Ja en daarom heb ik dit nieuwe topic aangemaakt, zodat de rest niet vervuild wordt met deze onzin!Ronald schreef:Ja, en die discussies lopen ook al even. In vier topics of zo...
Busverbindingen SRE <-> België
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Heb jij ander internet dan of zo?jo171 schreef:http://www.hovnet.nl/pagina/51/gepland-netwerk/
Op het gekleurde lijnenkaartje en in de teksten die geschreven worden gaat HOV toch echt maar tot Valkenswaard!!
Kom op jo171, keer eens terug in de realiteit!!
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Maar lees je nooit de tekst onder aan?????Hans schreef:Heb jij ander internet dan of zo?jo171 schreef:http://www.hovnet.nl/pagina/51/gepland-netwerk/
Op het gekleurde lijnenkaartje en in de teksten die geschreven worden gaat HOV toch echt maar tot Valkenswaard!!
Kom op jo171, keer eens terug in de realiteit!!
Als je onder had gelezen zal je het het begrijpen.
Die lijn kaart is al eerder gemaakt nadat ze hadden besproken over HOV naar grensstreken.
Dus niks ter van met ander internet.
Lees maar gewoon rustig aan onder aan de lijn kaart dan zal je het zien. 2de alinea zie eerst van Helmond en dan van langrenzen.
Hun willen dit aanleggen met Europees subsidie dus.
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Dus met deze ene zin:
En… er wordt ook over de landsgrenzen heen gekeken, waar indien mogelijk aansluiting zal worden gezocht bij het Spartacusplan.
ga jij er vanuit dat er een HOV5 naar Neerpelt komt?
Tuuurlijk!!
En… er wordt ook over de landsgrenzen heen gekeken, waar indien mogelijk aansluiting zal worden gezocht bij het Spartacusplan.
ga jij er vanuit dat er een HOV5 naar Neerpelt komt?
Tuuurlijk!!
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Ja. Waar anders gaat de HOV5 dan, Turnhout?? Nee, MAAR NAAR NEERPELT.Hans schreef:Dus met deze ene zin:
En… er wordt ook over de landsgrenzen heen gekeken, waar indien mogelijk aansluiting zal worden gezocht bij het Spartacusplan.
ga jij er vanuit dat er een HOV5 naar Neerpelt komt?
Tuuurlijk!!
Kijk dan op ED dan zal je dan zien.
Het laatste zin is "met Europees subsidie".
Dus hoop voor dat er een goed verbinding kan komen.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Busverbindingen SRE <-> België
@jo171 op alle bovenstaande berichten
Allemaal leuk en aardig dat jij hier gaat pleiten voor een grensoverschrijdende bus naar Neerpelt. Het lijkt haast wel alsof jij in die plaats woont of dagelijks wel een paar keer met lijn 476 mee reist, maar laten we ophouden met deze discussie. Als het gaat om 20 of 30 mensen op verschillende tijden na 18:00 uur die niet met de buurtbus kunnen gaan zeg ik echt gewoon dat ze beter vanuit Valkenswaard of Dommelen de fiets kunnen pakken naar Neerpelt of echt gewoon de taxi of een rijbewijs halen en auto of scooter kopen. Daarnaast een verzoek om aub gewoon je berichten aan te passen i.p.v. steeds nieuwe reacties te plaatsen als je iets nieuws wilt toevoegen. Je bevuilt heel dit topic met dubbele berichten. En nog iets, je quote mijn vorige bericht dubbel. Dat wat in de tweede quote stond, had makkelijk in de eerste kunnen staan want het voegde niet veel meer toe dan alleen maar een geschreeuw dat er meer reizigers zijn dan 10. Ook is het zo dat ik niet bekend ben in dat gebied en dan hoop ik dat je het mij kwalijk neemt dat ik een verkeerde lijnnummer opnoem. Maar zo kwam het nu niet over.
Als laatste, als er structureel teveel mensen meereizen met lijn 476 had Hermes daar heus wel allang maatregelen mee genomen. Maar als het alleen maar gaat om mensen die naar de Kempervennen willen waardoor de buurtbus vol zit, dan zijn er andere alternatieven. Alternatieven die jij niet nu hoeft te bedenken voor Hermes. Wij zijn hobbyisten en willen gerust wel ergens over discussiëren, maar dit gaat nu te ver. Jij vraagt nu onderhand aan ons dat wij hier een alternatief bedenken en er mee voor gaat pleiten. Voor klachten met dit soort dingen (te volle bussen) moet je bij Hermes zijn en als uit tellingen blijkt dat de buurtbus structureel, elke dag op bepaalde ritten overvol zit, zal Hermes heus wel langere bussen inzetten, of zelfs allang gedaan. Maar volgens mij is dat niet het geval (kun je nog zo hoog en zo laag springen als je wilt), dus is deze hele discussie hier nergens meer voor nodig. Anders was de lijn niet voor niets omgezet tot buurtbus.
Allemaal leuk en aardig dat jij hier gaat pleiten voor een grensoverschrijdende bus naar Neerpelt. Het lijkt haast wel alsof jij in die plaats woont of dagelijks wel een paar keer met lijn 476 mee reist, maar laten we ophouden met deze discussie. Als het gaat om 20 of 30 mensen op verschillende tijden na 18:00 uur die niet met de buurtbus kunnen gaan zeg ik echt gewoon dat ze beter vanuit Valkenswaard of Dommelen de fiets kunnen pakken naar Neerpelt of echt gewoon de taxi of een rijbewijs halen en auto of scooter kopen. Daarnaast een verzoek om aub gewoon je berichten aan te passen i.p.v. steeds nieuwe reacties te plaatsen als je iets nieuws wilt toevoegen. Je bevuilt heel dit topic met dubbele berichten. En nog iets, je quote mijn vorige bericht dubbel. Dat wat in de tweede quote stond, had makkelijk in de eerste kunnen staan want het voegde niet veel meer toe dan alleen maar een geschreeuw dat er meer reizigers zijn dan 10. Ook is het zo dat ik niet bekend ben in dat gebied en dan hoop ik dat je het mij kwalijk neemt dat ik een verkeerde lijnnummer opnoem. Maar zo kwam het nu niet over.
Als laatste, als er structureel teveel mensen meereizen met lijn 476 had Hermes daar heus wel allang maatregelen mee genomen. Maar als het alleen maar gaat om mensen die naar de Kempervennen willen waardoor de buurtbus vol zit, dan zijn er andere alternatieven. Alternatieven die jij niet nu hoeft te bedenken voor Hermes. Wij zijn hobbyisten en willen gerust wel ergens over discussiëren, maar dit gaat nu te ver. Jij vraagt nu onderhand aan ons dat wij hier een alternatief bedenken en er mee voor gaat pleiten. Voor klachten met dit soort dingen (te volle bussen) moet je bij Hermes zijn en als uit tellingen blijkt dat de buurtbus structureel, elke dag op bepaalde ritten overvol zit, zal Hermes heus wel langere bussen inzetten, of zelfs allang gedaan. Maar volgens mij is dat niet het geval (kun je nog zo hoog en zo laag springen als je wilt), dus is deze hele discussie hier nergens meer voor nodig. Anders was de lijn niet voor niets omgezet tot buurtbus.
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Europese subsidie houdt niet meteen in dat het een internationale verbinding is en de Belgen hebben alle internationale verbindingen in het noorden van Limburg uit het Spartacusplan geschrapt in verband met de kosten en de praktische haalbaarheid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Nou als de Belgen zelfs geen brood zien in een verbinding, dan zal het echt niets voorstellen.
🍉
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Mee eens, dus een vraag aan een moderator om een slot te plaatsen op dit topic.
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Nee deze topic moet nog blijven.Michael 1988 schreef:Mee eens, dus een vraag aan een moderator om een slot te plaatsen op dit topic.
Ik heb het gevoel dat er een goed nieuws gaat komen eind 2014 over een busverbinding.
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Maar ik het gevoel dat ze HOV5 toch gaan doortrekken naar Neerpelt.
mijn menining
mijn menining
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Hainje schreef:Ik heb zo het gevoel dat dit wel mee zal vallen.
Wat meevallen.
Ik vraag me af als SRE ofzo moet bezuinigen?
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Ik heb het gevoel dat jij niet luistert naar ons. Ik zeg het nu voor de derde keer. Pas aub je vorige bericht aan als je iets meer wilt zeggen i.p.v. dat je een nieuw bericht plaatst. Dubbele berichten hebben niet veel nut en bevuilen alleen maar topics.
Daarnaast heb ik het gevoel dat deze discussie nergens naar toe leidt en dat de topic (als dat mogelijk is) beter op slot kan.
Daarnaast heb ik het gevoel dat deze discussie nergens naar toe leidt en dat de topic (als dat mogelijk is) beter op slot kan.
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Michael 1988 schreef:Ik heb het gevoel dat jij niet luistert naar ons. Ik zeg het nu voor de derde keer. Pas aub je vorige bericht aan als je iets meer wilt zeggen i.p.v. dat je een nieuw bericht plaatst. Dubbele berichten hebben niet veel nut en bevuilen alleen maar topics.
Daarnaast heb ik het gevoel dat deze discussie nergens naar toe leidt en dat de topic (als dat mogelijk is) beter op slot kan.
Laat deze topic gewoon.
Als deze topic blijft jeukt je huid toch niet.
En ik snap je wat nu aan het zeggen bent dubbrle berichten.
Laat deze topic gewoon en dan is er geen problemen. Dan is er Peace ja.
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Inderdaad, het SRE moet bezuinigen. En waarom zou het SRE investeren in een verbinding waar zelfs De Lijn nog geen brood in ziet? Het begint ondertussen tamelijk vermoeiend te worden dat jij de enige bent die hier op terug blijft komen. We steken onze energie liever in/discussiëren liever over onderwerpen die realistisch zijn of waarvan serieuze plannen zijn, in plaats van te blijven 'in rondjes' te blijven praten. Je bent van harte welkom om hier mee te discussieren, maar baseer je in discussies als deze alsjeblieft op feiten en niet op enkele weergaven en gevoelens.jo171 schreef:Wat meevallen.
Ik vraag me af als SRE ofzo moet bezuinigen?
Als je wilt dat er iets veranderd, richt je dan op het SRE, schrijf hen een brief. Wij kunnen zo 1-2-3 niets veranderen, dus hier blijven zeggen dat je de HOV5 naar Neerpelt verlengd wilt hebben, haalt geen reet uit! Dat is dus zonde van onze, maar ook van jouw energie.
Deze topic? Peace? Ben je niet gewoon een troll ofzo?jo171 schreef: Laat deze topic gewoon.
Als deze topic blijft jeukt je huid toch niet.
En ik snap je wat nu aan het zeggen bent dubbrle berichten.
Laat deze topic gewoon en dan is er geen problemen. Dan is er Peace ja.
🍉
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Het SRE moet zeker bezuinigingen,dus geld voor een extra lijn is er niet.jo171 schreef:Hainje schreef:Ik heb zo het gevoel dat dit wel mee zal vallen.
Wat meevallen.
Ik vraag me af als SRE ofzo moet bezuinigen?
Wat mij betreft blijft dit topic ook,al is het maar om vervuiling van de andere SRE topic's te voorkomen.jo171 schreef:Nee deze topic moet nog blijven.Michael 1988 schreef:Mee eens, dus een vraag aan een moderator om een slot te plaatsen op dit topic.
Ik heb het gevoel dat er een goed nieuws gaat komen eind 2014 over een busverbinding.
Waar is jouw gevoel op gebaseerd ? (uitspraken van de lokale politiek,stukje uit de grenskoerier enz ) .
Kun je me vertellen welke ritten met groot materieel gereden worden of ritten die reizigers achter moeten laten ?
(dus niet bijv. iedere dag wel 5, maar rit 1 altijd 3 achterblijvers en rit 10 2 achterblijvers)
Ik zag trouwens laatst een foto van een man lion's city in Valkenswaard van je,helaas heb je hem verwijdert :( maar werd die ingezet op de buurtbus ?
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Hainje schreef:jo171 schreef:
Als je wilt dat er iets veranderd, richt je dan op het SRE, schrijf hen een brief. Wij kunnen zo 1-2-3 niets veranderen, dus hier blijven zeggen dat je de HOV5 naar Neerpelt verlengd wilt hebben, haalt geen reet uit! Dat is dus zonde van onze, maar ook van jouw energie.
Deze topic? Peace? Ben je niet gewoon een troll ofzo?jo171 schreef: Laat deze topic gewoon.
Als deze topic blijft jeukt je huid toch niet.
En ik snap je wat nu aan het zeggen bent dubbrle berichten.
Laat deze topic gewoon en dan is er geen problemen. Dan is er Peace ja.
Ik ga je iets zeggen he.
1 noem mij geen troll meer.
2 Op de sparyacusplan staat dat er een snel buslijn van Neerpelt naar Eindhoven. MAAR DE BELGISCH NEDERLANDS GEMEENTEN VAN VALKENSWAARD HEEZE LEENDE HAMONT ACHEL EN NEERPELT HADDEN MET ELKAAR AFGESPROKEN OVER DE AANPAK VOOR BETER OPENBAAR VERVOER EN DAT BEDOELEN ZE MET SRE EN BELGIË.
EN DAT HOV5 WEL EEN GOED OPTIE IS VOOR NEERPEL/HAMONT-ACHEL. DAT GA IK NOGMAALS ZEGGEN VOOR MENSEN DIE HET NIET KUNNEN BEGRIJPEN.
3 IK ZAL SRE DADELIJK EEN BERICHT STUREN WANT EEN FATSOENLIJK VERBINDING MOET ER ZIJN. EN IEDEREEN HEEFT RECHT OP EEN MENING JA.
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Ik ga er verder niets over vertellen, omdat er niets meer te vertellen valt. Als er ergens wat geld los te peuteren is van subsidies voor ov projecten dan zal SRE daarop inspringen. Gewoon het normale budget gebruiken gaat niet, omdat er anders elders lijnen sneuvelen, ook België heeft geen geld.
Als tweede: laten we elkaar wel netjes behandelen.
Als tweede: laten we elkaar wel netjes behandelen.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Deze regel kan ik alleen maar onderschrijven. Laat elkaar a.u.b. in elkaars waarde.huibf schreef:Als tweede: laten we elkaar wel netjes behandelen.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Maar ik ga nu niks zeggen.
Ik ga nu een idee sturen naar SRE reizigersformulier.
En ik ga zeggen over de HOV5 optie.
Of een verbinding.
Ik ga nu een idee sturen naar SRE reizigersformulier.
En ik ga zeggen over de HOV5 optie.
Of een verbinding.
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Ik ben benieuwd naar de reactie die je van het SRE gaat krijgen.
Wil je die hier posten?
Dan kunnen we aan de hand daar van verder discussiëren over mogelijke opties.
Laten we dit topic gewoon open houden. Het is niet voor niets aangemaakt. Voorkomt vervuiling van andere topics. Sluiten we deze, dan komt dit geneuzel weer terug in Dienstregeling 2014.
Wil je die hier posten?
Dan kunnen we aan de hand daar van verder discussiëren over mogelijke opties.
Laten we dit topic gewoon open houden. Het is niet voor niets aangemaakt. Voorkomt vervuiling van andere topics. Sluiten we deze, dan komt dit geneuzel weer terug in Dienstregeling 2014.
Re: Busverbindingen SRE <-> België
zoals meerdere aangegeven hebben:
- Buslijn naar België komt voorlopig niet. in verband met bezuinigingen en geringe interesses.
- Als er een verbinding naar belgië komt, dan zal het waarschijnlijk Ijzeren rijn worden omdat dit meer potentie heeft.
kort maar krachtig, ik zou ook zoveel willen (mijn wens is: Maarheeze NS - Helmond NS (via someren-heide of Someren-Eind, dan Someren en Asten.) maar dit zal hem ook niet worden ben ik bang voor.(ook door bezuiningingen)
dus alle overschrijdende buslijnen vanuit België en Nederland in SRE regio zal het nog niet snel komen. Helaas, je kunt wel blijven discussiëren. Maar dat levert toch voor korte termijn niets op.
- Buslijn naar België komt voorlopig niet. in verband met bezuinigingen en geringe interesses.
- Als er een verbinding naar belgië komt, dan zal het waarschijnlijk Ijzeren rijn worden omdat dit meer potentie heeft.
kort maar krachtig, ik zou ook zoveel willen (mijn wens is: Maarheeze NS - Helmond NS (via someren-heide of Someren-Eind, dan Someren en Asten.) maar dit zal hem ook niet worden ben ik bang voor.(ook door bezuiningingen)
dus alle overschrijdende buslijnen vanuit België en Nederland in SRE regio zal het nog niet snel komen. Helaas, je kunt wel blijven discussiëren. Maar dat levert toch voor korte termijn niets op.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Busverbindingen SRE <-> België
Ik zou me hier graag bij willen aansluiten. Ik ben zeer benieuwd of je reactie gaat krijgen en wat deze gaat zijn. Als we tot dan dit onderwerp kunnen laten rusten, dan kan dit topic overblijven voor mogelijke andere opties.Hans schreef:Ik ben benieuwd naar de reactie die je van het SRE gaat krijgen.
Wil je die hier posten?
Dan kunnen we aan de hand daar van verder discussiëren over mogelijke opties.
Laten we dit topic gewoon open houden. Het is niet voor niets aangemaakt. Voorkomt vervuiling van andere topics. Sluiten we deze, dan komt dit geneuzel weer terug in Dienstregeling 2014.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Busverbindingen SRE <-> België
@jo171 je moet ook begrijpen dat er nog bezuinigd moet worden.
Wij willen ook wel een verbinding met België maar dat gaat niet gemakkelijk omdat SRE moet bezuinigen.
Jou ideeën zijn beter voor later als SRE geld heeft voor een verbinding met België.
Wij willen ook wel een verbinding met België maar dat gaat niet gemakkelijk omdat SRE moet bezuinigen.
Jou ideeën zijn beter voor later als SRE geld heeft voor een verbinding met België.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten