Plannen van Bakpapier

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door julsteren »

Blaricum heeft ook geen station.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Fles »

Ik had hier toch "Hallucinaties van Bakpapier" voor voorgesteld?

Oh, dat was op Facebook :P
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Bakpapier »

Z2N schreef:En jij dacht dat die plaatsen kakkeriger waren dan Warmond? Lijn 50 rijdt door Warmond voor die halve paardenkop die wél met het OV wil in Warmond. Voor de rest hoef je geen station aan te leggen, die pakken uit principe de auto.

Verder moet er gesloopt worden, vanwege de geluidsregels mag er niet nog dichter op de huizen gebouwd worden. Maar als je alsnog een station wil: de kosten zijn ten minste acht miljoen euro, als je het hebt liggen mag je zo naar ProRail en NS stappen.
Uhm, in Leiden zijn er ook gebouwen en huizen vlak naast het spoor (ik woonde in één van de flats die je vanaf het spoor kunt zien vroeger). Ik denk dus niet dat geluidsregels een groot probleem worden, bovendien kan er een geluidsschermpje komen.
Verder: het station bedient naast warmond ook oegstgeest (ook kak maar daar wonen ook zat gewone mensen), en de meeste plaatsen, ook warmond, bestaan niet voor 100 procent uit één bevolkingsgroep. Er wonen ook gewone mensen in warmond, en kakkers die misschien minder fundamenteel tegen treinen zijn. Iedereen over één kam scheren vind ik wel erg belachelijk. In Zoetermeer is ook niet 100 procent tokkie, in barneveld is ook niet 100% SGPer, en in Warmond is dus ook niet 100% kakker.

(behalve den haag schilderswijk, daar is wél 100% buitenlander :') )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Hainje »

Bakpapier schreef:(behalve den haag schilderswijk, daar is wél 100% buitenlander :') )
Racist!!¡¡11!!one!1
🍉
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Bakpapier »

Fles schreef:Ik had hier toch "Hallucinaties van Bakpapier" voor voorgesteld?

Oh, dat was op Facebook :P
De westerscheldetunnel is volgens jou ook een hallucinatie zeker? :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Suus »

Ow wacht, is dit nu het fusietopic met alle plannen van Bakpapier?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Fles »

Bee schreef:Ow wacht, is dit nu het fusietopic met alle plannen van Bakpapier?
Ja. Sneltreinen van Warmond tot Warhoofd, alles doorelkaar. Om het leesbaar te houden :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Fles »

Bakpapier schreef:
Fles schreef:Ik had hier toch "Hallucinaties van Bakpapier" voor voorgesteld?

Oh, dat was op Facebook :P
De westerscheldetunnel is volgens jou ook een hallucinatie zeker? :')
Nee, anders stond die hier ook wel bij :P
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Vinny »

Z2N schreef:Dat was er ook niet echt, Kakkers reizen uit principe niet met de trein, en Warmond is nog Kakkeriger dan Wassenaar. Warmonders reizen dus niet met de trein. Dan maar een bus.
Dit is wel echt een volstrekt achterhaalde redenatie. De gehele streekvervoermarkt in Nederland beslaat slechts 2% keuzereizigers. Nu is het best mogelijk dat mensen met een fors vermogen en een hoog inkomen nog minder geneigd zijn om met de bus te gaan als andere mensen, maar dat kost dus hooguit 2% marktaandeel. De "captives", over het algemeen scholieren zonder rijbewijs en ouderen met een beperking waarmee ze niet meer kunnen of mogen autorijden zijn in arme en rijke gedeelten van Nederland ongeveer evenredig verdeeld.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Z2N »

Toch blijf ik erbij dat door het kleine marktaandeel van het OV in Warmond, een station geen goed idee zou zijn. Het aantal mensen dat langer onderweg zou zijn door de extra stop zou veel hoger zijn dan het aantal mensen met tijdwinst, het aantal minuten reistijdverlenging zou vele malen hoger zijn dan het aantal minuten tijdwinst, doordat de potentiele doelgroep te klein is. Als het dan ook extra geld kost om een station te bouwen, met busbaan en busstation, en er dan ook meer bussen moeten rijden, is een station in Warmomd gewoon een slecht idee.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Bakpapier »

Z2N schreef:Toch blijf ik erbij dat door het kleine marktaandeel van het OV in Warmond, een station geen goed idee zou zijn. Het aantal mensen dat langer onderweg zou zijn door de extra stop zou veel hoger zijn dan het aantal mensen met tijdwinst, het aantal minuten reistijdverlenging zou vele malen hoger zijn dan het aantal minuten tijdwinst, doordat de potentiele doelgroep te klein is. Als het dan ook extra geld kost om een station te bouwen, met busbaan en busstation, en er dan ook meer bussen moeten rijden, is een station in Warmomd gewoon een slecht idee.
Bedenk dat de huidige sprinter leiden - haarlem maar op twee stoptreinstations stopt. Dat is echt heel erg weinig. Daar kan dus best nog wel een station bij.

De sprinter naar Schiphol wordt wel erg sloom zo, maar je zou de spitstreinen uit oostvaarders ook Warmond (en nieuw vennep of zo) kunnen laten overslaan. (dan hebben we weer een nieuwe 'sneltrein' erbij ;) ).
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door julsteren »

Ohneee zeg dat nou niet :(
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Fles »

Bakpapier schreef:Bedenk dat de huidige sprinter leiden - haarlem maar op twee stoptreinstations stopt. Dat is echt heel erg weinig. Daar kan dus best nog wel een station bij.
Zo'n debiel kutargument heb ik nog nooit gehoord.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Bakpapier »

Jij bent vast het zonnetje in huis zeg.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Etienne »

Nee, die plannen van jou zijn realistisch zeker. Ik heb het daar zo onderhand wel mee gezien. :neg:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Bakpapier »

Etienne schreef:Nee, die plannen van jou zijn realistisch zeker. Ik heb het daar zo onderhand wel mee gezien. :neg:
Ga je ook nog een argument geven waarom het onrealistisch is, of houd je het bij een azijnpisreactie?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door BrengMe »

Je wilt bakken met geld uitgeven voor iets wat niet veel nut heeft. Dat noem ik niet realistisch.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 576
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door busentrein »

en bakken extra uitgeven met de bezuinigingen die op komst zijn... reken maar uit :X
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Vinny »

Een beetje lief zijn tegen elkaar jongens 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Bakpapier »

BrengMe schreef:Je wilt bakken met geld uitgeven voor iets wat niet veel nut heeft. Dat noem ik niet realistisch.
Het heeft wel degelijk veel nut. En als het station alleen op de oude lijn bestaat, kost het ook zeker geen bakken met geld (maar heeft het ook minder nut).
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door BrengMe »

Misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar wat is het nut van een Station bij Warmond?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Fles »

Bakpapier schreef:
Etienne schreef:Nee, die plannen van jou zijn realistisch zeker. Ik heb het daar zo onderhand wel mee gezien. :neg:
Ga je ook nog een argument geven waarom het onrealistisch is, of houd je het bij een azijnpisreactie?
:D ga JIJ om argumenten vragen ja? :lol:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Wubbo »

Verzoek om, ook in dit topic, inhoudelijk te reageren en niet op de man. Als het topic je niet aanstaat, reageer dan niet.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Bakpapier »

BrengMe schreef:Misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar wat is het nut van een Station bij Warmond?
- Het dorp warmond en een deel van Oegstgeest worden bediend met een station op loop/fietsafstand, waardoor het OV ook voor deze mensen aantrekkelijker wordt
- er wordt voor dit gebied een rechtstreekse snelle verbinding geboden met Den Haag, Haarlem, Leiden en als de perrons richting Schiphol gebouwd worden ook Schiphol. Allemaal gebieden met veel werkgelegenheid en dus vervoersvraag.
- als de perrons voor schiphol worden gebouwd, ontstaat er een kwartiersdienst richting Leiden CS
- als de perrons richting schiphol worden gebouwd, ontstaat er een overstapmogelijkheid van haarlem richting sassenheim
- het toeristische Warmond met jachthaven wordt beter bereikbaar
- minder bussen door het dorp Warmond, dus beter voor de leefbaarheid
- indien de busbaan richting Leiden Merenwijk gebouwd wordt, krijgt deze woonwijk de facto ook een eigen station en wordt Leiden CS ontlast
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Suus »

Vanaf een eventueel station Warmond zullen mensen uit Oegstgeest niet de trein naar Leiden nemen. De bus en fiets naar Leiden Centraal is sneller en daar zijn er betere verbindingen richting het zuiden. Daarmee wordt de winst van het station erg klein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten