Plannen van Bakpapier

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Verzoek om, ook in dit topic, inhoudelijk te reageren en niet op de man. Als het topic je niet aanstaat, reageer dan niet.
ja hoor baas :) Hij maakt het er gewoon zelf naar :)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Vanaf een eventueel station Warmond zullen mensen uit Oegstgeest niet de trein naar Leiden nemen. De bus en fiets naar Leiden Centraal is sneller en daar zijn er betere verbindingen richting het zuiden. Daarmee wordt de winst van het station erg klein.
Daarbij komt de nodige overstaptijd nog in Leiden zelf waardoor zelf naar Leiden Centraal fietsen sneller is dan naar de trein en vervolgens in Leiden minutenlang wachten..
Komt wel goed schatje.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Bakpapier »

Bee schreef:Vanaf een eventueel station Warmond zullen mensen uit Oegstgeest niet de trein naar Leiden nemen. De bus en fiets naar Leiden Centraal is sneller en daar zijn er betere verbindingen richting het zuiden. Daarmee wordt de winst van het station erg klein.
Vanaf station Leiden Lammenschans nemen mensen ook meestal niet de trein naar Centraal, dat station bestaat vooral ook om naar alphen/gouda/utrecht te reizen zonder dat je eerst helemaal naar centraal moet. Dat geldt voor alle voorstadstations, en dus ook voor mijn plan van een station in Warmond ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Suus »

Alleen heeft Lammenschans een voordeel dat het veel scholieren aantrekt en de bus naar Voorschoten er langskomt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Z2N »

En Voorschoten is zes keer groter dan Warmond, én het logische eindpunt van de stadslijnen 1, 2 en 3.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: De facto sneltreinen en sneltreinstations

Bericht door SuperGhost »

Bee schreef:Bakpapier, waarom denk je toch elke keer dat de IC-stop op Duivendrecht verdwijnt?
Omdat NS in hun oorspronkelijke PHS-plannen Duivendrecht niet als IC-stop ingetekend had, terwijl alle andere IC-stations wel aangegeven werden. (zie pagina's 7 en 8 van het gelinkte document)
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Bakpapier »

Heel grappig om die naiviteit van Bee terug te lezen want Duivendrecht als IC stop gaat nu dus toch verdwijnen zoals ik al had voorzegd ;)
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Yanaike »

Zo gek vind ik Duivendrecht als IC station nog niet. Duivendrecht is voor treinen over de zuidas het beste station om Amsterdam Zuidoost aan te doen en het geeft een goede overstap op de metro. Maar als ik zou moeten kiezen tussen Amsterdam Zuid en Duivendrecht lijkt mij Zuid na voltooiing van de Noord-Zuidlijn toch een strategische locatie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Zugführer »

Bakpapier schreef:Heel grappig om die naiviteit van Bee terug te lezen want Duivendrecht als IC stop gaat nu dus toch verdwijnen zoals ik al had voorzegd ;)
Het zijn de oorspronkelijke PHS plannen, die alweer uit 2008 dateren. Ik kan me niet voorstellen dat er al iets besloten is over wat er met Duivendrecht gebeuren
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Suus »

Bakpapier schreef:Heel grappig om die naiviteit van Bee terug te lezen want Duivendrecht als IC stop gaat nu dus toch verdwijnen zoals ik al had voorzegd ;)
Voor één trein, niet voor alle treinen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Plannen van Bakpapier

Bericht door Fles »

Hij leest toch alleen maar wat ie wil lezen ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten