Bij Goirle bijvoorbeeld kon ik niet kiezen voor bussen in één enkele richting. Het idee was om daar juist twee lijnen te hebben in één richting in plaats van andersom, waarbij de noordelijke buurten (die onzichtbaar zijn) de meest directe verbinding naar de stad hebben en de zuidelijke (die wél op de kaart staan) de meest directe verbinding uit de stad. Ik zal nog wel laten zien hoe ik dat bedoeld had. In één richting past het Voldijkje overigens prima. Meer maak ik me in Tilburg zorgen over mijn idee door de Sint-Josephstraat (burgerprotesten enzo) en een bredere Rauwbrakentunnel (€). Over de Cityring gesproken: ook in dit geval had ik graag de éénrichtingsoptie gezien in transitmix.Hainje schreef:Op zich zitten hier best aardige ideeën tussen, maar toch wil ik je eerst vragen om te kijken naar diverse rijrichtingen op de routes. Je stuurt sommige lijnen in twee richtingen door een straat die toch echt éénrichtingsverkeer hebben en niet zonder grootschalige aanpassingen geïmplementeerd kunnen worden. Ik noem een Cityring bijvoorbeeld (Stadhuisplein, Heuvelring) en een Tilburgseweg in Goirle.
Verder laat je een groot stuk van Goirle onbediend terwijl je de bus wel over de Hoge Wal stuurt en zelfs over het Voldijkje laat rijden. Als er één straat in Goirle ab-so-luut niet geschikt is voor een bus, dan is het die straat wel.
Wat betreft de stations in Berkel-Enschot en Udenhout, dit staat voor zover ik heb kunnen zien in geen enkel Provinciale Staten-verkiezingsprogramma voor de aankomende verkiezingen. Dus als je het enigszins realistisch wilt houden, vergeet die stations dan.
Maar vooral, als je ergens een route inlegt, kijk van tevoren in Google Streetview of het wel kan. Maak dan altijd de afweging of twee bussen zonder al te veel moeite elkaar kunnen passeren op dat stuk. Om het wat makkelijker te maken zet ik hieronder wat afmetingen neer die je kunnen helpen om een juiste inschatting te maken.
Met de boeken van het CROW ben ik bekend (ook in mijn portemonnee trouwens :-D) , hoewel ik het ASVV niet in mijn bezit heb.