Re: Voorstel ingrijpende herziening dienstregeling HSL
Geplaatst: wo 22 okt 2014, 12:47
Ik zou de 900 gewoon op Breda keren, en dan een trein Antwerpen-Eindhoven inleggen. Daar hebben ze in Brabant veel meer aan.
Het OVNL-forum
https://ovinnederland.nl/
Je plan is toch onuitvoerbaar op korte termijn (bij gebrek aan voldoende geschikt materieel), het is dan zinvoller om naar de lange termijn te kijken.Obus schreef:Je hypothese dat je tien minuten van de reistijd Tb - Asd kan halen is wel aardig voor de lange termijn (200 km/u treinen, ERMTS, etc.) maar ik denk dat je op dit moment hoogstens 4 minuten uit de overstap in Breda kan halen. Dan wordt de reistijd Tb - Asd via Bd 1:25. Als deze verbinding beter wordt, dan is het vanzelfsprekend dat de frequentie van de trein ook omhoog gaat.
Daar heb je een punt. Je zou in inderdaad op lange termijn misschien wel een gewone halfuursdienst Asd - Tb kunnen aanbieden. Heb je ook nog tijd voor het bouwen van een keerspoortje.reisthijs schreef:Je plan is toch onuitvoerbaar op korte termijn (bij gebrek aan voldoende geschikt materieel), het is dan zinvoller om naar de lange termijn te kijken.Obus schreef:Je hypothese dat je tien minuten van de reistijd Tb - Asd kan halen is wel aardig voor de lange termijn (200 km/u treinen, ERMTS, etc.) maar ik denk dat je op dit moment hoogstens 4 minuten uit de overstap in Breda kan halen. Dan wordt de reistijd Tb - Asd via Bd 1:25. Als deze verbinding beter wordt, dan is het vanzelfsprekend dat de frequentie van de trein ook omhoog gaat.
Liever even wachten tot je het in een keer goed kan doen, dan eerst een paar jaar aan rommelen met onaantrekkelijke lage frequenties. Denk ook aan de eerste Fyra-dienst die maar 1x/uur reed met het idee van "dan rijdt er tenminste iets": dat was ook niet bepaald succesvol, het werd pas wat toen de frequentie omhoog ging.
Daar heeft Brabant veel minder aan. De reizigersvraag naar de Randstad is veel hoger dan naar Antwerpen.verfmeer schreef:Ik zou de 900 gewoon op Breda keren, en dan een trein Antwerpen-Eindhoven inleggen. Daar hebben ze in Brabant veel meer aan.
Dat zou ik toch niet zo stellig willen zeggen. Ik denk dat het lijkt dat er geen vraag naar is omdat het aanbod ook zeer beperkt is. Wanneer je een goede verbinding creëert tussen Eindhoven en Antwerpen denk ik dat je een sluimerende markt aanboort. Er zijn genoeg Brabantse studenten die (willen) studeren in België omdat het onderwijs daar gewoon een stuk beter is dan in Nederland, maar ook Brabanders die een dagje Antwerpen/Gent willen doen kun je in de weekenden verleiden de trein te nemen als deze rechtstreeks naar Antwerpen rijdt.Obus schreef:Daar heeft Brabant veel minder aan. De reizigersvraag naar de Randstad is veel hoger dan naar Antwerpen.
qua personeel wel een grote overschreiding daarom kan je het pas is 2016 toepassen. Maar qua materiaal valt de overschreiding reuze mee. De 3600 is een goed voorbeeld. Rijdt nu 2x per uur met 2x Icm met mijn plan gaat het naar 4x per uur maar dan zet je natuurlijk maar 1x Icm per trein in. Daarom moet de passagiers in mijn plan ook iets vaker overstappen want een route Leeuwarden-Utrecht vraagt minder zitplaatsen dan Rotterdam-Utrecht. Bij de NS worden worden deze twee routes vaak als 1 route gemaakt en om het zitplaats overschot te compenseren wordt er tussen Amersfoort en Leeuwarden minder ferqent gereden tenopzichte van Rotterdam-Utrecht. Het is een oplossing die gebruikt kan worden maar dan kies ik liever voor een knip in Utrecht. Dan kun je tussen Utrecht en Leeuwarden ook ferquent rijden maar dan met kleiner materiaal. Dit verhaal is een voorbeeld wat ik op andere ook zal toepassenZugführer schreef:Ik denk dat je minstens 2 keer zoveel materieel nodig hebt als nu met deze frequenties
Dit staat er in de eerste drie regels:Vinny schreef:Wat heeft de bediening van stoptreinstations in Friesland met de HSL te maken?
Wat zal je dan voor de V250 willen laten rijden? je kunt de reizigers toch niet laten wachten tot 2018/2020 tot dat er ander materiaal komt? De ICE 3M is het enige materiaal wat je op korte termijn kan inzetten. Ik ben opzich ook niet ontevreden over de routes. Ik denk wel dat een betere ferqentie tot hogere passagiers aantallen leid. Daarom denk ik dat hogere ferqenties met korter materiaal wel de beste optie is(p.s. niet voor de NS wel voor algemeen belang)Bee schreef:Ik kan er niet zoveel mee. Schroef eerst je frequenties eens flink terug, ga wat problemen oplossen (IC-verbinding Utrecht - Schiphol ontbreekt), weet even realistisch met de inzet van ICE-materieel en je komt eigenlijk bijna uit op de dienstregeling die nu rijdt. Goed, weten we ook weer dat ze in Utrecht stiekem best wel goed werk doen