Busverbindingen SRE <-> België

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door CamilleKreemers »

gewoon scheiden op km?
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Yanaike »

Maar geef me eens één goede reden waarom SRE liever een onzekere nieuwe verbinding met België het leven in roept dan een bestaande (onrendabele) verbinding in leven te houden.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Hans »

Er schijnt behoefte te zijn om ook over andere grensoverschrijdende verbindingen te schrijven, Yanacke.
Ik wil voorkomen dat de SRE info weer verzeilt raakt in een 'ruim topic'. Dat is de reden waarom er toen een apart België draadje is gekomen.

We hebben het in Dienstregeling SRE 2014 toch ook niet over lijn 131 Breda-Tilburg?
Dus dan bij Bus SRE-Belgieë ook niet over de 450 Tilburg - Turnhout of 19 Breda-Hulst.

En aangezien men zegt ook over andere verbindingen te willen schrijven... ik ben benieuwd wanneer de eerste discussies los barsten in die aparte topics. Ze zijn zo weer verwijderd....

Verder ben ik het met je eens betreffende Jo en zijn andere gedaantes. Gewoon negeren.

Serieuze ideeën en toekomstvisies prima.
Een betere verbinding met Neerpelt als je dat goed opzet en promoot moet dat volgens mij best kunnen.
En Hasselt geeft vele doorreis mogelijkheden. In het kader van een sneldienst lijkt me dat een goede poging.
Wellicht in de buurt van Neerpelt/Overpelt een gegarandeerde overstap op een aansluitend busje naar 1 van de stations.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Yanaike »

En wat is de volgende stap? Een apart draadje voor elke individuele buslijn? Ik denk dat er op dit forum genoeg meningen zijn om over elke buslijn in het SRE wel een aparte discussie te voeren? Maar het wordt er allemaal niet overzichtelijker op...

Bovendien weet ik niet of je het door hebt maar het gaat in het topic van SRE vaak genoeg over ineens een lijn in de achterhoek, of over een aanbesteding van Zeeland. Feit blijft gewoon dat hoe scherp overheden hun grenzen in theorie ook trekken, iets als openbaar vervoer in de praktijk toch iets veel integraler is. Je kunt niet een snelbus tussen Eindhoven en Hasselt ontwerpen zonder rekening te houden met de komst van een mogelijke trein tussen Weert en Neerpelt (die theoretisch in Limburg <-> België thuishoort).

En tenslotte vind ik dat het (met alle respect hoor) niet aan jou is om beslissingen te nemen over wie in welk topic waarover gaat discussiëren. We hebben op dit forum een aantal moderators en ik denk dat het aan hun is om een beslissing te maken of een topic wel/niet afgesplitst dient te worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Suus »

Vier topics over grensoverschrijdende buslijnen omdat iemand het te ingewikkeld vindt worden. Ik vind het op de huidige manier nogal ingewikkeld worden, zeker als men in Oost en Noord-Nederland ook nog dat soort topics gaat openen :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Hainje »

Misschien is het een idee om gewoon één centraal topic voor landsgrensoverschijdend OV aan te maken en de nieuwe - door Hans geopende - topics op zijn minst te sluiten of te verwijderen. Mocht er een uitgebreide discussie ontstaan over een verbinding, dan kan er nog altijd gesplitst worden. Ik ben het met Bee wel eens dat de situatie zoals deze nu is ontstaan niet echt praktisch is.
🍉
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Hans »

Omdat er vraag was om eea kwijt te kunnen heb ik nieuwe topics aangemaakt (niks afgesplitst, er was immers nog geen andere dan SRE berichtgeving). Ik heb dit met de beste bedoelingen gedaan om eea overzichtelijk te houden. Blijkbaar vind de rest dit overbodig en nemen ze eventuele topic vervuiling voor lief.

Prima, we zullen dan wel zien hoe het in dit draadje verder gaat. Even goede vrienden!

Draadje van Limburg is al actie in, dus die kan niet meer weg. De andere heb ik verwijderd.
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door MrEmiel »

Zullen we dan weer ontopic gaan?

Wat ik nog niet begrijp is dat iedereen nu voorbij gaat aan de verbinding van DB naar Antwerpen. Je hebt nu denk ik een mooie verbinding die aan de vraag vanuit Eindhoven voldoet en DB kennende zal bij voldoende animo de frequentie vanzelf verhoogd worden.
hubert
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 31 okt 2014, 12:09

Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door hubert »

Ik ben hier nieuw. Maar wat is het punt. Oké niet alle ideeën van wilvanstrijp zijn waar laat me eerlijk zeggen.
Er is al een grensoverschrijdend buslijn van Achel naar Valkenswaard. Deze buurtbus rijdt ook op Zaterdag. Ik vind dat er goed gaat met deze buurtbus. Maar één ding dat wel veranderd moet worden bij deze buurtbus is: de materiaal ik merk dat BB 476 het meest wordt gebruikt en daardoor de BB vaak vol zit dat is punt 1
Punt 2 is de dienstregeling. Zoals ik net heb gezegd wordt dat BB vaak gebruikt. En dan kan als oplossing om de BB vaker te laten rijden tot 21:30.
En dat de BB dan ook op zondag rijdt. Maar ik heb gehoord dat vrijwilligers op de BB rijden dus de vraag is willen ze wel tot 21:30 rijden?
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Michael »

hubert schreef:En dat de BB dan ook op zondag rijdt. Maar ik heb gehoord dat vrijwilligers op de BB rijden dus de vraag is willen ze wel tot 21:30 rijden?
Ik heb juist begrepen dat buurtbussen niet op zondag mogen rijden omdat ze gereden worden door vrijwilligers. En dat vrijwilligers juist niet op zondag mogen werken.
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Nitein-Repart »

Michael schreef:
hubert schreef:En dat de BB dan ook op zondag rijdt. Maar ik heb gehoord dat vrijwilligers op de BB rijden dus de vraag is willen ze wel tot 21:30 rijden?
Ik heb juist begrepen dat buurtbussen niet op zondag mogen rijden omdat ze gereden worden door vrijwilligers. En dat vrijwilligers juist niet op zondag mogen werken.
Het inhuren van studenten kan een oplossing zijn, nadeel is dat ze vaak geld willen zien, al zijn ze een stuk goedkoper dan beroepschauffeurs.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Nitein-Repart »

Tja, ik heb mijn bedenkingen, aangezien er in de andere richting alleen ricvhting Antwerpen gereden wordt, wat meestal sneller is via Breda/Roosendaal zou het vervoer vooral eenzijdig zijn (Belgern naar Eindhoven). Je zit dan met dure tegenspitsritten en dan komt de kosten-batenanalyse sterk negatief uit.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Suus »

Erno-BE schreef:Het inhuren van studenten kan een oplossing zijn, nadeel is dat ze vaak geld willen zien, al zijn ze een stuk goedkoper dan beroepschauffeurs.
Ook studenten die chauffeursdiensten rijden moeten volgens de CAO betaald worden. We zijn hier niet in Rimboestanië.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door MrEmiel »

Onder het mom van uitzendkrachten kan veel.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Frans F »

Bee schreef:Ook studenten die chauffeursdiensten rijden moeten volgens de CAO betaald worden. We zijn hier niet in Rimboestanië.
Uitzendkrachten zijn niet in dienst van de vervoerder. Ze hebben een contract met het uitzendbureau en vallen onder de CAO Uitzendkrachten en die is soberder dan bijv. de CAO streekvervoer.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Suus »

Maar moeten wel een loon krijgen wat in redelijke verhouding staat tot de heersende loonschalen die in de sector van toepassing zijn. Daarmee zijn ze eigenlijk niet goedkoper dan de buschauffeurs die nu al massaal via Randstad en co rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Hainje »

Frans F schreef:
Bee schreef:Ook studenten die chauffeursdiensten rijden moeten volgens de CAO betaald worden. We zijn hier niet in Rimboestanië.
Uitzendkrachten zijn niet in dienst van de vervoerder. Ze hebben een contract met het uitzendbureau en vallen onder de CAO Uitzendkrachten en die is soberder dan bijv. de CAO streekvervoer.
Heb zelf bij Hermes gereden via een uitzendbureau, maar ik kreeg goeddeels betaald volgens het CAO OV. Enkel reiskostenvergoeding was uitgekleed. Ik kreeg voor een reguliere dienst € 5,- reiskostenvergoeding en voor een gebroken dienst € 14,-. De reiskostenvergoeding voor chauffeurs in vaste dienst zal ongetwijfeld beter zijn, maar dat is voor zover ik weet het enige verschil.
🍉
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Stefan »

Ik krijg, als uitzendkracht, ook gewoon betaald volgens CAO Multimodaal. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Frans F »

Bee schreef:Maar moeten wel een loon krijgen wat in redelijke verhouding staat tot de heersende loonschalen die in de sector van toepassing zijn.
Van wie moet dat?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Suus »

Uitzend-CAO.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hubert
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 31 okt 2014, 12:09

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door hubert »

Over Eindhoven-Reusel-Turnhout via Arendonk.
De aansluiting met lijn 480 is niet goed in avond.
Misschien is de oplossing dat lijn 480 iets eerder vertrekt van Turnhout naar Reusel, en iets later vertrekt van Reusel dan normaal.

Maar wat ook kan is dat lijn 150 iets eerder vertrekt van Eindhoven Station. I.p.v 03 over naar 55 over in de avondspits van Eindhoven Station. Dan is er een goed aansluiting met 480.
hubert
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 31 okt 2014, 12:09

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door hubert »

Maar ik ga dat ook bij De Lijn en SRE aanklagen.
En voor de rest heeft lijn 149 een betere aansluiting met lijn 480. Maar wat ook kan is door dat lijn 150 ook in de avond een halfuurdienst heeft, is dat lijn 150 van 03 over de route van lijn 149 rijdt en van 33 over de normaale route rijdt.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Frans F »

hubert schreef: Maar wat ook kan is dat lijn 150 iets eerder vertrekt van Eindhoven Station. I.p.v 03 over naar 55 over in de avondspits van Eindhoven Station. Dan is er een goed aansluiting met 480.
Dan sluit hij dus in Eindhoven niet meer aan op de treinen. En die aansluiting lijkt me wat belangrijker dan die ene reiziger die richting Turnhout wil.
hubert
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 31 okt 2014, 12:09

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door hubert »

Frans F schreef:
hubert schreef: Maar wat ook kan is dat lijn 150 iets eerder vertrekt van Eindhoven Station. I.p.v 03 over naar 55 over in de avondspits van Eindhoven Station. Dan is er een goed aansluiting met 480.
Dan sluit hij dus in Eindhoven niet meer aan op de treinen. En die aansluiting lijkt me wat belangrijker dan die ene reiziger die richting Turnhout wil.
Reizigers*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten