Maak je eigen lijnennet

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Chrysa »

Als iemand in een dorp waar wel erg weinig bussen komen: Kom maar door met die zelfrijdende bussen! *O* Nu rijdt de laatste bus om 19:30, en niks in het weekend, als er dan een klein onbemand busje me naar het station kan brengen zie ik het probleem niet.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door regenmaker »

Als de overheid iedereen forceert om een zelfrijdende auto te laten aanschaffen, zodat het verkeer automatisch op elkaar kan worden afgestemd. En als zelfrijdende bussen betekent goedkoper, dan meteen doen! Ik wil wel meer bussen voor minder geld.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door ArrivaBas »

CamilleKreemers schreef:ik denk dat je een hele populatie mensen op dit forum nu tegen hun schenen trapt. Daarnaast, zijn we maatschappelijk wel klaar voor chauffeurloze bussen?
Zelfrijdende bussen zijn nog (lang) niet in ontwikkeling voor dagelijks gebruik. Er rijdt hier in Nederland wel een zelfrijdend bushokje in Appelscha of sowieso ergens in het noorden des lands als ik het niet mis heb. Computertechniek wordt nog niet eens grootschalig toegepast op auto's. Alleen Tesla heeft zoiets in hun modellen. En als het daadwerkelijk in bussen komt, gaat er een hele hoop werkgelegenheid tegelijk verloren inderdaad.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Chrysa »

Dat de werkgelegenheid verloren gaat is inderdaad jammer voor de chauffeurs, maar wat je met al die lonen bespaart kan je dan weer een vloot zelfrijdende bussen + onderhoudsmensen aannemen. Voor de reiziger is het dus fijner omdat frequenties omhoog kunnen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door regenmaker »

De vracht-, taxi- en buschauffeurs omscholen. En we hebben deze: hier.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
JHPart
Berichten: 46
Lid geworden op: za 17 sep 2016, 19:06

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door JHPart »

Het inzetten van kleine bussen is in heel wat landen gebruikelijk. Je hebt echter wel de extra kosten van de chauffeur. Door onze hoge loonkosten, is het daarom nogal duur. In landen met lage loonkosten en weinig sociale zekerheid is het heel gebruikelijk om voor zowel korte als lange afstanden met collectieve taxi ´s en minibusjes te reizen.

In de discussie Zeeland, las ik dat lijnen 19 en 20 gekoppeld zijn. In de praktijk rijdt de bus uit Goes en Terneuzen, na Hulst verder naar Antwerpen en Breda.
Regulier vervoer met private lijndiensten binnen Belgie is niet toegestaan of maar beperkt mogelijk. Er is minder mogelijk dan in Nederland. Er liggen natuurlijk verschillende dorpen op de Belgisch-Nederlandse grens. Het is dan wellicht wel toegestaan om aan de Nederlandse zijde van het dorp te stoppen en dan naar een Belgische stad of luchthaven te rijden.
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door pedaalemmerzak »

Natuurlijk zijn de loonkosten hier hoog. Maar niet zo hoog als de meerkosten van het bijna leeg laten rijden van een touringcar. Bovendien is de verbinding niet aantrekkelijk als ze maar 3x per dag rijdt (want vaker per dag krijg je de touringcar niet vol, en een taxibusje wel).

Ik wist niet dat ze lijn 20 en 19 koppelden. Waarom maken ze er niet gewoon één nummer van? Heb je meteen de langste buslijn van Nederland, breda-goes via antwerpen. Denk echter dat niet alle ritten gekoppeld worden.

Als privaat vervoer in Belgie niet is toegestaan mogen er dus geen Belgische passagiers worden opgepikt op de route náár België, en geen Belgische passagiers worden afgezet op de route ván België. Vervelend maar niet onoverkomelijk, en ik vraag me af wie dit gaat controleren. Gaat er een douanier meerijden op de bus? Zeker uitstappen is lastig tegen te houden, mensen hebben nu eenmaal het recht om uit een bus te stappen als ze dat willen.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Chrysa »

pedaalemmerzak schreef:
In de discussie Zeeland, las ik dat lijnen 19 en 20 gekoppeld zijn. In de praktijk rijdt de bus uit Goes en Terneuzen, na Hulst verder naar Antwerpen en Breda.

Ik wist niet dat ze lijn 20 en 19 koppelden. Waarom maken ze er niet gewoon één nummer van? Heb je meteen de langste buslijn van Nederland, breda-goes via antwerpen. Denk echter dat niet alle ritten gekoppeld worden.
Nee toch? Een klasgenoot van me komt uit Hulst en zegt dat lijn 19 niet gekoppeld is omdat er 3 speciale bussen oprijden en dat alleen de extra ritten buiten die 1x/2 uur vallen gekoppeld zijn.
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door pedaalemmerzak »

Lijkt mij ook want de informatie dat de ritten gekoppeld zouden zijn was voor mij compleet nieuw.

Lijkt mij ook uitermate onhandig, zo'n enorm lange buslijn. Als er dan file staat bij Goes voel je dat door tot in Antwerpen en Breda.

En het probleem is en blijft dat de bus niet doorrijdt tot in Antwerpen Centraal maar enkel bij een metrohalte op linkeroever, waarvandaan je minstens 1 en vaak meer overstappen nodig zult hebben om op een willekeurig punt in antwerpen te geraken. En dan ook nog eens de bus overstap in hulst, dus je zou met een rechtstreekse bus 2 overstappen kunnen elimineren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Suus »

In het weekend zijn een aantal ritten gekoppeld om zo gelede bussen in te kunnen zetten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door pedaalemmerzak »

Maar goed dat is verder niet zo super relevant voor de discussie, dat er een paar ritten per week gekoppeld zijn, want de gemiddelde reiziger weet dat niet. 9292ov geeft dat ook niet aan, als twee buslijnen gekoppeld zijn. Dus for all intents and purposes is er een overstap in Hulst, en dan kom je met die bus ook nog niet eens bij Antwerpen Centraal maar in een voorstad, nl. linkeroever. Een rechtstreekse bus is dus alleszins winst. Zeker als die een snellere route rijdt en dus niet via Hulst maar over de Expressweg (E34).
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door SLToilet »

9292 is met heel veel koppelingen vrij waardeloos. Als ik vanuit een halte bijna aan het einde van het Tilburgse lijn 2 naar het centraal station wil of andersom dwingt hij mij altijd met lijn 2 te reizen, ook al is lijn 4 (ofwel lijn 2 tot de Middeldijkdreef die dan van lijnnummer veranderd) feitelijk sneller. Het is me vaak genoeg voorgekomen dat ik nog voorbij Middeldijkdreef reis vanuit het station, zoals laat in de avond. Nog erger: je wil naar Breda in de spits en je woont bij de Mechelenstraat of de Bijsterveldenlaan. De bus biedt op dat moment een aansluiting op de sprinter (13600) naar Bd bij Tbr. 9292 laat je lopen naar Middeldijkdreef of omreizen via Tbu!!

En dat doen ze al vier jaar. Als 9292 was zou ik nog eens goed kijken bij de noten in de dienstregelingen :Y .
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Hainje »

Heb je dat al wel eens bij Arriva gemeld? Zou zomaar een verschil kunnen makken qua bezettingen.
🍉
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door SLToilet »

Ik weet niet hoe groot het verschil zal zijn, gezien de omgeving inmiddels wel doorheeft dat de bus feitelijk gewoon doorrijdt. Zelf vertel ik het nog weleens en zo nu en dan aan mensen van buiten de omgeving die het over het OV willen hebben, maar vooral overdag zijn er wel een aantal reizigers die blijven zitten zodra Middeldijkdreef wordt bereikt. Het is al sinds 6 januari 2013 het geval. Zelf vind ik het overigens veel duidelijker dan de lijnnummerwisseling bij de Heyhoef zoals die tot die datum gehanteerd werd: ik was in de stad er steevast van overtuigd dat ik lijn 3 moest hebben, maar het moest 2 zijn. Ik ging altijd met lijn 3 richting Tbr (de bus die vanuit het centrum kwam) terwijl ik met lijn 2 terugging naar ergens in de Reeshof.

Ook een tip van makers van lijnennetten: voor lijnen die voor een deel een geheel gezamenlijke route hebben en dan een lus maken: geef bij voorkeur iedere strekkende meter van de lus slechts één lijnnummer (voorkom in ieder geval lijnnummerwisselingen tussen twee nummers/lijnen op knooppunten, hoe klein knooppunten ook zijn), dat is overzichtelijker, maar zet er wel bij dat de bus ook de andere kant van de lus neemt en via een andere weg weer terugkeert onder het andere lijnnummer.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
JHPart
Berichten: 46
Lid geworden op: za 17 sep 2016, 19:06

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door JHPart »

Lijn 19 omleggen via Antwerpen Centraal zal niet lukken. Niet alleen wordt de reistijd erg lang, maar het stadsbestuur wil minder bussen in het centrum. Dit is momenteel een erg actueel onderwerp van discussie bij Reizigersvereniging Trein Tram Bus en op een ander forum ( Skyscrapercity -Belgie - metro-tram-bus). Een en ander houdt ook verband met besparingen bij De Lijn, de aanleg van nieuwe tramlijnen, de bestelling van trammaterieel en de bouw van een nieuwe remise.

De nummering voor lijnen die een lus rijden in twee richtingen rijden, kan lastig zijn. Soms hangt men meerdere lijnen aan elkaar. Zo had je vroeger in Breda de lijnen 1, 3, 7 en 8 die allemaal aan elkaar hingen. Op zich was dat handig, want er waren veel bussen, maar de dienstregeling was erg ingewikkeld.
In Antwerpen was ik aan het kijken of ze niet lijnen 20 en 31 (tot begin 2015 lijn 244) aan elkaar kunnen koppelen in Borsbeek en Deurne. Indien de huidige routes behouden blijven, lukt het enkel als de bus onderweg van nummer wisselt. Anders komt de bus tweemaal aan dezelfde halte. Je krijgt dan een lus in de vorm van een 8.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door ArrivaBas »

Lussen in de vorm van een 8 kennen ze in Athene ook genoeg. :Y telematics.oasa.gr geeft de routes van alle (trolley)buslijnen in Athene. Makkelijk voor het intekenen van het Atheense buslijnennet, wat best fijnmazig kan zijn. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door PatrickM »

Chrysa schreef:
pedaalemmerzak schreef:
In de discussie Zeeland, las ik dat lijnen 19 en 20 gekoppeld zijn. In de praktijk rijdt de bus uit Goes en Terneuzen, na Hulst verder naar Antwerpen en Breda.

Ik wist niet dat ze lijn 20 en 19 koppelden. Waarom maken ze er niet gewoon één nummer van? Heb je meteen de langste buslijn van Nederland, breda-goes via antwerpen. Denk echter dat niet alle ritten gekoppeld worden.
Nee toch? Een klasgenoot van me komt uit Hulst en zegt dat lijn 19 niet gekoppeld is omdat er 3 speciale bussen oprijden en dat alleen de extra ritten buiten die 1x/2 uur vallen gekoppeld zijn.
Chauffeursdiensten zijn vaak gekoppeld, maar ritten kan ook hoor. Heb 1x een pro op lijn 20 gezien, dus neem aan dat het mogelijk is.
JHPart
Berichten: 46
Lid geworden op: za 17 sep 2016, 19:06

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door JHPart »

De voorbije weken had ik discussies met mensen over het Antwerps tramnet, onder meer op een ander forum. Reizigersvereniging TreinTramBus maakte zelf een eigen plan. Momenteel worden nieuwe tramsporen aangelegd in het centrum en het noorden van de stad. Tevens wil men de ongebruikte premetrotunnels of tram tunnels onder de Carnotstraat, Kerkstraat en Turnhoutsebaan in dienst nemen. Om die goed te bedienen, zijn er wellicht meer lijnen nodig.

Na enig gepuzzel heb ik een manier gevonden om het tramnet beter te organiseren met minder lijnen. Het leek me interessant om mijn plan ook op dit forum te plaatsen.
Mijn lijnennet bestaat slechts uit 10 hoogfrequente tramlijnen. Deze zijn genummerd van 0 tot 9, zodat het allemaal lage nummers zijn. Lijn 0 bestaat al in West-Vlaanderen, onder meer de kusttram en vroeger de centrum bus in Brugge.
Naar lijnkleuren toe, zou ik ze houden zoals nu. Lijn 0 is de huidige 10 en kan licht groen zijn. Lijn 1 is de huidige lijn 12 en is rood, de kleur die de entiteit of afdeling van De Lijn voor de provincie Antwerpen gebruikt voor haar stadsbuslijnen 1.

Alle lijnen rijden tijdens de spits om de 4 minuten, tijdens de dal om de 5 minuten, op zondag en ´s avonds minimum om de 10 minuten. Op sommige trajecten geeft dat wel hoge frequenties. Anderzijds kun je het busnet beter op het tramnet afstemmen.

De lijnen zijn als volgt:
0 Hoboken - Bolivarplaats - Astrid - Wijnegem (zuidelijk deel lijn 4 gekoppeld aan lijn 10)
1 Melkmarkt - Sportpaleis (lijn 12 naar Melkmarkt)
2 Hoboken - Diamant - Astrid - Merksem ( bestaande lijn 2)
3 Olympiade - Meirbrug - Luchtbal - Merksem (voor groot deel nieuwe lijn, neemt delen van lijn 6 over)
4 Zuidstation - Groenplaats - Berchem Station - Havenhuis (delen van lijn 4 en 11)
5 Linkeroever - Astrid - Deurne Noord - Wijnegem (bestaande lijn)
6 Luchtbal - Carnotstraat - Silsburg (neemt delen van lijn 6 en 24 over)
7 Boechout - Mortsel - Eilandje (bestaande lijn verlengd naar Boechout en Eilandje)
8 Schoonselhof - Astrid - Wommelgem (bestaande lijn, gekoppeld aan het zuidelijke deel van tramlijn 24)
9 Zwijndrecht - Linkeroever - Diamant - Berchem Station - Deurne - Astrid (bestaande lijn, gekoppeld aan een deel van buslijn 19)
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door sirvinniei »

Klein ideetje van mij op basis van de nieuwe dienstregeling Utrecht van Syntus.
https://drive.google.com/open?id=1Ygknf ... sp=sharing
Een poging om op een vrijwel DRU-neutrale manier het OV binnen Veenendaal fijnmaziger te maken zodat Veenendaal Oost en Petenbos Oost ook worden bediend. Daarnaast rijden er hierdoor ook 's avonds en op zondag bussen naar Veenendaal West en is er ook 's avonds 2x pu aansluiting vanuit de treinen op Veenendaal de klomp naar het centrum van Veenendaal.

De lijnkoppelingen zijn overdag: (x)80>1>5>2(x)80
's Avonds: 80>2>80
Ik heb geen onderschrift
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door DrechtBlub »

Ik ken die regio verder niet maar het ziet er zeker niet slecht uit.
Ik blub in het Drecht.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door DrechtBlub »

https://drive.google.com/open?id=1fsFve ... sp=sharing

Compleet random een stadsbus voor gouda ontworpen.

Lijn 1 Goverwelle - Station
Vervangt lijn 3, de route in Goverwelle is weer uitgebreid en de bus rijd naar station Goverwelle door via een voorheen onverbonden stuk wijk. De reistijd richting Utrecht gaat hierdoor omlaag voor een deel van de reizigers op lijn 3 door ipv naar het hoofdstation naar goverwelle te reizen.
Aan de frequentie veranderd niks

Lijn 3/4 Plaswijck - Station
vervangt lijn 1/4. De route is licht veranderd, de frequenties blijven hetzelfde.

Lijn 5/7 Bloemendaal/Slagenbuurt - Station
Vult wat "gaten" op in lijn 3/4 en verbind de wijk slagenbuurt nu vaker dan eens per twee uur wat er nu met de huidige buurtbus word geboden. De bus word utigevoerd met een buurtbus en rijd alleen ma-vr 1*Uur in beide richtingen. Op zaterdag, zondag en in de avond rijd er een belbus naar de wijk slagenbuurt. Op zaterdag word de buurtbus van deze lijn gebruikt voor versterkingsritten op lijn 10.

Lijn 8 Reeuwijk - Station
Rijd ma-zat 2*Uur en in de avond en op zondag 1*Uur - Notitie: ik heb hier niet op de huidige streeklijn gelet.

En dan nu Lijn 2/6/9/10 (oftewel de rotzooi)
deze lijnen zitten op een behoorlijk gecompliceerde manier in elkaar geknoopt maar het komt neer op dat er altijd 2*Uur een bus bij Westergouwe komt. In de spitsrichting 2*Uur op lijn 6 gereden word, Op lijn 9 2*Uur in de spits word gereden en dat lijn 10 Deels als citybus fungeert. De lijnen opereren samen op slechts 2 bussen tegelijk (behalve op zaterdag, dan rijd er ook nog een buurtbus bij), lijn 10 rijd alleen langs het centrum in het dal en op zaterdag, daarbuiten fungeert het als bus voor de wijk kadenbuurt. (anders staat de bus die 8-10 minuten still op het station)

Voor de passagier dus relatief simpel al is lijn 10 zonder dienstrooster misschien wat lastig uit te pluizen. Planningswijs wilde ik de bus naar het centrum behouden, de bus naar de kadenbuurt behouden en een bus naar Gouwespoor laten rijden samen met lijn 2 en 2*Uur naar westergouwe blijven rijden zonder een extra bus te gebruiken. - Dat is me gelukt.

De dienstregeling zou behalve het toevoegen van die buurtbus en de benodigde aanpassing aan de streekbus naar bodegraven via reeuwijk (Mogelijk alleen nog van en naar bodegraven laten rijden) geen extra bussen nodig. en de kosten zullen dus niet echt veel hoger uit moeten vallen dan nu.

Wat Vinden jullie?
Ik blub in het Drecht.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door sirvinniei »

Het eerste wat me opvalt is de route lijn 1. Deze is qua reistijd waarschijnlijk een stuk langer dan de oude lus. Heb je dit meegerekend ook qua aansluitingen op Gouda?
Ik heb geen onderschrift
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door BrengMe »

Die lus is overigens wel leuk bedacht, maar komt niet langs de winkelcentrum van Goverwelle: een van de belangrijkste bestemmingen in de wijk.
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door pedaalemmerzak »

Ik heb een opzet gemaakt voor een nachtbusdienst in de omgeving van Leiden. Het gaat enkel om de vrijdag- en zaterdagavond. En eventueel met festiviteiten zoals met 3 oktober. Niet alleen is Leiden aantrekkelijk om uit te gaan (goed, het is geen den haag, maar het is een leuke stad), er is ook aansluiting op de nachttreinen in Leiden Centraal en mijn buslijnen verbinden leiden ook met andere uitgaansplaatsen zoals Scheveningen.

https://drive.google.com/open?id=1eThcp ... sp=sharing

Lijn 400: rijdt op vrijdag- en zaterdagnacht enkele late ritten Leiden C - Zoetermeer CW. De laatste bus vertrekt momenteel namelijk al iets na half 12 s avonds. De laatste reismogelijkheid vertrekt momenteel om kwart over 12, met de trein naar NOI en dan met de laatste tram. Het gaat om ritten rond 1u en 2u s nachts.
Sluit aan op de nachttrein van en naar Schiphol (richting den haag is geen relevante overstap vanuit Zoetermeer)

Lijn N1 Katwijk boulevard - leiden c - alphen station. Sluit in Leiden aan op de treinen zowel richting schiphol als den haag. Rijdt richting alphen via de breestraat - levendaal - hoge rijndijk - N11 . Rijdt richting Katwijk via de N206 en de Zeeweg.
Het gaat om ritten die vertrekken rond 1 en 2 uur s nachts vanuit Leiden Centraal.

Lijn N2 Leiden C - Wassenaar - Scheveningen Kurhaus. Sluit in Leiden aan op de treinen richting Schiphol (uiteraard niet richting Den Haag). Enkele ritten vertrekken rond 1 en 2u s nachts vanuit Scheveningen richting Leiden (het gaat hier vooral om mensen die uitgaan in Scheveningen ipv andersom). Rijdt via Hubertustunnel en N44.

Wat denken jullie? Zien jullie meer in 'langzame' routes, zodat er meer huidige bushaltes bediend worden, of meer in mijn snelle routes over hoofdwegen?
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door DrechtBlub »

sirvinniei schreef:Het eerste wat me opvalt is de route lijn 1. Deze is qua reistijd waarschijnlijk een stuk langer dan de oude lus. Heb je dit meegerekend ook qua aansluitingen op Gouda?
De route die ik heb bedacht is net "Te lang" maar die kan wel weer aansluiten op ritten op lijn 3/4 of waarschijnlijker 8.
BrengMe schreef:Die lus is overigens wel leuk bedacht, maar komt niet langs de winkelcentrum van Goverwelle: een van de belangrijkste bestemmingen in de wijk.
Het voordeel is een versnelling voor de reizigers naar Utrecht, het nadeel is de vervallen verbinding naar het winkelcentrum. Aangezien ik geen telcijfers heb ik het qua vervoerswaarde als een standaard klein winkelcentrum gezien, daarbij zie ik toch echt meer passagiers in de verbinding heet goverwelle en het stuk wijk daarnaartoe dat nu niet verbonden word samen. - Maar dat is een persoonlijk voorkeur.
Ik blub in het Drecht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten