Maak je eigen lijnennet

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Bemined »

JeffreyMeijer schreef:Nee, we hebben ook geen kadaster. We hebben ook geen inkomensgegevens. Je geeft gewoon niet genoeg informatie. Dan kun je het wel proberen af te wimpelen. Maar dan zul je nooit aansluiting vinden in dit topic.
Alsof er met al die informatie wel een reëel fictief lijnennet opgezet gaat worden hier :N
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Jef400 »

Je kan dan tenminste nog gefundeerd zeiken.

Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door ArrivaBas »

Daar dit topic meer bedoeld is voor realistische steden met eigen lijnennetten... :X :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Lijn65 »

Zal ik maar eens het goede voorbeeld geven in dit topic?
Het is wel in het buitenland, dat wel...

Terwijl het in Nederland niet meer dan normaal is dat elk dorp en gat ontsloten is per OV, gaat dat aan de andere kant van de grote sloot er heel anders aan toe. Ik ben 4 jaar geleden in Calgary en Edmonton geweest in Canada en heb sindsdien een beetje uitgeplozen hoe het OV daar werkt. Een korte samenvating: Openbaar vervoer is daar een lokale aangelegenheid en wordt niet centraal geregeld. Als men in een plaats een busdienst wil, dan moet die plaats die zelf opzetten en financieren. Of de busdienst wordt door een commercieel bedrijf uitgevoerd (denk aan b.v. Greyhound of de plaatselijke toerboer).

Ik vroeg me af hoe een openbaar vervoerssysteem in Canada eruit zou zien als het van hetzelfde niveau is als hier in Nederland? Ik heb me vooralsnog beperkt tot de regio direct ten Noorden van de stad Edmonton, met Morinville en Fort Saskatchewan als belangrijkste kernen.
Ik heb gepoogd een realistische busdienst met realistische frequenties en goede aansluitingen op te zetten.

Wat rijdt er nu? Tussen Fort Saskatchewan en Edmonton Clareview LRT Station rijdt ETS (de stadsvervoerder van Edmonton) tijdens de spitsuren met lijn 198. Tussen St. Albert en Edmonton rijdt StAT met diverse lijnen. Scholen regelen doorgaans zelf hun leerlingenvervoer. Verder rijden er op een enkele Greyhound bus na geen geregelde busdiensten in het betreffende gebied.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Basislijn
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door ArrivaBas »

Is het een idee om hem openbaar te maken. Nu moet ik toestemming vragen om hem te kunnen bekijken :idea: :idea:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door DrechtBlub »

Je map weigert me :P
Ik blub in het Drecht.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Lijn65 »

Oeps :oops:
Maar heb het nu gefixt!
Basislijn
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door W0rteltje »

Lijn65 schreef:Oeps :oops:
Maar heb het nu gefixt!
uhm
"OV in Nederland"
bon jour
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door BrengMe »

Ja, nou en?

We hebben ook een suforum OV in het buitenland. Dat zou dan ook niet hier thuishoren.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door ArrivaBas »

Maak je eigen lijnennet :Y :Y
We gaan hier toch niet bepalen wat we en niet mag, want anders licht ik de moderators in.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Z2N »

Het is alleen leuker om een lijnennet te maken en delen in een gebied dat meer forumleden kennen, zodat er feedback gegeven kan worden. Als er geen feedback gegeven kan worden heeft het namelijk geen nut om iets op een forum neer te zetten. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Lijn65 »

W0rteltje schreef: uhm
"OV in Nederland"
Zullen we 'OV in het Buitenland' dan ook direct maar afschaffen?
En het mag dan officieel misschien wel Nederlands zijn, maar Saba, Bonaire en Sint Eustasius zijn voor mij ook gewoon buitenland.
Basislijn
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Jef400 »

W0rteltje schreef:
Lijn65 schreef:Oeps :oops:
Maar heb het nu gefixt!
uhm
"OV in Nederland"
Wat is dat nou voor hypocriet gelul? Jij begint hier over allerlei overzeese eilanden, en dan ga JIJ zeiken over lijn65 :X
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Z2N »

Dames, kunnen we de taal even dimmen en gewoon weer lijnnetten bespreken die de mensen willen bespreken? (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Hainje »

Yay, popcorntime! :D

Edit: Oh toch niet. -o-
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door ArrivaBas »

@w0rteltje
Ideeën OVer OV is een algemeen topic. Hier kan men dus vrij lijnennetten maken en posten. En inderdaad klinkt het erg hypocriet als jij met lijnennetten op Saba, Sint Eustatius en Bonaire komt en dan lijn65's net 'buiten OV in Nederland vindt vallen.' Op dit moment zit ik er over na te denken om het gebied rond Düren en Monschau een eigen lijnennet te geven, dus mag ik dat dan ook niet hier posten :X ?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door W0rteltje »

alleerst wil ik zeggen dat ik niks heb tegen lijnennetkaarten in het buitenland. ik zei het alleen om dat ik vrij zeker was dat als ik dat zou doen, ik er gelijk kritiek op zou krijgen (zoals "hoe weet jij de inkomensgegevens zijn? en shit).
ArrivaBas schreef:Maak je eigen lijnennet :Y :Y
We gaan hier toch niet bepalen wat we en niet mag, want anders licht ik de moderators in.
JeffreyMeijer schreef: Wat is dat nou voor hypocriet gelul? Jij begint hier over allerlei overzeese eilanden, en dan ga JIJ zeiken over lijn65 :X
das niet hypocriet, Sabe Sint Eustatius en Bonaire zijn net zo Nederlands als Groningen

maar nogmaals ik heb niks tegen lijnennetkaarten in het buitenland
bon jour
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Jef400 »

Het zijn overzeese gebieden. Ze maken geen deel uit van Europees Nederland.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door ArrivaBas »

Hainje schreef:Yay, popcorntime! :D

Edit: Oh toch niet. -o-
Misschien toch wel :D
Afbeelding
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Jef400 »

Maar goed. Ik zit te denken. Waarom pakken we niet een stad als Alkmaar als uitgangspunt voor een (voor)stadsnet. Plaatsen als Egmond, Bergen, Heerhugowaard, St Pancras, Koedijk, Heiloo zitten zo goed als vast aan Alkmaar. Misschien kunnen we het lijnennet daar herontwerpen. Hebben we ook geen gelazer over cijfers etc.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
JothamvW
Berichten: 1219
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door JothamvW »

Misschien dat dit niet de juiste plek is om te vragen, maar hoe gaat het maken van de lijnen in Google Maps eigenlijk in zijn werk?
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Daelea »

Hier (https://www.google.com/maps/d/?hl=nl&app=mp) kun je een eigen kaart maken, met lijnen en iconen (pinnen, busicoontjes, ziekenhuis, etc). Vervolgens kun je alle lijnen en iconen een naam geven, en de map delen met een URL :)
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door DrechtBlub »

JeffreyMeijer schreef:Het zijn overzeese gebieden. Ze maken geen deel uit van Europees Nederland.
Al voelt het misschien zo zijn Bonaire, Saba, Sint Eustatius Gewoon gemeentes van Nederland en behoren tot de EU.
Daarentegen zijn Curaçao, Sint Maarten en Aruba landen in het koninkrijk van Nederland en behoren niet tot de EU.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Z2N »

Waarom raaskal je daar nog over, het zou hier moeten gaan over het bediscussiëren van lijnnetten. Als mensen die niet kunnen bediscussiëren omdat ze in een fictieve of vreemde omgeving zijn is het het niet waard, en daarom is het makkelijker om alleen Europees Nederland aan te houden. Punt uit, discussie gesloten. :evil:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door SuperGhost »

wilburg22 schreef:
JeffreyMeijer schreef:Het zijn overzeese gebieden. Ze maken geen deel uit van Europees Nederland.
Al voelt het misschien zo zijn Bonaire, Saba, Sint Eustatius Gewoon gemeentes van Nederland en behoren tot de EU.
Daarentegen zijn Curaçao, Sint Maarten en Aruba landen in het koninkrijk van Nederland en behoren niet tot de EU.
Beiden hebben jullie niet geheel gelijk.
Die 3 eilandjes zijn wél onderdeel van het land Nederland, maar behoren (nog) niet bij de EU (in die zin dat de regels van de EU er geldig moeten zijn).

Binnenkort zal pas gepraat worden om de status van die 3 eilandjes binnen de EU wellicht te veranderen van overzees gebied tot ultraperifeer gebied (UPG), dan moeten ze bijv. ook overstappen op de Euro (ze gebruiken nu nog de Amerikaanse dollar). Al kan het wellicht zijn dat Bonaire net zoals Aruba, Sint-Maarten en Curaçao ook een onafhankelijk land binnen het koninkrijk wordt (eind vorig jaar stemden de mensen daar voor een herziening van de band met NL).

Heel officieel zijn al die 6 eilandjes lid van de EU, want niet het land Nederland is lid van de EU (kan ook niet, want dat is geen volkenrechtelijke staat), maar het Koninkrijk der Nederlanden. Alleen is de EU-wetgeving alleen van kracht gesteld op het Europese deel van het koninkrijk. Maar alle inwoners, dus ook die van de 6 Caribische eilandjes zijn EU-burgers. (net zoals Denemarken geen lid is, maar het Koninkrijk Denemarken, maar de regelgeving alleen geld in het land Denemarken, maar inwoners van Groenland en Fearoer ook EU-burgers zijn)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten