhem-Nijmegen, Breukelen-Veenendaal, Den Haag-Leiden, Leiden-Alphen, Den Haag-Dordrecht & Tilburg-'s-Hertogenbosch (IC+SP) qua sprinters ?

En waar is de kwartierdienst tussen Amsterdam-Den Haag, Den Haag-Utrecht, Schagen-Amsterdam, Schiphol-Utrecht qua Intercity's ?
Tevens is Den Haag - Nijmegen onmogelijk gemaakt in het nieuwe Utrecht Centraal.

Re: Maak je eigen lijnennet

Geplaatst: zo 18 aug 2019, 21:35
door Daniel
Den Haag - Nijmegen kan nog prima in het nieuwe Utrecht Centraal... als je vanaf spoor 11/12 richting het oosten verder rijdt kom je immers uit op dezelfde sporen als die de Sprinters vanaf spoor 14/15 richting Bunnik nemen :wink:

Wat mij zogauw opviel was dat de kwartiersverdichting tussen Dordrecht en Gorinchem in deze kaart verdwenen is.

Re: Maak je eigen lijnennet

Geplaatst: zo 18 aug 2019, 21:37
door julsteren
Ik geloof heilig in een concept van lagere frequenties en treinen met meer capaciteit :mrgreen: misschien is mijn denkwijze wat aan de Duitse kant..

Re: Maak je eigen lijnennet

Geplaatst: zo 18 aug 2019, 21:39
door JothamvW
Maar even wat eerste dingen op trajecten waar ik vaak reis:

En de [serie=Intercity|2019|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] is niet alleen te weinig voor Tilburg - Den Bosch, maar je geeft die lijn ook nog extra reizigers door te stoppen te Elst, Wijchen, Tilburg Universiteit en Gilze-Rijen, en maak je het vertragingsgevoeliger door na Roosendaal door te rijden naar Vlissingen via alle tussengelegen stations.

Je hebt de [serie=Sprinter|2019|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] doorgekoppeld van/naar Zutphen; dat past momenteel niet op Arnhem Centraal.
De [serie=Sprinter|2019|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] heb je richting Haarlem doorgetrokken; dat is op Amsterdam Centraal dan weer niet inpasbaar.
En hoewel Den Haag - Nijmegen inderdaad kan mis je daardoor rechtstreekse IC's Utrecht Centraal - Schiphol.

Re: Maak je eigen lijnennet

Geplaatst: zo 18 aug 2019, 21:42
door Yanaike
julsteren schreef:Al een tijdje mee druk geweest.. Fictieve spoorkaart van Nederland, gewoon een simpel kladje in MS Paint, alle sprinters in ZH hebben een R-nummer (R-net), in Flevo en NH een S-nummer (S-bahn Amsterdam), en in limbabwe de RE en RS, Zp-Odz is de S-bahn Hengelo. Ook heb ik wat gehusseld in de lijnvoering van de IC's, en dat achterlijke ETMET afgeschaft, zet maar langere treinen in dan.

https://ibb.co/GsFVmS7

Ben benieuwd wat jullie er van vinden (A) maar wees niet te hard, het zijn maar wat fantasiespinsels en her en der zal het wel helemaal niet reëel zijn.
Je gaat vooral terug in frequenties zo te zien. Wat is precies het voordeel van je plan t.o.v. het spoorlijnennet zoals dat vandaag de dag rond rijdt?

Re: Maak je eigen lijnennet

Geplaatst: zo 18 aug 2019, 22:23
door julsteren
JothamvW schreef:Maar even wat eerste dingen op trajecten waar ik vaak reis:

En de [serie=Intercity|2019|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] is niet alleen te weinig voor Tilburg - Den Bosch, maar je geeft die lijn ook nog extra reizigers door te stoppen te Elst, Wijchen, Tilburg Universiteit en Gilze-Rijen, en maak je het vertragingsgevoeliger door na Roosendaal door te rijden naar Vlissingen via alle tussengelegen stations.

Je hebt de [serie=Sprinter|2019|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] doorgekoppeld van/naar Zutphen; dat past momenteel niet op Arnhem Centraal.
De [serie=Sprinter|2019|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] heb je richting Haarlem doorgetrokken; dat is op Amsterdam Centraal dan weer niet inpasbaar.
En hoewel Den Haag - Nijmegen inderdaad kan mis je daardoor rechtstreekse IC's Utrecht Centraal - Schiphol.
Je beschrijft nu precies de situatie voor de dienstregeling van 2007 :wink: is precies waar ik naar neig.

Re: Maak je eigen lijnennet

Geplaatst: zo 18 aug 2019, 22:32
door PHS
-

Re: Maak je eigen lijnennet

Geplaatst: zo 18 aug 2019, 22:58
door julsteren
Volgens mij heb ik van te voren aangegeven er niet te serieus op in te gaan?
Het zijn wat 'leuke' hersenspinsels, de [serie=Intercity|2019|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] die zoals vroeger stopt op Gz, Tbw enzovoorts... De jaren '90 waarin het achterste treinstel van de IC Gvc-Es er in Dv af ging om als stopper door te rijden, een ECHTE intercity in Zeeland, love it *O*
De lijnvoering in Flevoland is als een echte S-bahn hoort te zijn, moeilijk frequent en bundels.

De frequenties zijn dan weer wel wat aan de lage kant, maar volgens mij kan Stavoren prima met 1x2u een trein.

Re: Maak je eigen lijnennet

Geplaatst: zo 18 aug 2019, 23:06
door MetroRET
Maar de vraag is of we terug moeten naar de situatie als in de jaren 90... soms is iets uit het verleden niet altijd beter dan in het heden. :wink:

Re: Maak je eigen lijnennet

Geplaatst: zo 18 aug 2019, 23:08
door julsteren
Hoeft ook helemaal niet, past niet bij onze huidige vervoersvraag. Maar het was wel een stuk mooier toen :wink:

Re: Maak je eigen lijnennet

Geplaatst: ma 19 aug 2019, 00:46
door umbusko
Wel +1 voor het aan de juiste kant van ieder station vertrekken van alle lijntjes. :Y

Re: Maak je eigen lijnennet

Geplaatst: di 20 aug 2019, 18:34
door julsteren
Omg! Sorry Olst! -o- was het even vergeten, ik gun Olst geen lijden onder de bediening met enkel lijn 161 en dat buurtjoekel.

Re: Maak je eigen lijnennet

Geplaatst: di 20 aug 2019, 20:22
door JordiBrabant
Compensatie voor Zwolle Zuid?
Maar waar is Heerenveen IJsstadion?

Re: Maak je eigen lijnennet

Geplaatst: di 20 aug 2019, 20:23
door MetroRET
En de stoppende Intercity over die Lelylijn.
En de [serie=Sprinter|2019|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] naar Lelystad en 1x/uur een (echte) IC ten noorden van Zwolle. :?

Re: Maak je eigen lijnennet

Geplaatst: wo 21 aug 2019, 07:57
door Suus
isaacp schreef:spoorkaart 2050
Ik had verwacht dat Nederland in 2050 door de stijging van de zeespiegel kleiner zou zijn, niet groter :shock:

Re: Maak je eigen lijnennet

Geplaatst: wo 21 aug 2019, 09:55
door Zugführer
Een aantal berichten die nogal op de man speelden verwijderd

Re: Maak je eigen lijnennet

Geplaatst: wo 21 aug 2019, 10:07
door julsteren
:pos: :pos: :pos:

Re: Maak je eigen lijnennet

Geplaatst: vr 23 aug 2019, 20:44
door Zugführer
Nog maar een aantal berichten verwijderd. Wat in dit topic gepost wordt hoeft echt niet allemaal tot in de puntjes te kloppen, maar als je ideeën op het forum wil delen is enige onderbouwing welkom. Een (fantasie)lijnnennet delen is prima, maar probeer er in ieder geval wat van te maken. Rücksichtlos lijntjes trekken met Paint kan iedereen en daar zit niemand op te wachten.

Re: Maak je eigen lijnennet

Geplaatst: wo 27 nov 2019, 09:44
door Vrokky
Welke tool gebruiken jullie?

Re: Maak je eigen lijnennet

Geplaatst: ma 10 feb 2020, 11:56
door Trainboy199
Laat ik eens de stilte doorbreken.

Heb zelf een fictieve versie van het DAV-gebied gemaakt van hoe ik graag het OV in dit gebied zo zien.
Hiermee doe ik wel misschien dingen die in het echt niet zouden kunnen en/of wenselijk zijn. Maar goed.
https://drive.google.com/open?id=1aTLZm ... sp=sharing

Wat heb ik veranderd?
Stadsdienst Dordrecht

Lijn 1:
Ja deze lijn komt weer terug, wel met een aantal aanpassingen.
Deze lijn rijd in Stadspolders in 2 richtingen en keert bij Station Stadspolders.
Hij rijd in Dubbeldam over de Rechte Zandweg en langs het Damplein.
Hij rijd in Sterrenburg een iets groter rondje via de Kometenlaan en Octant
En keert bij de halte Winkelcentrum Wielwijk. (Nieuwe naam voor halte Admiraalsplein)
Lijn 2:
Deze rijd weer de oude route via de Noordhoevelaan en de Crayensteinstraat om Dubbeldam weer een snellere verbinding te geven met het station.
En is gekoppeld aan lijn 22 naar Zwijndrecht Walburg
Lijn 3:
Deze lijn rijd door naar Station Stadspolders en rijd in Oudelandshoek in 2 richtingen.
Niet meer gekoppeld aan lijn 5
Lijn 4:
Deze lijn rijd door naar de Laan van Europa. De halte Van der Steenhovenplein word verplaatst dat deze meer in de route ligt (op de Laan van London) en er komt een nieuwe halte halverwege de Laan van London t.b.v. het Sportpark.
En hij rijd op de Staart weer in 2 richtingen.
In de spits gekoppeld aan lijn 8 op de Laan van Europa.
Lijn 5:
Deze lijn rijd door naar Station Stadspolders en rijd in 2 richtingen in Stadspolders.
Blijft wel gekoppeld aan lijn 7 niet meer aan lijn 3.
Lijn 7:
Route ongeweizigd.
Wordt gekoppeld aan lijn 5 en lijn 27 naar H.I.Ambacht Cascade via Zwijndrecht Nederhoven.
Lijn 8:
Route ongeweizigd.
Wordt in de spits gekoppeld aan lijn 4 op de Laan van Europa.
Lijn 9:
Gaat rijden via de Halte Wilhelminaboom en Drechtwerk.
Lijn 10:
Gaat weer rijden zoals deze reed tussen 2013 en 2015.
Lijn 11:
Nieuwe lijn door de Vogelbuurt. Gekoppeld aan lijn 10
Lijn 12:
Nieuwe lijn door de binnenstad, kan gezien worden als de toeristenlijn.
Dordrecht krijgt ook 3 buurtbuslijnen:
713: Zkh Dordtwijk-Nieuw Krispijn-Centrum-CS (gekoppeld aan lijn 702)
714: Zkh Dordtwijk-Dubbeldam-De Hoven-Stadspolders (gekoppeld aan lijn 701)
715: Zkh Dordtwijk-Sterrenburg-Wilgenwende

Drechtstedenlijnen
Lijn 21:
Oude lijn 21.
Rijd niet meer naar Ridderkerk. Maar rijd tot Zwijndrecht Walburg. Met een rondje langs de Van Hogendorplaan.
Lijn 22:
Nieuwe lijn. Rijd vanaf Dordt CS via Centrum naar Zwijndrecht Station, Ziekenhuis en Walburg.
Gekoppeld aan lijn 2
Lijn 23:
Nieuwe lijn. Rijd vanaf Zwijndrecht Station naar Develsingel, Ziekenhuis, H.I.Ambacht Volgerlanden, De Sandeling en Cascade.
Lijn 24/25:
Oude lijnen 14/15.
Rijden weer zoals in de periode tussen 2007 en 2009.
Lijn 26
Oude lijn 16
Rijd in Papendrecht via halte Centrum.
Lijn 27
Nieuwe lijn. Rijd vanaf Dordt CS via Centrum, Zwijndrecht Station, Nederhoven, Ziekenhuis naar H.I.Ambacht Volgerlanden en Cascade
Lijn 28/29
Oude lijnen 18/19
Geen verandering
Lijn 30
Oude lijn 13
Rijd na Sliedrecht Burg. Winklerplein door naar Sliedrecht Station en De Lockhorst en doordeweeks door naar NO Kwadrant.

Stadsdienst Gorinchem
Lijn 1/2
geen verandering
Lijn 3/4
Rijden wel langs de Evenementenhal
Lijn 5:
Rijd vanaf het station door naar de Stalkaarsen.
Lijn 6:
geen verandering

Stadsdienst Sliedrecht:
Ja Sliedrecht krijgt een Stadsdienst. Dit komt omdat het te moeilijk is om alle gedeelten te bedienen met de andere lijnen.
Lijn 1:
Baanhoek-Burg. Winklerplein-Stormrand
Lijn 2:
Burg. Winklerplein-Binnenstad-Nijverwijk

R-NET
R-NET, tja je omkomt er niet aan. Het moest en zal ook hier komen.
Lijn 488:
Is hetzelfde als lijn 488 bij Qbuzz. Stopt alleen op iets minder haltes onderweg
Lijn 489:
Is hetzelfde als de 489 nu maar stopt in Alblasserdam op minder haltes.
Lijn 491:
Hetzelfde, behalve dat deze in Rotterdam via de Reijerwaard rijd.
Lijn 492:
Rijd vanaf Dordrecht Slangenburg via Zkh Dordtwijk en Leerpark naar Dordt CS. Daarna door naar Centrum, Zwijndrecht Station, Ziekenhuis, H.I.Ambacht Reeweg, Cascade, Waterbus Noordeinde, Ridderkerk Oostendam, Sportlaan naar Rotterdam Keizerswaard, Lombardijen en Zuidplein

Qliners
Lijn 387:
geen verandering. Stopt wel te Meerkerk P&R A27
Lijn 388:
Rijd direct via de Provincialeweg N214. Slaat hierbij wel Sliedrecht over.

Streek/Spitslijnen.
Ga even iets minder specifiek worden hier.
Lijn 72:
Hardinxveld-Giessendam Station - Boven-Hardinxveld Dorp-Station
Lijn 73:
Oude lijn 73, rijd via de Spijksedijk in Gorinchem
Lijn 673
Neemt de "Scholierenritten" via het Fortes Lyceum over van lijn 73
Lijn 74
Rijd voortaan altijd weer via Nieuwpoort.
Lijn 174
Spitslijn Sliedrecht-N214-Gelkenes
Neemt de missende verbinding Sliedrecht-N214 over van lijn 388.
Lijn 75:
Het westelijk gedeelte van deze lijn wordt aangepast en rijd niet meer naar Sliedrecht maar via Oud-Alblas naar Papendrecht Busstation en Centrum.
Lijn 76:
Gorinchem Station-Beatrix Zkh - Giessenburg - Hardinxveld-Giessendam - Sliedrecht
Lijn 78:
Leerdam West-Station-Noord-Station-Linge Polikliniek
Lijn 79:
Leerdam Binnenstad-Station-Noord- Nieuw-Schaik
Lijn 80:
Gorinchem Station-Arkelsedijk-Arkel-Meekerk P&R A27
Lijn 81:
Utrecht CS-Vianen-Lexmond-Meerkerk-P&R A27
Lijn 181:
Spits/Schoollijn
Utrecht CS-Vianen-Lexmond Nieuwe Rijksweg-Meerkerk-Arkel-Gorinchem Papland-Gomarus-Haarwijk-Station
Lijn 85:
Rijd niet meer door Leerdam Noord/West. Maar tot Leerdam Station.
Lijn 90:
Rijd tussen Rotterdam en Ridderkerk Oostendam via A15. Voor de rest geen veranderingen.
Lijn 191:
Spitslijn
Geen veranderingen vergeleken met de Arriva lijn 191.
Lijn 92:
Hetzelfde als de Qbuzz lijn 192. Maar rijd ook in de dal 1x per uur.
Lijn 116:
Brede Spitslijn, snellere versie van lijn 26.
Lijn 187:
Spitslijn, pakt missende verbinding Sliedrecht/Papendrecht-Kralingse Zoom op.
Geen veranderingen vergeleken met Arriva lijn 87.

Toeristenlijnen:
Lijn 501/801:
Dordrecht CS-Holl. Biesb.
Stopt onderweg op alle tussengelegen haltes.
801 alleen tijdens de mei en zomervakantie met Historisch materieel.
Lijn 805:
Dordt CS-Kinderdijk
Stopt niet op tussengelegen haltes
Lijn 806:
R'dam Zuidplein-Kinderdijk
Stopt niet op tussengelegen haltes

Buurtbussen "AV":
Lijn 701:
Gorinchem Station-Beatrix Zkh-Stalkaarsen-Da Vinci-Hoogblokland-Meerkerk P&R A27-Dorp-Ameide
Lijn 702:
Sliedrecht Burg. Winklerplein-Station-Wijngaarden-Bleskensgraaf-Molenaarsgraaf-Brandwijk- Groot-Ammers
Lijn 703:
Leerdam Linge Polikliniek-Station-Schoonrewoerd-Hei en Beikoop-Lexmond
Lijn 704:
Leerdam Linge Polikliniek-Station-Kedichem-Arkel
Lijn 705:
Arkel-Hoogblokland-Hoornaar-Schelluinen-Gorinchem Beatrix Zkh-Station
Lijn 771:
Gorinchem Station-Avelingen- Boven-Hardinxveld Dorp-Station
Lijn 772:
Noordeloos Dorp-Meerkerk P&R A27-Nieuwland-Leerbroek-Leerdam Station-Linge Polikliniek

Nachtbussen:
Lijn 881:
Utrecht CS-Vianen-Meerkerk-Arkel-Gorinchem
Lijn 891:
Rotterdam CS-Oostendam-Alblasserdam-Papendrecht-Sliedrecht- Hardinxveld-Giessendam- Boven-Hardinxveld-Gorinchem
Lijn 892:
Rotterdam CS-Zuidplein-Rijsoord-H.I.Ambacht-Zwijndrecht-Dordt CS-Wijken (Wielwijk > Staart)

Re: Maak je eigen lijnennet

Geplaatst: ma 10 feb 2020, 16:13
door Cas
En is er ook nog een reden voor al deze veranderingen, behalve veel meer DRU gebruiken voor langzamere lijnen simpelweg omdat je boos bent op Qbuzz?