Maak je eigen lijnennet

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Gebruikersavatar
Yanaike
Berichten: 1196
Lid geworden op: Ma 02 Dec 2013, 22:14

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor Yanaike » Di 14 Nov 2017, 15:48

Waarom kies je ervoor om zoveel buslijnen parallel aan de trein te laten rijden?

Het traject tussen Deurne en Helmond is juist om die reden vervallen. Ik zie de toevoegde waarde van jouw Limburgliner 360 niet zo, ten opzichte van de trein en de huidige lijn 66 die Belfeld en Reuver wel bediend. En waarom lijn 383 die eigenlijk niets anders doet dan treinstations bedienen die de trein ook al bediend?

Kun je dan niet beter investeren in het verbeteren van de treinverbinding?

sven_engelen
Berichten: 81
Lid geworden op: Di 22 Nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo, Stedje van lol en plezeer!

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor sven_engelen » Di 14 Nov 2017, 16:03

De Limburgliners die parallel rijden aan de treinen pakken meteen haltes op die niet meteen bediend worden. Limburgliner 380 bijvoorbeeld verbetert de verbinding tussen Helmond en Venray zonder een overstap nodig te hebben in Deurne. Deze lijn kan ook meteen de missende busverbinding tussen Helmond en Deurne opvangen. Als men nu van Helmond naar Venray wil is men verplicht de trein te nemen. Dat hoeft dan niet meer.

Limburgliner 360 is een snellere verbinding tussen Roermond en Venlo zodat er een extra verbinding is. Er zijn er nu 2 waarvan ze allebei er een uur over doen. Met LL360 moet dat binnen 30 min lukken.

OV-Hobbyist
Berichten: 215
Lid geworden op: Vr 03 Okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor OV-Hobbyist » Di 14 Nov 2017, 19:29

sven_engelen schreef:Lijn 1: Venlo Station --> Kaldenkirchen am Schwimmbad.

De huidige lijn 1 alleen gaat deze ook nog via het station van Kaldenkirchen. De avondvlinder komt te vervallen. Deze bus rijd van 6.00 tot 20.00 naar Kaldenkirchen. Na 20.00 wordt deze lijn beperkt tot de Spechtstraat. De route naar Blerick wordt door een andere lijn gereden vanwege de frequentie.


Waar wil je keren bij station Kaldenkirchen? Wat je hebt ingetekend, tussen de sporen, gaat niet lukken behalve als je met een taxibusje gaat rijden.

Lijn 2: Venlo Station --> Velden Centrum via Océ

Lijn 2 zal van Venlo naar Velden Centrum gaan.


Hetzelfde geldt voor Velden Centrum, waar wil je gaan keren? Een rondje om de winkels gaat 'm niet worden.

Lijn 83: Venlo Station --> Nijmegen station

Reguliere lijn 83 Venlo Station --> Nijmegen station.

Frequentie:
Ma t/m Za: 2x/uur Venlo station --> Nijmegen station
Ma t/m Za: 4x/uur Nijmegen station --> Gennep
Zondag: 1x/uur

1e ritten: 5.00
Laatste ritten 24.00


Enkele vragen en opmerkingen over "jouw" lijn 83:

Waarom via Station Heyendaal en de Spoorkuil? Hier rijden in de spits al meer dan genoeg bussen (op het hoogtepunt rond de 50 per uur)

Waarom via Molenhoek? Lijn 1 wordt niet voor niks opgeheven tussen Malden en Molenhoek, er zit/zat praktisch niemand in de bus.

Waarom via de Langstraat in Milsbeek? Deze straat is niet bepaald geschikt voor een grote bus, en kost meer tijd dan via de Rijksweg

Welke lijn gaat bij jou Ottersum en Gennep Centrum bedienen?

De route door Nieuw-Bergen Centrum die ingetekend is op je kaart is onmogelijk. De Sint Petrusstraat tussen de van Baerlestraat en de Keulerstraat is een parkeerplaats voor het winkelend publiek en is daarom ook uitgevoerd als woonerf. Daardoor niet geschikt om met bussen te rijden.

Wat zijn de frequenties van lijn 83 in de spits?

De laatste rit van Nijmegen naar Gennep kan beter rond 0:30 liggen. De bus was altijd goed bezet rond die tijd, maar Arriva had 'm opgeheven. Zijn ze nu overigens weer op terug gekomen, vsnaf december wordt er dagelijks om 0:24 een rit aangeboden.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.

sven_engelen
Berichten: 81
Lid geworden op: Di 22 Nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo, Stedje van lol en plezeer!

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor sven_engelen » Di 14 Nov 2017, 22:07

ROUTE LIJN 383 AANGEPAST:
LimburgLiner 383: Venray Station --> Nijmegen Station via Maashees/Boxmeer/Cuijck
Deze Limburgliner zorgt voor een snellere verbinding tussen Venray en Nijmegen. Deze bus zal via de stations Boxmeer en Cuijck gaan zodat ook deze bus in de spits en met storingen treinreizigers op kan vangen en de drukte op de maaslijn verminderd kan worden tot er meer treinen kunnen rijden en men niet meer gebonden is aan de dienstregeling. Deze bus heeft een directe aansluiting op trein en Limburgliner 380.

Frequentie:
Ma t/m Za: 1x/uur?
Zondag: 1x/uur

1e ritten: 5.00
Laatste ritten 24.30

https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... 00175&z=11
Laatst gewijzigd door sven_engelen op Di 14 Nov 2017, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

SuperGhost
Berichten: 2266
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor SuperGhost » Di 14 Nov 2017, 22:26

Het lijkt erop dat die lijn vooral de treinstations met elkaar verbind, maar daar heb je de trein al voor. Alleen de relatief kleine dorpjes Wanssum, Maashees, Beugen en Oeffelt worden verder bediend. Lijkt me dus een vrij kansloze lijn.

Dat hij de trein kan ontlichten zie ik niet gebeuren. Veolia heeft dat al eens geprobeerd met spitsbussen Boxmeer-Nijmegen, maar (haast) niemand wilde mee omdat de trein sneller en comfortabeler was.

Deze lijn vervangt verder geloof ik ook niets, dus het is enorm duur en voegt weinig toe. Dan zie ik veel meer potentie is een extra spitstrein Boxmeer-Nijmegen, die in de spitsrichting het aantal treinen op 6 tot 8 brengt, zoals Veolia in de ochtendspits ook altijd deed in het begin van het collegejaar. Dat is veel effectiever.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 5455
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor regenmaker » Di 14 Nov 2017, 23:15

Het enige nuttige voorstel vind ik de opwaardering van lijn 929 (Venlo - Duisburg). Enige wat daarvoor hoeft te gebeuren is meer ritten op het traject Vluyn - Venlo. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de bezetting op de ritten van en naar Venlo en eventueel potentieel om deze lijn uit te breiden.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.
Vanaf 1 augustus 2017 het nieuwe Westfalen Tarif.

sven_engelen
Berichten: 81
Lid geworden op: Di 22 Nov 2016, 16:04
Locatie: Venlo, Stedje van lol en plezeer!

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor sven_engelen » Di 14 Nov 2017, 23:50

En wellicht een buslijn tussen Roermond en Mönchengladbach...

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 5455
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor regenmaker » Wo 15 Nov 2017, 07:53

Dat staat in de visie van de Kreis Viersen. Ze zijn onderzoek aan het doen of de SB83 door kan rijden vanaf Elmpt naar Roermond.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.
Vanaf 1 augustus 2017 het nieuwe Westfalen Tarif.

OV-Hobbyist
Berichten: 215
Lid geworden op: Vr 03 Okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor OV-Hobbyist » Wo 15 Nov 2017, 09:40

regenmaker schreef:Het enige nuttige voorstel vind ik de opwaardering van lijn 929 (Venlo - Duisburg). Enige wat daarvoor hoeft te gebeuren is meer ritten op het traject Vluyn - Venlo. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de bezetting op de ritten van en naar Venlo en eventueel potentieel om deze lijn uit te breiden.


De ritten van lijn 929 naar Venlo zijn naar mijn mening zeer mager bezet. Meestal zit er maar een handjevol mensen in. De rit via Gilde ROC zal wellicht drukker zijn, maar daar kan ik geen uitspraak over doen omdat ik die rit nooit gebruikt heb. Op zaterdagen was ik regelmatig de enige passagier die de grens overging.

Naar Venlo is op dit moment niet aantrekkelijk met 3 ritten door de weeks en 2 op de zaterdagen. Als er dagelijks elk uur naar Venlo gereden wordt, met laatste vertrek rond 18:00 vanaf Venlo, wordt de lijn al een stuk aantrekkelijker. Ook op zondagen naar Venlo rijden zal passagiers genereren van Duitsland naar Venlo. In Venlo zijn de winkels elke zondag geopend en daar komt veel volk uit Duitsland op af.

Daarnaast is de reistijd tussen Venlo en Duisburg met 1:45 te lang. Met de trein kan je met 53 minuten in Duisburg zijn, met overstap in Viersen. Lijn 929 kan vooral aantrekkelijk zijn op de relatie Moers / Neukirchen-Vluyn - Venlo. (reistijd Moers Bf-Venlo 1:08 zonder overstap, met de trein 1:22 en 2 keer overstap)
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 5455
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Maak je eigen lijnennet

Berichtdoor regenmaker » Wo 15 Nov 2017, 09:59

De halte Gilde ROC is een paar jaar geleden komen te vervallen voor lijn 929, dus zou wel geen storm hebben gelopen.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.
Vanaf 1 augustus 2017 het nieuwe Westfalen Tarif.


Terug naar “Ideeën OVer OV”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast