Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: za 16 apr 2016, 22:34
En gewoon vrolijk verdergaan over de gesloten discussie -o- -o-
Dat was al het geval bij de voormalige lijn 1 maar dat was te duur.JeffreyMeijer schreef:Wat ik mij afvraag. Is het niet mogelijk om lijn 1 in de spits met grote bussen uit te voeren, en dan in de daluren uit te besteden aan een plaatselijke taxiboer. Net zoals lijn 21.
Dit is prima mogelijk. arriva heeft dit niet stopgezet vanwege een laag passagiersaantal, het busje (19 persoonslimiet) zat weldegelijk vaak vol op zijn minst een deel van de rit, ik maakte er zelf vaak gebruik van maar de bus moest eigenlijk altijd een grote bus bellen in dubbeldam. waardoor er zelfs een tijd vast een bus standby heeft gestaan. Arriva wilde passagiers in de andere lijnen 5/7/4/3 gecombineerd krijgen om die lijnen beter te laten verdienen, maar wat ze hebben gedaan daarmee is 10% van de reizigers overnemen, en 90%, vooral ouderen en scholieren, en regelmatig reizigers richting gorinchem of verder via de merwedelingelijn vanuit dubbeldam en sterrenburg, achtergelaten die zonder de dwarsverbinding veel te lang duren om bij hun bestemming te komen. Om te vergelijken, lijn 2 zit vaak op zijn minst half vol, 2*Uur met een grote bus. Lijn 1 15% passagiers minder met een halve frequentie. Zo duidelijker? Arriva mot hem niet in zijn huidige staat omdat die een klein aantal reizigers inpikt van de andere lijnen, maar waar geen rekening mee word gehouden is met wie ze daarmee in de steek hebben gelaten.JeffreyMeijer schreef:Wat ik mij afvraag. Is het niet mogelijk om lijn 1 in de spits met grote bussen uit te voeren, en dan in de daluren uit te besteden aan een plaatselijke taxiboer. Net zoals lijn 21.
kun je noemen waar dat gebeurt? het was niet mijn intentiewilburg22 schreef:Je laat hier meerdere wijken in zwijndrecht zonder vervoer en meerde lijnen gaan over wegen waar de bus niet gaat passen. Wat is het nu van 701 naar oudelandshoek te laten gaan ipv naar crabbehof en wielwijk, waar meer mensen aan de lijn wonen.
zal ik nog bijwerkenwilburg22 schreef: Lijn 1 Zwijndrecht daumaweg/Surinamestraat. Hier is geen kruising die in beide richtingen bereden kan worden.
Lijn 3 Meerdere wegen in crabbehof die je hebt gekozen kunnen niet door een grote bus worden bereden. Kijk jij wel op streetview met het plannen van routes?
Lijn 702 Daar hebben we dan toch lijn 21. en nu doet die ridderkerk (wat moet volgens de consessie eisen) niet meer aan, en verliest de lijn nog verder zijn nut. Daarna rijd die naar nieuw krispijn op de oude manier waar je max. 20 in en uitstappers per dag heeft, daar kan je niet een bus ieder uur voor laten rijden.
Lijn 717 Deze lijn hoort gewoon bij de drechtsteden. (voormalige lijn 17) Waarom zet je deze neer als een streeklijn? heerjansdam verliest hier zijn verbinding met ziekenhuis zwijndrecht, waar je hem laat eindigen kan de bus niet omkeren, het centrum/gemeentehuis van zwijndrecht zit weer zonder vervoer en de rittijd heen en terug samen zou door deze route op 63 minuten komen, of tewel, dat gaat niet.
ik deed hem er vooral in omdat het werkte in de vorige dienstregelingen + de frustratie van het moeten lopen vanaf Grevelingenweg. dus dit was vooral preferentie dat in de weg kwamwilburg22 schreef: Lijn 4 Door rijden naar de garage heeft geen zin. Er waren op de garage 4 in/uitstappers en bij de merwehal, op 200m van de grevelingenweg 12. Dat stukje is niet voor niks opgeheven.
de koppelingen zijn wat vreemd ja, nou deed ik het omdat ik nooit een verband zag tussen bijvoorbeeld Stadspolders en Sterrenburg of Crabbehof en Oudenlandshoek. ik nam gewoon aan dat een normale Stadsbuslijn van Wijk naar OVknooppunt naar wijk ging. dus vandaar de koppelingen die geen verband haddenwilburg22 schreef: Lijn 6 De route van deze lijn is verwarrend en de koppeling slaat nergens op. Deze lijn zou uitvoeringstechnisch heel onhandig zijn. Een bus kan niet 10 minuten terug in de tijd teleporteren om de volgende rit te starten als die aankomt op een eindpunt.
Lijn 7 Nog zo'n verwarrende route met een koppeling waar je niks mee opschiet, zelfde punt als bij lijn 6.
Lijn 8 Nogmaals het probleem dat je een bus bij het eindpunt niet 10 minuten terug in de tijd kan teleporteren.
Lijn 9 Frequentienodigheid op de twee delenv an deze lijn is compleet anders. Wat wil je hier mee doen.
Lijn 11/12 "Handig" om één van de hoofdbestemmingen* van deze lijn, nieuwland Parc, over te slaan. Ook handig, netzoals bij lijn 1/2 dat deze lijn weer zijn oude, verwarrende nummering heeft gekregen, ipv dat de lijn per richting een ander nummer heeft. IK snap de koppeling met de lijn naar werkendam ook niet aangezien die op een 90 minuten frequentie prima op zichzelf keert. en daarbij ook een afwijkende rittijd heeft dan lijn 11/12 en de koppeling dus niet werkt.
Lijn 702 Daar hebben we dan toch lijn 21. en nu doet die ridderkerk (wat moet volgens de consessie eisen) niet meer aan, en verliest de lijn nog verder zijn nut. Daarna rijd die naar nieuw krispijn op de oude manier waar je max. 20 in en uitstappers per dag heeft, daar kan je niet een bus ieder uur voor laten rijden.
ik veranderde dit omdat de cirkel (behalve zijn ideale tijd) geen nut heeft. vanaf Merwekade is het sneller om te lopen (naar CS) omdat de bus zo'n grote lus maakt, en vanaf de haltes aan de zuidkant van de lus is het sneller om te lopen voor het grootste deel van de tijd, en het oosten kun je sneller vanaf de halte Noordendijk. nu heb je een bus van Energiehuis naar Merwekade en van Merwekade naar CSwilburg22 schreef: Lijn 10 lijn 10 rijd nu een rondje omdat deze route precies 30 minuten is, dus geen buffertijd over en vertragingen zouden opstapelen.
Nieuwparc word nogsteeds bediend door 87wilburg22 schreef: Lijn 11/12 "Handig" om één van de hoofdbestemmingen* van deze lijn, nieuwland Parc, over te slaan. Ook handig, netzoals bij lijn 1/2 dat deze lijn weer zijn oude, verwarrende nummering heeft gekregen, ipv dat de lijn per richting een ander nummer heeft. IK snap de koppeling met de lijn naar werkendam ook niet aangezien die op een 90 minuten frequentie prima op zichzelf keert. en daarbij ook een afwijkende rittijd heeft dan lijn 11/12 en de koppeling dus niet werkt.
het heeft wel degelijk zin om naar Oudelandshoek te gaan, het verbind Dubbeldam en Stadspolders en dan is de eerste overstap niet meer Halma Heiraplein.wilburg22 schreef: Lijn 701 Het heeft geen zin om naar oudelandshoek te gaan ipv crabbehof en wielwijk. Zowel omdat in oudelandshoek langs de route veel minder mensen wonen als in crabbehof en wielwijk, en omdat er een crossverbinding met verzorgingstehuis wielborg nu is in wielwijk en ziekenhuis Dordwijk die ook weer passagiers op levert.
we hebben hier niet een lijn 21, want de H.I. Ambachters hoeven hier niet te leiden onder het tekort aan Zwijndrechtse busdienstwilburg22 schreef: Lijn 702 Daar hebben we dan toch lijn 21. en nu doet die ridderkerk (wat moet volgens de consessie eisen) niet meer aan, en verliest de lijn nog verder zijn nut. Daarna rijd die naar nieuw krispijn op de oude manier waar je max. 20 in en uitstappers per dag heeft, daar kan je niet een bus ieder uur voor laten rijden.
Die frustratie is voor 9 1/2 mens aanwezig. Om daarvoor de buslijn op zijn kop te zetten lijkt me onlogisch en onvoordelig voor vele anderen. heen en terug samen is nu netjes 58 minuten, dat wordt 62 minuten. Ik weet niet hoe ze dat vroeger hebben opgelost.ik deed hem er vooral in omdat het werkte in de vorige dienstregelingen + de frustratie van het moeten lopen vanaf Grevelingenweg. dus dit was vooral preferentie dat in de weg kwam
De koppelingen zijn er zodat alle wijken zowel met het station als centrum verbonden zijn. en er in een logische en duidelijke dienstregeling gereden kan worden. Dit is niet logisch, niet duidelijk en werkt dienstregelingstechnisch niet omdat de lijnen verschillende frequenties hebben die je aan eklaar koppelt en de totale rijtijd ook niet past in een goede dienstregeling.de koppelingen zijn wat vreemd ja, nou deed ik het omdat ik nooit een verband zag tussen bijvoorbeeld Stadspolders en Sterrenburg of Crabbehof en Oudenlandshoek. ik nam gewoon aan dat een normale Stadsbuslijn van Wijk naar OVknooppunt naar wijk ging. dus vandaar de koppelingen die geen verband hadden
Op dit moment is lopen richting welke halte dan ook op de lijn richting het station langzamer. De trajecten die de lijn verbind kan je zo het beste zien: Energiehuis - Centrum, station - Centrum - Veer en veer - centrum. Veer - Centrum is langzamer richting scheffersplein, maar daarbij word wel energiehuis (bioscoop), de rechtbank en kunstmin weer verbonden snel. Daarbij heeft één kleine groep mensen een ongunstige reistijd, alle andere 5 een gunstige. Als je weer de lus weg haalt moet je de lijn aan een lijn koppelen met dezelfde frequentie, en route korter dan 28 minuten en dezelfde materieelgrootte, die er simpelweg niet is.ik veranderde dit omdat de cirkel (behalve zijn ideale tijd) geen nut heeft. vanaf Merwekade is het sneller om te lopen (naar CS) omdat de bus zo'n grote lus maakt, en vanaf de haltes aan de zuidkant van de lus is het sneller om te lopen voor het grootste deel van de tijd, en het oosten kun je sneller vanaf de halte Noordendijk. nu heb je een bus van Energiehuis naar Merwekade en van Merwekade naar CS
En waar gaat die naartoe? Papendrecht, Rotterdam en Ridderkerk. Waar gaat lijn 18/19 naartoe? Alblasserdam, nieuw lekkerland en bied een overstap op lijn 90 verder richting utrecht. omreizen met lijn 87 voegt 20-50 minuten extra reistijd toe.Nieuwparc word nogsteeds bediend door 87
Ziekenhuis Amstelwijck heeft nog maar een paar afdelingen. (Meer dan de helft van het gebouw is buiten gebruik.) Het ziekenhuis gaat ergens in de komende jaren sluiten. 8/10 mensen naar het ziekenhuis moeten naar Dordwijk. Dubbeldam - Stadspolders zou alleen reizigers hebben richting het winkelcentrum stadspolders en om overstap te bieden naar de merwedelingelijn. Voor de landbouwschool geeft het misschien een klein voordeel (Fietsen en zelfs lopen is voor een groot deel van dubbeldam nu al sneller), maar je slaat hier ook een groot deel van stadspolders over waar passagiers richting het ziekenhuis ook weer veer nadeel aan hebben. Het grootste deel van de passagiers op deze lijn zijn passagiers van/naar Dordwijk. Ga jij lopen zeggen dat naar Dordwijk rijden geen zin heeft.het heeft wel degelijk zin om naar Oudelandshoek te gaan, het verbind Dubbeldam en Stadspolders en dan is de eerste overstap niet meer Halma Heiraplein.
daarnaast is Crabbehof en Wielwijk verbonden aan Amstelwijck.
en zo nodig is de verbinding met Dordwijk ook weer niet
er gaat zo 1 halte in HIA op vooruit, en heel walburg, waar best veel ouderen wonen die OV afhankelijk zijn er op achteruit. Daarbuiten is de lijnvoering naar ridderkerk volgens de consessie verplicht. Je hebt geen optie hier. Je zal moeten.we hebben hier niet een lijn 21, want de H.I. Ambachters hoeven hier niet te leiden onder het tekort aan Zwijndrechtse busdienst
-Lijn 88/188 is een bundel an 388 is een Qliner aansluitend op Q liner nummeringen in het noorden van het land. 388 komt nog van de oude snelbus 288 die het ooit was.-waarom 88 van Dordt naar K. Zoom ging, de 188 naar K.Zoom ging en de 388 naar Utrecht CS.
-van arriva heb je buurtbussen 701, 702, 703, 704, 705, 717? wat gebeurde er met lijnen 706 t/m 716
-dus 717 was eerst 17, dus 701 t/m 705 waren eerst 1 t/m 5?
-dus t/m 10 is stadsdienst, t/m 99 is streekdienst, 100 nummers zijn sneldiensten, 300 nummers zijn Qliners, 500 nummers zijn belbussen, 600 nummers zijn schoolbussen, 700 nummers zijn buurtbussen en 800 nummers zijn nachtbussen
waarom gaat er een nachtbus naar de Biesbosch?
-dus de drechtsteden nummers zijn 11 t/m 19 + 21? WAAROM 21!!!
-waarom zeggen bussen Dordrecht CS maar treinen niet?
je post nu al een tijd kaarten die gewoon niet werken. Als je een kaart maakt, bekijk alle factoren die er zijn, (potentieel) passagiersaantal, verbindingen, ziekenhuizen en locaties en in hoeverre die functie hebben en baat bij het OV, frequenties missen in je kaarten en je denkt niet na het het dienstregelingstechnisch gezien moet. Totdat je dat wel doet gaan je kaarten niks worden. De kaart die je presenteerde reageerde ik niet zo op om je af te kraken, maar omdat de kaart gewoon echt slecht is/slecht werkt, of dat nou leuk is of niet om te horen. Luisteren naar je mede forum leden hierover het afgelopen jaar was er ook niet echt bij.verder vond ik het onnodig dat je de kaart vergeleek met oneindige pijn en negativiteit. ik bedoel er waren aardig wat dingen die ik vreemd vond aan jouw laatste kaart maar ik vergeleek het niet met zoiets ergs als Nicole Arbour's gevoel voor humor
de groep van het energiehuis (aannemend dat ze er waren voor de bioscoop of het theater) gaat niet naar het centrum. ze zijn zojuist uit geweest. en van Energiehuis naar CS is sneller met de 4/14/15.Op dit moment is lopen richting welke halte dan ook op de lijn richting het station langzamer. De trajecten die de lijn verbind kan je zo het beste zien: Energiehuis - Centrum, station - Centrum - Veer en veer - centrum. Veer - Centrum is langzamer richting scheffersplein, maar daarbij word wel energiehuis (bioscoop), de rechtbank en kunstmin weer verbonden snel. Daarbij heeft één kleine groep mensen een ongunstige reistijd, alle andere 5 een gunstige. Als je weer de lus weg haalt moet je de lijn aan een lijn koppelen met dezelfde frequentie, en route korter dan 28 minuten en dezelfde materieelgrootte, die er simpelweg niet is.
ik blijf bij mijn punt.Ziekenhuis Amstelwijck heeft nog maar een paar afdelingen. (Meer dan de helft van het gebouw is buiten gebruik.) Het ziekenhuis gaat ergens in de komende jaren sluiten. 8/10 mensen naar het ziekenhuis moeten naar Dordwijk. Dubbeldam - Stadspolders zou alleen reizigers hebben richting het winkelcentrum stadspolders en om overstap te bieden naar de merwedelingelijn. Voor de landbouwschool geeft het misschien een klein voordeel (Fietsen en zelfs lopen is voor een groot deel van dubbeldam nu al sneller), maar je slaat hier ook een groot deel van stadspolders over waar passagiers richting het ziekenhuis ook weer veer nadeel aan hebben. Het grootste deel van de passagiers op deze lijn zijn passagiers van/naar Dordwijk. Ga jij lopen zeggen dat naar Dordwijk rijden geen zin heeft.
o jeez, had ik dat nou maar in mijn lijstje "zal ik nog bijwerken" gezet. o wacht, dat deed ik welDaarbuiten is de lijnvoering naar ridderkerk volgens de consessie verplicht. Je hebt geen optie hier. Je zal moeten.
je mist het hele punt hier. ja vroeger was dit logisch maar voor iemand die pas nu met bus reizen begint is het dat niet!-Lijn 88/188 is een bundel an 388 is een Qliner aansluitend op Q liner nummeringen in het noorden van het land. 388 komt nog van de oude snelbus 288 die het ooit was.-waarom 88 van Dordt naar K. Zoom ging, de 188 naar K.Zoom ging en de 388 naar Utrecht CS.
-van arriva heb je buurtbussen 701, 702, 703, 704, 705, 717? wat gebeurde er met lijnen 706 t/m 716
-dus 717 was eerst 17, dus 701 t/m 705 waren eerst 1 t/m 5?
-dus t/m 10 is stadsdienst, t/m 99 is streekdienst, 100 nummers zijn sneldiensten, 300 nummers zijn Qliners, 500 nummers zijn belbussen, 600 nummers zijn schoolbussen, 700 nummers zijn buurtbussen en 800 nummers zijn nachtbussen
waarom gaat er een nachtbus naar de Biesbosch?
-dus de drechtsteden nummers zijn 11 t/m 19 + 21? WAAROM 21!!!
-waarom zeggen bussen Dordrecht CS maar treinen niet?
-17 is 717 geworden, aangezien oude nummbers die verbuurtbust worden het nummer behouden. 701-705 vervingen een set van 9 oude lijntjes met verschillende frequenties die altijd uitbesteed reden vroeger. Er is toen met een nieuwe nummering gestart.
-Simpelweg: 1-10 stadsdienst 11-100 streekdienst, 100 nummers sneldiensten, 200 nummbers zijn ongebruikt, 300/400 nummers zijn Qliners en de brabantliners (al horen die technisch gezien bij een andere consessie), 600 zijn schoolbussen, 700 buurtbussen, 800 zijn seizoensbussen (Zie ook arriva seizoensbussen in andere consessies), 850+ Zijn nachtbussen.
-Gecompliceerd: 1-10 Stadsdienst, 11-19 (en 21) streektdienst drechtsteden., 20-30 (Behalve 21) Snelbussen dordrecht (Niet ingebruik). (Daarom dus ook 21 aangezien er geen stadsbus 1 is.), streekbussen alblasserwaard 70 nummers, streekbussen vijfheerenlanden lage 80 nummers (81/85), streekbussen ri. kralingse zoom, hoge 80 nummers. Streekbussen zuidplein, 90 nummers. 100 nummers zijn de snelbussen. 300 Qliners, 500 zijn belbussen al vlat om voor mij onbekende reden 71 niet onder de belbussentelling. 600 nummers zijn schoolbussen. 700 nummers zijn buurtbussen. 800 nummers zijn seizoensbussen (Bv 801). hoge 800 nummers zijn nachtbussen (Bv 891/892 gebaseerd op 91/92). Zo duidelijker?
-Omdat het het centrale station in Dordrecht is, oftewel het hoofdstation. NS verbind een minimum aan reizigers aan het noemen van station "Centraal" aangezien die het bekijken op een meer landelijk standpunt, dus het is bij de NS geen centraal.
nogmaals, Dubbeldam was erg onoverzichtelijk en de vorige keer zei je gewoon:nee, dat is het nietAls je opmerkingen of rare dingen ziet in mijn kaart, feel free to say something. Ik sta open om dingen te veranderen waar nodig en om vragen te beantwoorden. Er is geen halte zonder reden dus reden kan ik altijd geven.
ook hier mis je mn punt. ik snap best dat je kritiek hebt. maar je hoeft het niet zo te verwoorden, want dan lijkt het net alsof je gewoon iets tegen mij hebt.je post nu al een tijd kaarten die gewoon niet werken. Als je een kaart maakt, bekijk alle factoren die er zijn, (potentieel) passagiersaantal, verbindingen, ziekenhuizen en locaties en in hoeverre die functie hebben en baat bij het OV, frequenties missen in je kaarten en je denkt niet na het het dienstregelingstechnisch gezien moet. Totdat je dat wel doet gaan je kaarten niks worden. De kaart die je presenteerde reageerde ik niet zo op om je af te kraken, maar omdat de kaart gewoon echt slecht is/slecht werkt, of dat nou leuk is of niet om te horen. Luisteren naar je mede forum leden hierover het afgelopen jaar was er ook niet echt bij.
ah, ik vroeg me al af wie je wasGroeten, wilburg22