Busverbindingen SRE <-> België

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
hubert
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 31 okt 2014, 12:09

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door hubert »

Als de aansluiting voor lijn 150 met de trein zo belangrijk is kan lijn 480 iets later vertrekken van Reusel. I.p.v. 59 over naar 02 over op werkdagen in de avond van 20:02 tot 22:02.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Zugführer »

De aansluiting met de trein lijkt me belangrijker dan de aansluiting in Reusel (want veel meer reizigers), maar de huidige aansluiting is natuurlijk wel een beetje belachelijk.
Turnhout >> Eindhoven is op dit moment een aansluiting van 0 minuten in de avonduren, Eindhoven >> Turnhout een aansluiting van 28 minuten (of -2).
Je zou toch denken dat er wel ergens een paar minuutjes geschoven moet kunnen worden om een fatsoenlijke aansluiting te creëren.
hubert
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 31 okt 2014, 12:09

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door hubert »

Zugführer schreef:De aansluiting met de trein lijkt me belangrijker dan de aansluiting in Reusel (want veel meer reizigers), maar de huidige aansluiting is natuurlijk wel een beetje belachelijk.
Turnhout >> Eindhoven is op dit moment een aansluiting van 0 minuten in de avonduren, Eindhoven >> Turnhout een aansluiting van 28 minuten (of -2).
Je zou toch denken dat er wel ergens een paar minuutjes geschoven moet kunnen worden om een fatsoenlijke aansluiting te creëren.

Precies wat ik bedoelde.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door huibf »

hubert schreef:
Zugführer schreef:De aansluiting met de trein lijkt me belangrijker dan de aansluiting in Reusel (want veel meer reizigers), maar de huidige aansluiting is natuurlijk wel een beetje belachelijk.
Turnhout >> Eindhoven is op dit moment een aansluiting van 0 minuten in de avonduren, Eindhoven >> Turnhout een aansluiting van 28 minuten (of -2).
Je zou toch denken dat er wel ergens een paar minuutjes geschoven moet kunnen worden om een fatsoenlijke aansluiting te creëren.

Precies wat ik bedoelde.
Dat zou je denken ja. Helaas aan de Nederlandse zijde is niet te wijzigen. In Eindhoven staat de bus al 'strak' als overstap. Door al dat idiote geknip in lijnen ontstaan deze onaangename verassingen. In Gemert hebben we er op 14 december weer zoiets bij.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Hainje »

Op welke gronden word(t) eigenlijk besloten tot dergelijke knips?
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door huibf »

A. Kosten. Echter alleen gekeken vanuit de eigen concessie. Als de andere daardoor extra geld kwijt is door het aan hun zijde weer netjes te maken zal ze dat geen biet interesseren.
Dat er daarnaast dan reizigers afhaken is van ondergeschikt belang.
B. Geen, gewoon omdat men (men is de concessiehouder of verlener) dat wil. Zonder enige reden.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Zugführer »

In België zou er wel wat geschoven moeten kunnen worden volgens mij. Aankomst eindbestemming is nu .40, vertrek .49.
Het is jammer dat men niet over de grenzen heen kijkt, of het nou om concessies of landsgrenzen gaat. Degene die de dienstregeling maakt moet toch in de gaten hebben dat hij nèt geen aansluiting inplant
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Yanaike »

Je kunt niet met alle aansluitingen rekening houden. Een aansluiting van treinen op Eindhoven <-> Reusel is nou eenmaal belangrijker dan een aansluiting op een bus in België.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Zugführer »

Ja, als het gaat om een aansluiting die met meer dan 5 minuten niet te halen is ben ik het volledig met je eens, of als er toch elk kwartier een bus rijdt of zo. Het gaat hier om een aansluiting die in 1 richting op papier niet te halen is omdat de bus op exact dezelfde tijd aankomt als de vertrekkende bus en de andere kant net 2 minuten te vroeg vertrekt. En doordat je de aansluiting nu niet haalt mag je standaard een half uur in Reusel te wachten. Met een beetje goede wil zou een aansluiting volgens mij best te regelen moeten zijn, maar die goede wil lijkt een beetje te ontbreken :')
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Yanaike »

Maar omdat de aansluiting in Eindhoven op de treinen vast staat moet die goede wil wel vanuit België komen...
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

[Brabant] Lijn 480 verlengen naar Veldhoven

Bericht door wilvanstrijp »

Lijn 480 verlengen naar Veldhoven.
Misschien zou dat beter zijn voor lijn 149/150.
Omdat lijn 150 te druk is door de reizigers van Belgie.
En daardoor kan lijn 480 naar Veldhoven verlengen zodat de reizigers Van Belgie meerdere aansluitingen hebben met lijn 7,19,103,149,150 en 402. En dan hoeven lijnen 149/150 niet op geleede materiaal rijden.
Wat vinden jullie daarvan? Ik ben ook zeer geinterreseerd in jullie meningen?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Lijn 480 verlengen naar Veldhoven

Bericht door Hainje »

Er rijdt geen geleed materiaal op lijn 149/150 en de hoeveelheid overstappers uit België overdrijf je ook behoorlijk.

*gooit idee in prullenmand.*
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: [Brabant] Lijn 480 verlengen naar Veldhoven

Bericht door huibf »

Ik heb onlangs nog contact met De Lijn gehad.
Er komen geen doortrekkingen.

Punt.

De Lijn gaat eerder bussen schrappen vanwege de lage bezttingsgraad.

Overigens de hoeveelheid overstappende belgen valt wel mee of nederlanders die in belgie studeren. Denk dat eerder de overstap in Reusel beter moet in de avonden.
Laatst gewijzigd door huibf op zo 14 dec 2014, 22:11, 3 keer totaal gewijzigd.
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Lijn 480 verlengen naar Veldhoven

Bericht door wilvanstrijp »

Hainje schreef:Er rijdt geen geleed materiaal op lijn 149/150 en de hoeveelheid overstappers uit België overdrijf je ook behoorlijk.

*gooit idee in prullenmand.*
Eigenlijk toch wel. Als je doordeweeks lijn 150 ziet met allemaal belgische reizigers. Ik heb deze idee bedacht omdat ik vaak werd achter gelaten door de buschauffeur bij de Kastelenplein. Vanwege een volle bus. Als lijn 149/150 gewoon geleed rijden dan zal al die drukte niet gebeuren.
Dus dacht ik van lijn 480 verlengen naar Veldhoven
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: [Brabant] Lijn 480 verlengen naar Veldhoven

Bericht door wilvanstrijp »

huibf schreef:Ik heb onlangs nog contact met De Lijn gehad.
Er komen geen doortrekkingen.

Punt.
Is dat vanwege de bezuiniging.
Want in Antwerpen verlengen ze de meeste tramlijnen naar een ander gemeente.

Maar op de spartacusplan stond een rechte verbinding van Turnhout naar Eindhoven
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: [Brabant] Lijn 480 verlengen naar Veldhoven

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:Ik heb onlangs nog contact met De Lijn gehad.
Er komen geen doortrekkingen.
Punt.
Overigens de hoeveelheid overstappende belgen valt wel mee of nederlanders die in belgie studeren. Denk dat eerder de overstap in Reusel beter moet in de avonden.
De primark shoppers uit België zijn een extra doelgroep geworden in bus 480/150. Verder denk ik dat een betere overstap al een goed begin is.Een doorgaande lijn ala 42 zie ik persoonlijk wel zitten al snap ik wel dat dat risico's meebrengt. ik heb de indruk dat de entiteit Antwerpen niet erg enthousiast is met het gezamenlijk uitvoeren van buslijnen. (Bergen op Zoom/Putte,Hulst,Meersel,Reusel). Wat dat betreft is het vergelijkbaar met de concessiegrens problematiek in Nederland.

@wilvanstrijp Veldhoven als eindpunt van zo'n lijn levert nog niets op,hooguit voor ASML. Voor de capaciteitsproblemen gaat Hermes lijn 415 introduceren,waarom niet het oude lijnnumer 98? HOV is het namelijk niet
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Lijn 480 verlengen naar Veldhoven

Bericht door Hainje »

wilvanstrijp schreef: Eigenlijk toch wel. Als je doordeweeks lijn 150 ziet met allemaal belgische reizigers. Ik heb deze idee bedacht omdat ik vaak werd achter gelaten door de buschauffeur bij de Kastelenplein. Vanwege een volle bus. Als lijn 149/150 gewoon geleed rijden dan zal al die drukte niet gebeuren.
Dus dacht ik van lijn 480 verlengen naar Veldhoven
Hoe weet je zo zeker dat het allemaal Belgen zijn in die bus? Heb je hen hun paspoort gevraagd? :p
🍉
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [Brabant] Lijn 480 verlengen naar Veldhoven

Bericht door waldo79 »

Wil heeft een tic met België :x
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: [Brabant] Lijn 480 verlengen naar Veldhoven

Bericht door Zugführer »

Volgens mij hebben we hier al een ander topic voor.
Ik zie ook graag een doorgaande lijn Eindhoven - Turnhout en/of Eindhoven - Hasselt, maar de vervoerders lijken er niet aan te willen, dus dan kan je wel topics blijven openen met dit soort ideeën, maar daar schiet niemand iets mee op.

Lijn 42 Brugge - Breskens wordt wel gezamenlijk uitgevoerd door Veolia en De Lijn toch? Dus het kan wel...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten