Maak je eigen lijnennet

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door W0rteltje »

Meltrain schreef:Misschien wilde je nog tussenhaltes aandoen, maar ben je die vergeten in te tekenen, maar nu is het gewoon een non-stop lijn van Krimpen Stormpolder naar Ouderkerk en liggen beide haltes aan dezelfde kant van de Hollandsche IJssel. :?
Geen enkele van je genoemde argumenten gaat dus op.
dan heb je het tabje van haltes Krimpen regio niet aangezet. -_-
bon jour
Nattekat
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 07 jan 2015, 16:05

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Nattekat »

Een mooie toekomstvisie voor het HOV-net van Zuid Holland Noord
https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... wDTfIz1DDE

Belangrijkste wijzigignen tov nu en reeds bestaande plannen voor het R-net:
- Nieuwe Q-liner 320: directe verbinding tussen Noordwijk en Leiden. Lijn 20 is nu al zeer succesvol tussen Leiden en Noordwijk en met de komst van R-net richting Schiphol is dit de laatste ontbrekende schakel voor een goed ontsloten Noordwijk.
- Q-liner 381: Weinig veranderingen, maar zal met de komst van station Hazerswoude-Koudekerk een grotere rol spelen. Het verbindt Hazerswoude-Dorp en Koudekerk met het station en een alternatief vormen voor de 169, welke weinig meer toevoegt als de stations geopend zijn. Tevens rijdt ie niet meer verder dan Zoetermeer.
- Q-liner 382: Opgeheven. Heeft nu al nauwlijks bestaansrecht en met de verbetering van Alphen-Gouda zullen er weinig reizigers over blijven.
- Q-liner 386: Beginpunt verlegd van Oegstgeest naar de vast wel ooit verschijnende IKEA, waar tevens een prachtig P+R-terrein gevormd wordt. Deze lijn verbindt Leiderdorp en Leiden-Oost met het nieuwe station Zoeterwoude en het R-net naar Zoetermeer, en gaat van daar rechtstreeks over de Rijnlandroute naar Wassenaar. Oegstgeest krijgt ter vervanging de nieuwe 320 en bestaande lijnen 57, 183/184 en 50 zorgen voor de complete ontsluiting.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Z2N »

Er zijn een paar dingen die m.i. niet helemaal kloppen:

- Je ontneemt Katwijk-Noord en Rijnsburg van een snelle busverbinding, terwijl deze plaatsen nu veel gebruik maken van de bus naar Leiden.
- Je Ver-R-net de huidige 365 tussen Leiden C en Leiderdorp, terwijl deze niet bepaalt succesvol is (het aantal reizigers is sinds de nieuwe opzet gedaald).
- Je laat lijn 365 Leiden - Schiphol lopen via Leiderdorp, terwijl de route over de A4 tussen Roelofsarendsveen en Leiderdorp vaak voor vertragingen zorgt, reden waarvoor er nu extreem veel vertragingsmarge in de dienstregeling zit.
- De route van lijn 320 heeft eerder al een bus gehad, maar deze was zodanig onsuccesvol dat deze (uit mijn hoofd in 2004-2005) opgeheven is.
- Wat betrft lijn 381: het is de bedoeling om de lijnen 165 en 169 te behouden, 165 als verbinding naar Zoetermeer (met hogere spitsfrequentie dan nu ter compensatie voor het wegvallen van de Qliners), 169 als verbinding Alphen - Alphen Dorp - Koudekerk - Hazerswoude-Rijdijk eenerzijds en verbinding Hazerswoude/Koudekerk - Heiniken - Leiden Centrum anderzijds.
- En aan het lijnnummer van lijn 370 moet je niet gaan morrelen, alhoewel nummerfetisjisten het niet zouden goedkeuren, is lijn 370 in de regionale cultuur gegrift. Het nummer aanpassen voor de eenduideligheid is dan ook commercieel gezien niet handig. Sowiezo klopt er niets van het onderscheid tussen 300- en 400-lijnen, de reizigers zien geen verschil tussen R-Net en Qliner, het wordt uit jouw voorstel ook niet duidelijk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Meltrain »

W0rteltje schreef:
Meltrain schreef:Misschien wilde je nog tussenhaltes aandoen, maar ben je die vergeten in te tekenen, maar nu is het gewoon een non-stop lijn van Krimpen Stormpolder naar Ouderkerk en liggen beide haltes aan dezelfde kant van de Hollandsche IJssel. :?
Geen enkele van je genoemde argumenten gaat dus op.
dan heb je het tabje van haltes Krimpen regio niet aangezet. -_-
Dat had ik inderdaad niet gedaan, bedankt voor de correctie. :)
Maar alsnog begrijp ik niet hoe scholieren vanuit de Drechtsteden of Krimpen die naar de Prins Alexanderpolder gaan (is dat überhaupt een grote groep?) hier profijt van hebben. Dan moet er alsnog een goede OV-verbinding komen vanaf de aanlegsteiger van de boot naar de Prins Alexanderpolder.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Meltrain »

Nattekat schreef:Een mooie toekomstvisie voor het HOV-net van Zuid Holland Noord
https://www.google.com/maps/d/u/0/viewe ... wDTfIz1DDE

Belangrijkste wijzigignen tov nu en reeds bestaande plannen voor het R-net:
- Nieuwe Q-liner 320: directe verbinding tussen Noordwijk en Leiden. Lijn 20 is nu al zeer succesvol tussen Leiden en Noordwijk en met de komst van R-net richting Schiphol is dit de laatste ontbrekende schakel voor een goed ontsloten Noordwijk.
- Q-liner 381: Weinig veranderingen, maar zal met de komst van station Hazerswoude-Koudekerk een grotere rol spelen. Het verbindt Hazerswoude-Dorp en Koudekerk met het station en een alternatief vormen voor de 169, welke weinig meer toevoegt als de stations geopend zijn. Tevens rijdt ie niet meer verder dan Zoetermeer.
- Q-liner 382: Opgeheven. Heeft nu al nauwlijks bestaansrecht en met de verbetering van Alphen-Gouda zullen er weinig reizigers over blijven.
- Q-liner 386: Beginpunt verlegd van Oegstgeest naar de vast wel ooit verschijnende IKEA, waar tevens een prachtig P+R-terrein gevormd wordt. Deze lijn verbindt Leiderdorp en Leiden-Oost met het nieuwe station Zoeterwoude en het R-net naar Zoetermeer, en gaat van daar rechtstreeks over de Rijnlandroute naar Wassenaar. Oegstgeest krijgt ter vervanging de nieuwe 320 en bestaande lijnen 57, 183/184 en 50 zorgen voor de complete ontsluiting.
Wat is in jouw plannen het verschil tussen Qliner en R-Net? En waarom wordt de verbinding tussen Noordwijk en Leiden een Qliner in pl;aats van R-Net. Als ik het me goed herinner staan de lijnen 20 en 21 sowieso al op de nominatie om R-Net te worden.

Leuk dat Oegstgeest vervanging krijgt in de vorm van lijn 320, maar die gaat juist totaal niet de kant op waar nu lijn 386 heen gaat. Volgens mij is het succes van lijn 386 nu juist dat hij in de wijken begint en een snelle en overstap-vrije verbinding met Den Haag biedt.
Je suggestie voor een lijn naar Zoetrewoude-Rijndijk en Leiderdorp vind ik leuk, maar ik zou daar dan eerder een nieuwe lijn 387 voor introduceren.

Verder mis ik lijn 383 op jouw kaart. Ik mag ervan uitgaan dat die wordt opgeheven in jouw plannen?
Daarnaast bestaat het plan om de lijn Gouda - Schoonhoven (lijn 197) ook om te vormen tot R-Net. Deze zie ik bij jou ook niet terug.

De opheffing van lijn 382 kan ik begrijpen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Nattekat
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 07 jan 2015, 16:05

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Nattekat »

R-net is een soort veredelde vorm van de al bestaande Q-liners, waarvan de provincie precies bepaald hoe alles in elkaar steekt. De lijnen die ik heb ingevoerd als R-net zijn hier ook 100% op gebasseerd. Lijnen 20 en 21 staan niet in hun huidige vorm op de planning, en of de R-net richting Katwijk ook door gaat rijden naar Noordwijk is nu nog de vraag.

Lijn 365 neemt de langere route om twee redenen: om de reizigers uit de Kaagstreek ook een overstappunt te geven op stadsbussen en andere lijnen, en om Leiderdorp de verbinding naar Schiphol te laten behouden. Dat is een verbinding waar veel gebruik van wordt gemaakt.

De wijziging op 386 geeft een reistijdverbetering voor oost-Leiden, terwijl de overgebleven lijnen in Oegstgeest geen verlies in rijtijd geven voor reizigers naar Den Haag. Erg klantvriendelijk is het eigenlijk niet, zeker kijkend naar de hoeveelheid reizigers, dus ik denk idd dat het beter is om die verbinding te behouden.

Lijn 197 en 383 ben ik vergeten erbij te zetten, 197 natuurlijk als R-net en 383 blijft ongewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Z2N »

Dan snap ik nog steeds niet waarom je een onderscheid wil maken, terwijl er nu al een 'merk' nodig is om twee soorten bus te creëren. Bovendien mis ik nog steeds de bediening van Rijnsburg en Katwijk-Rijnsoever, evenals je beweegredenen achter je Qliner 381 tegenover het huidige busnetwerk in de lintdorpen langs de Rijndijk.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door nvdw »

Meltrain schreef:Maar alsnog begrijp ik niet hoe scholieren vanuit de Drechtsteden of Krimpen die naar de Prins Alexanderpolder gaan (is dat überhaupt een grote groep?) hier profijt van hebben.
De groep bestaat als ik het goed heb vooral uit W0rteltje. :')
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Nattekat
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 07 jan 2015, 16:05

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Nattekat »

Z2N schreef:Dan snap ik nog steeds niet waarom je een onderscheid wil maken, terwijl er nu al een 'merk' nodig is om twee soorten bus te creëren. Bovendien mis ik nog steeds de bediening van Rijnsburg en Katwijk-Rijnsoever, evenals je beweegredenen achter je Qliner 381 tegenover het huidige busnetwerk in de lintdorpen langs de Rijndijk.
Dit is enkel het HOV-net, normale streekbussen komen er gewoon nog bij, dus ook de verbinding van Rijnsburg dat nu door lijn 37 bereden wordt.

Qliner 381 rijdt nu al bijna precies deze route, maar gaat nu via de overkant om Koudekerk te verbinden met het nog te realiseren station.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Z2N »

Kun je dan niet beter een complete kaart maken, met alle lijnen erop? Op die manier kan ik je netwerk beter als een echt netwerk beoordelen.

Bovendien mis ik nog steeds de beargumentering voor je keuze voor twee aparte benamingen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door W0rteltje »

nvdw schreef:
Meltrain schreef:Maar alsnog begrijp ik niet hoe scholieren vanuit de Drechtsteden of Krimpen die naar de Prins Alexanderpolder gaan (is dat überhaupt een grote groep?) hier profijt van hebben.
De groep bestaat als ik het goed heb vooral uit W0rteltje. :')
nee, de Alexander polder heeft (naast een gewone school) ook een gereformeerde en eentje voor kinderen met sociale stoornissen,
dat trek heel wat reizigers uit Krimpen, en n aardig aantal uit de drechtsteden
bon jour
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Daelea »

Z2N schreef:Er zijn een paar dingen die m.i. niet helemaal kloppen:

[...]
- Je Ver-R-net de huidige 365 tussen Leiden C en Leiderdorp, terwijl deze niet bepaalt succesvol is (het aantal reizigers is sinds de nieuwe opzet gedaald).
- Je laat lijn 365 Leiden - Schiphol lopen via Leiderdorp, terwijl de route over de A4 tussen Roelofsarendsveen en Leiderdorp vaak voor vertragingen zorgt, reden waarvoor er nu extreem veel vertragingsmarge in de dienstregeling zit.
Heel even een kleine toevoeging: de geschetste situatie met de R-net-365 en Qliner-365 is exact zoals de laatste plannen die ik gezien heb (dit najaar). Stadstracé als R-net (6× per uur, vraag me niet waarom, aangezien er juist per vandaag ritten verdwenen zijn), ritten naar Schiphol als Qliner achter Leiderdorp langs.

Nattekat, enig idee wat je met de 56 (Leimuiden-Leiden) aan wilt? Deze lijn rijdt in de ochtendspits met bomvolle bussen naar Leiden, en rijdt een deel parallel met de 365. Voor wat de regio Kaag en Braassem betreft: je gaat met deze plannen een aantal mensen tegen het zere been trappen, aangezien je de verbinding tussen deze regio en het Alrijne Ziekenhuis in Leiderdorp verbreekt.
Nattekat
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 07 jan 2015, 16:05

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Nattekat »

De plannen van de provincie ontnemen al de complete verbinding met Leiderdorp, dus ik denk dat het zo wel een redelijke compromis is.

Het streeknet gaat er nog bijkomen, dit is een mooi uitgangspunt. Zeker 56 gaat wat kleine veranderingen krijgen, de overvolle bussen zit ik zelf ook regelmatig in.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door ArrivaBas »

- Hoe vaak wil jij eigenlijk die lijnen laten rijden?
- Blijft lijn 370/480 ook s' nachts rijden?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Z2N »

Lijn 370 rijdt van tijd tot tijd met 40 man rond 's nachts, ik denk dat dat geen vraag hoeft te zijn. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door ArrivaBas »

Dit bedoelde ik als tip voor Nattekat. Ik vroeg geen antwoord van meneer Z2N :wink:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Z2N »

Volgens mij had Nattekat ook niet gezegd dat lijn 370 niet 's nachts zou moeten rijden. :roll:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door ArrivaBas »

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... tt9BL6u6WI
een kleine onverwachte update van NHN.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Z2N »

Mooi kaartje, echter wel een paar puntjes van kritiek:

- Kijk nog eens goed naar je netwerk op Texel: de huidige lijn 28 (die zonder reden omgenummerd is in je kaart) heeft nu een onhaalbare rijtijd, en met jouw kaart wordt bovendien ook het populaire centrum EcoMare niet meer bediend, in De Koog zou een ringroute zoals deze er nu ook al is logischer zijn. Voor de overige lijnen moet je onthouden dat Den Burg de grootste plaats is op het eiland, zo is hier de enige middelbare school gevestigd. Bovendien is de reizigersstroom Oudeschild - Den Burg - Boot groter dan de stroom De Koog - De Cocksdorp, welke eigenlijk altijd al alleen in de zomer aangeboden werd in het Pre-texelhoppertijdperk. Probeer een netwerk te bouwen om Den Burg heen, en kijk goed naar de frequenties en eventueel kleinschaliger vervoer (dmv buurtbussen).

-Op het vaste land zie ik ook wat gekkigheden, zoals een lijn 103 (die Schagen niet bedient, maar in de plaats daarvan enkele rustige dorpjes), lijn 102 (die voor zover ik kan zien met een grote bus moet gaan rijden, terwijl een buurtbus de vraag beter kan bedienen (met bijvoorbeeld avondbediening zodat mensen na werk ook nog naar huis kunnen komen), en de lijnen 400, 401, 402, 404, waarvoor mij het nut niet duidelijk wordt. Kijk of het netwerk met minder lijnen afkan.

- En nog twee puntjes: Heerhugowaard en Alkmaar vormen één agglomeratie, en horen dus één stadsbusnet te hebben, en Purmerend hoort géén stadsbus te hebben, deze functie ligt bij het hoogfrequente en zeer dichte streeknet-netwerk dat de relatie Purmerend-Amsterdam bedient.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Wubbo »

Discussie opgeschoond. Het is hier nog steeds geen kleuterklas of zandbak. Het topic heet "Maak je eigen lijnennet". Voorzie dat ook van enige onderbouwing zodat mensen snappen waarom je keuzes maakt en daarover gediscussieerd kan worden.

Dit is de tweede keer dat we grootschalig hebben moeten ingrijpen in dit topic in ongeveer een week. Als blijkt dat normale discussies niet mogelijk zijn, rest ons niets anders dan dit topic te sluiten.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Jef400 »

Om verder te gaan op het punt van Z2N ik denk dat een stadsbusnet in Purmerend wel degelijk toegevoegde waarde kan hebben. Immers kan je dan de routes van de lijnen 103, 105 en 110 strekken. Daar deze allen een stadsbusfunctie binnen Purmerend vervullen. Het plan van ArrivaBas over de stadsdienst in Purmerend is met alle respect enkel luchtfietserij. Aangezien het station Purmerend geen belangrijke halte is. Het Ziekenhuis niet bediend wordt. En de hoeken waar voorheen wel een stadsdienst heen liep niet worden bediend. Dus mocht de route door de Purmer naar Edam en naar Monnickendam ooit weer voor bussen begaanbaar worden. Dan zou dit een net kunnen zijn.

Wat dat concreet inhoud:

Lijn 1: Huidige route lijn 103 binnen Purmerend met dien verstande dat de lijn vanaf de Persijnlaan linksaf richting de Verzetslaan en winkelcentrum Meerland rijdt en daar weer teruggaat via de huidige route richting het Ziekenhuis, Station en Centrum
Lijn 2: Lijn 2 zou dan de huidige route van de 110 binnen Purmerend zijn.
Lijn 3: Lijn 3 zou dan de huidige route van lijn 105 binnen Purmerend opvangen.
Lijn 4/5: Lijn 4 zou ik dan vanaf het Tramplein-Westerstraat Sluisbrug-Neckerstraat-Wolgalaan-Donaulaan-Amazonelaan-Zambezillaan-Eufraatlaan-Gangeslaan-Aziëlaan-Gorslaan-Ziekenhuis-Waterlandlaan-Purmersteenweg-Gedempte Where-Gedempte Singelgracht-Tramplein een lusroute laten rijden (lijn 4 linksom, lijn 5 rechtsom)

Ik zat dan aan de volgende frequenties te denken

Lijn --- SPITS - DAL - AVO - ZAT - ZON
1 30 30 60 30 60
2 30 30 60 30 60
3 30 30 60 30 60
4 30 60 120 60 60
5 30 60 120 60 60

Alle lijnen zouden bediend worden met Midibusjes. Ik denk dat je met 10/12 midibusjes wel klaar moet zijn. Eventueel kunnen deze lijnen in een eigen stadsdienstconcessie worden gebracht.

Gevolgen streek:

Lijnen 103/110 Purmerend - Monnickendam/Edam v.v. Tramplein-Beatrixplein/NS-Ziekenhuis (voor)-IJsselmeerlaan-Grotenhuysweg-Purmerenderweg P-Oosterweg-Monnickendammerweg-Monnickendam/Oosterweg-N244-Edam
Lijn 121/125 onveranderd
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Yanaike »

Een stadsbus met een frequentie van 60 minuten of meer betekent eigenlijk gewoon opheffen :X
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Jef400 »

4 en 5 is een ringlijn. Die echter twee kanten op rijdt. Zodat op dat deel van de route een halfuursfrequentie ontstaat. Waarom 's avonds en zondag's een 60-minuten frequentie. Ik vind dat de wijken ook laat bereikbaar moeten zijn vanuit het centrum.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Suus »

Ringlijnen die tegen elkaar inrijden zijn alleen een goede aanvulling op elkaar als de ringlus aan het einde zit (lollieroute) en niet al te groot is, waardoor het verschil tussen de twee lijnen slechts een paar minuten op een half uur is (25/35 bijvoorbeeld).

Tweeuursdiensten zijn wel kansloos, rijd dan niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door ArrivaBas »

Zullen we de IC Berlijn dan ook opheffen? :lol:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten